کد خبر: 11102
1402/10/17 - 9:23


رئیس اتاق بازرگانی زنجان مطرح کرد:

سایه سنگین بخش‌نامه‌های خلق‌الساعه بر فعالیت‌های اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه در حال حاضر دورنمای مطلوبی از اقتصاد در کشور وجود ندارد، گفت: فعالان اقتصادی دارای مشکلات بسیار عدیده‌ای هستند که یکی از آنها بخشنامه‌های خلق‌الساعه و بسیار زیاد است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه در حال حاضر دورنمای مطلوبی از اقتصاد در کشور وجود ندارد، گفت: فعالان اقتصادی دارای مشکلات بسیار عدیده‌ای هستند که یکی از آنها بخشنامه‌های خلق‌الساعه و بسیار زیاد است.

هفتاد و نهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان عصر شنبه (16 دی‌ماه 1402) با حضور عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و با حضور فعالان اقتصادی استان، در دومین سفر استانی رئیس‌جمهور  به زنجان در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد.

صمد یوسفی اصل، رئیس اتاق بازرگانی زنجان در این جلسه با اشاره به مشکلات عدیده فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلف تولید، صنعت، صادرات و غیره اظهار کرد: تیم اقتصادی دولت باید نسبت به مسائل اقتصادی اطلاعات و اشراف کامل را داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه عمده مسائل تولید و صنعت به صورت مکرر در جلسات، نشست‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های مختلف مطرح شده است، تصریح کرد: اقتصاد و جریان آن دارای یک استاندارد معین و ریل‌گذاری مشخصی دارد که الگوبرداری از کشورهای توسعه‌یافته و صنعتی نیز از جمله محورهای آن است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دورنمای مطلوبی از اقتصاد در کشور وجود ندارد، ابراز کرد: فعالان اقتصادی دارای مشکلات بسیار عدیده‌ای هستند که یکی از آنها بخشنامه‌های خلق‌الساعه و بسیار زیاد است.

یوسفی اصل با بیان اینکه بخشنامه‌های خلق‌الساعه مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کند در حالی که هر بخشنامه‌ای در حوزه اقتصاد صادر می‌شود باید نظرات و ایده‌های انجمن‌ها و فعالان حوزه‌های مختلف اقتصادی به صورت کامل در نظر گرفته شود، گفت: درخواست مشخص ما این است که زمانی که بخشنامه‌ها صادر می‌شود، یک بازه زمانی مشخصی برای اجرای آن در نظر گرفته شود تا واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی بتوانند خود را با شرایط آن، تنظیم و تطبیق نمایند.

در ادامه این جلسه فعالان اقتصادی استان زنجان در بخش‌های مختلف به نمایندگانی از بخش صنعت روی، صنعت برق و الکترونیک و تجهیزات وابسته، شرکت‌های دانش بنیان، نماینده سرمایه‌گذاران خارجی در استان زنجان، نماینده بانوان فعال اقتصادی، پایانه صادراتی و دیگر بخش‌ها به بیان مسائل خود پرداختند.

مجید گلشنی منفرد، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات فعالان و واحدهای تولیدی اقتصادی و صادراتی در استان و دسته‌بندی آنها در بخش‌های مختلف، اظهار کرد: این مشکلات در بخش‌های مختلفی به صورت مجزا دسته‌بندی شده که بخشی از آنها در این جلسه مطرح شد که با تعامل با وزیر و وزارتخانه پیگیری خواهد شد.

سخنرانی پایانی این جلسه نیز عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت بود که با اذعان به وجود برخی از مشکلات در بخش صنعت، تولید و تجارت، اظهار کرد: تولید در کشور باید به سمت صادرات حرکت نماید و تولید ثروت و ورود ارز به کشور از طریق صادرات به صورت جدی در دستور کار باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تولیدات دانش بنیان و صادر محور بودن محصولات دو اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت است، تصریح کرد: از خام فروشی باید جلوگیری شده و ایجاد ارزش‌افزوده و حرکت تولید به سمت صادرات محور بودن باید در زمره اقدامات باشد.

علی آبادی با بیان اینکه تمرکز وزارتخانه بر حل مشکلات بزرگ و به صورت اساسی بوده که موضوع رفع تعهدات ارزی از جمله این موارد می‌باشد، ابراز کرد: فعالان اقتصادی خود باید راه‌حل‌ها را به ما ارائه دهند تا حل مشکلات به صورت جدی پیگیری و اجرایی شود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاناتاق بازرگانیجلسه شوراتولیدات دانش بنیان
sedayezanjannews.ir/nx11102


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»