کد خبر: 11295
1402/11/17 - 8:51


فرماندار طارم:

مشکل کمبود زمین در طارم رفع می‌شود

به گزارش صدای زنجان برای تاسیس ناحیه صنعتی چورزق در طارم، زمینی به مساحت ۵۰ هکتار نیاز است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ فرماندار طارم در جریان سفر استاندار زنجان به این شهرستان گفت: با راه اندازی و فعالیت ناحیه های صنعتی چورزق، مسئله کمبود زمین برای واگذاری به سرمایه گذاران رفع می‌شود.

استاندار زنجان در پنجمین روز از دهه فجر (16 بهمن ماه) در سفر به شهرستان طارم از محدوده تعیین شده برای احداث ناحیه صنعتی چورزق بازدید کرد.

محسن افشارچی افزود: تلاش ما رفع موانع واگذاری این محدوده و تامین زیرساخت های آن در کوتاه‌ترین زمان است.

وی اظهار کرد: بخش قابل توجهی از کارها در این خصوص انجام شده است و امیدواریم با اتمام فرآیندهای اداری، سوم خردادماه سال آینده عملیات اجرایی تامین زیرساخت ها در این منطقه فراهم شود.

فرماندار شهرستان طارم نیز به وجود یک شهرک و یک ناحیه صنعتی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در محدوده این شهرک و ناحیه صنعتی با محدودیت زمین مواجه هستیم و قطعات محدودی در آنها برای واگذاری مانده است که قیمت آنها بالاست و سرمایه گذاران خرد قادر به خرید آنها نیستند.

رضا انبارلو به تعیین تکلیف ناحیه صنعتی چورزق اشاره کرد و ادامه داد: تاسیس این ناحیه از ۱۰ سال گذشته شروع شده است ولی به نتیجه نرسیده بود.

وی اظهار کرد: با راه اندازی و فعالیت ناحیه های صنعتی چورزق، مسئله کمبود زمین برای واگذاری به سرمایه گذاران رفع می شود.

فرماندار طارم گفت: استقبال خوبی در طارم برای ایجاد صنایع در زمینه فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی به ویژه زیتون وجود دارد.

به گزارش صدای زنجان؛ برای تاسیس ناحیه صنعتی چورزق در طارم زمین به مساحت ۵۰ هکتار نیاز است.

 

اجرای طرح توسعه باغ های طارم در سطح ۵۰۰ هکتار

استاندار زنجان همچنین در سفر به طارم از اجرای توسعه باغ های زیتون در اراضی شیب دار منطقه هزاررود نیز بازدید کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در این بازدید از اجرای توسعه باغ های زیتون در اراضی شیب دار منطقه هزاررود عنوان کرد: طرح توسعه باغ های طارم در ۵۰۰ هکتار از اراضی باقیمانده در دست اجراست و در برخی بخش ها و فازهای قبلی نیز اشکالاتی در زمینه آب و برق اراضی وجود دارد که رفع آنها در دستور کار است.

اکبر طیبی اظهار کرد: زمین هایی که طرح توسعه باغ های زیتون در آنها اجرا می شود به بانک زمین (یکی از شرکت های تابعه بانک کشاورزی) واگذار شده تا این اراضی را آماده سازی کند و با قیمت تمام شده تحویل متقاضیان دهد.

وی خاطرنشان کرد: اولویت واگذاری اراضی و باغ های آماده بهره برداری نیز با مردم محلی و افراد بومی منطقه است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: احداث ایستگاه های پمپاژ آب از رودخانه قزل اوزن و شبکه انتقال آب به اراضی، تامین برق و احداث راه های دسترسی به مزارع از جمله اقدامات عمده‌ای است که در قالب طرح توسعه باغ های زیتون طارم در زمین های هدف انجام می شود.

به گزارش صدای زنجان، توسعه باغ های زیتون در اراضی شیب دار طارم از جمله طرح هایی است که برای افزایش سطح زیر کشت و افزایش تولید زیتون در دستور کار قرار گرفته است و قدمت اجرای آن به حدود ۱۵ سال می رسد.

کل پروژه توسعه باغ های زیتون طارم به مساحت بیش از ۲ هزار هکتار است که بخش ها و فازهایی از آن طی سال های گذشته تکمیل شده و در مناطقی هم به بهره برداری رسیده و کشت درختان زیتون در آنها عملیاتی شده است.

استان زنجان در زمینه سطح زیر کشت و میزان تولید محصول زیتون، رتبه نخست کشور را دارد و بیش از ۲۱ هزار هکتار از مزارع شهرستان طارم شامل باغ های زیتون است و این شهرستان بیش از ۴۰ درصد زیتون کشور را تولید می‌کند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانطارمباغ زیتونکمبود زمین
sedayezanjannews.ir/nx11295


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»