کد خبر: 11352
1402/11/28 - 9:56


مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان خبر داد:

تبدیل و تعریض 350 کیلومتر راه اصلی به بزرگراه در زنجان

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،با بیان اینکه عمده پروژه های راهسازی استان زنجان که در حال اجرا می باشد در اشل یا مقیاس بزرگراهی است،گفت: در مقیاس بزرگراهی (تبدیل و تعریض راه اصلی به بزرگراه)، ۳۵۰ کیلومتر راه در سطح استان زنجان در دست ساخت است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ اصغراسماعیلی مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجانبه میزان طول شبکه راههای استان زنجان اشاره کرد و گفت: این استان « ۲۰۰ کیلومتر » آزاد راه، «۱۳۰کیلومتر» بزرگراه،«۳۵۰ کیلومتر» راه اصلی،«۷۵۰ کیلومتر »راه فرعی و« ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر» راه روستایی دارد.

وی با بیان اینکه در مقیاس بزرگراهی ۳۵۰ کیلومتر راه در سطح استان زنجان در دست ساخت است،اظهار کرد: این پروژه های راهسازی تبدیل و تعریض راههای اصلی به بزرگراه می باشد که  تاکنون بیش از ۱۰۰ کیلومتر از این میزان به بهره‌برداری رسیده است. 

 مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه اجرای پروژه های راهسازی نیازمند اعتبارات سنگینی است،گفت: به لحاظ اقتصادی و تامین اعتبار ،پروژه های راهسازی به قطعات کوچک تر تقسیم می شود و در این میان به طور متوسط تعریض و تبدیل هر کیلومتر بزرگراه به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

اسماعیلی از اجرای ۷ پروژه راه سازی در سطح استان زنجان خبر داد و بیان داشت: عمده پروژه های راهسازی استان زنجان که در حال اجرا می باشد در اشل یا مقیاس بزرگراهی است.

وی،تصریح کرد: بخش اعظمی از پروژه های راه سازی در استان زنجان از محل اعتبارات ملی تامین می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای یک اصل مهم در توسعه است،گفت: استان زنجان به عنوان یکی از استان‌هایی است که در مسیر ارتباطی پایتخت به شمالغرب کشور قرار گرفته و در این راستا برنامه ریزی لازم و کارشناسی شده برای توسعه حوزه راه استان انجام شده است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانراه و شهرسازیحمل و نقل جاده ایبزرگراه
sedayezanjannews.ir/nx11352


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»