کد خبر: 1137
1398/04/12 - 19:31


استاندار زنجان در جلسه اقتصاد مقاومتی استان:

حاجی‌ها از زنجان پرواز می‌کنند

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری: حاجی‌های زنجانی از فرودگاه زنجان پرواز می‌کنند

پایگاه خبری صدای زنجان

معاون علمی و فنآوری رئیس جمهوری گفت: فرهنگ عمومی زشتی است که به جیب، ماشین و خانه مردم نگاه می‌کنیم.

به گزارش موج رسا سورنا ستاری دیروز در جلسه اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: استان زنجان دارای زیرساخت های طبیعی و نیروی انسانی فوق العاده است.

وی با بیان اینکه توسعه ای که بر پایه ظرفیت های ذاتی اتفاق نیفتد، دائمی و ماندگار نیست، افزود: مفاهیم توسعه باید به درستی تبیین شود تا بتوان از ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد.

این مسئول بیان داشت: مفاهیم دانشگاه و صنعت وارداتی بوده است و نتوانستیم زیست بوم را در حوزه آموزش پیاده کنیم و برای پیاده سازی باید اکوسیستم لازم را ایجاد کنیم.

معاون علمی و فنآوری رئیس جمهوری یادآور شد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه پژوهش همواره مورد غفلت واقع شده است و هر پژوهشی که پولش را از دولت بگیرد، نتیجه آن تنها به درد دولت می خورد.

ستاری با بیان اینکه دانشگاه ها نمی توانند محصول تولید کنند و دارای ساختار لازم در این زمینه نیستند، افزود: دانشگاه می تواند نیروی انسانی را تربیت کند و به همین دلیل تاکید داریم در مراکز دانش بنیان افراد دانشگاهی وارد شوند.

وی خاطرنشان کرد: عدد قابل توجه درآمد دانشگاه باید از فروش شرکت ها و محصولات باشد، برای رسیدن به این موضوع اکوسیستمی می خواهیم که بخش خصوصی در آن سرمایه گذاری کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: استان زنجان دارای ظرفیت های معدنی، کشاورزی، گردشگری بوده و دارای اساتید فوق العاده است.

معاون علمی و فنآوری رئیس جمهوری افزود: سرمایه گذاری برروی جوانان می تواند موجب استفاده مطلوب از ظرفیت ها شود، فرهنگ عمومی زشتی است که به جیب، ماشین و خانه مردم نگاه می کنیم باید به جوانانی نگاه کنیم که از مغز خود برای توسعه علمی استفاده می‌کنند.

ستاری بیان داشت: خام فروش به هر شکلی ارزش افزوده ندارد و باید به دنبال استحصال محصولات بود تا نتیجه مطلوبتری کسب کرد.

وی با بیان اینکه مهرانه اکو سیستم فوق العاده در زنجان محسوب می شود، افزود: از استاندار می خواهم هر مشکلی در استان وجود دارد به من ارائه کند.

معاون علمی و فنآوری رئیس جمهوری بیان داشت: 6 هزار استارآپ در کشور فعال است که به زودی به شرکت های بزرگ در کشور تبدیل می شوند و از شرکت های خودرو و سیمان را جلو می زنند.

ستاری تصریح کرد: پروژه های خاصی در دانشگاه های پیش بینی شده است و چندین پروژه بزرگ در زنجان در حال پیگیری است و در حوزه پسماند نیز می توانیم به زنجان کمک کنیم.

برقراری پرواز حجاج از فرودگاه زنجان

استاندار زنجان نیز در این جلسه خبر داد که با پیگیری‌های انجام شده، انجام پرواز از فرودگاه زنجان برای حجاج قطعی شده است.

به گزارش فتح‌الله حقیقی با اشاره به اینکه قرار بود پرواز حجاج زنجانی از تهران انجام شود، اظهار کرد: این اقدام به دلیل بدقولی‌های عربستان سعودی و انعقاد قرارداد با فرودگاه‌های دیگر بود.

استاندار زنجان با اشاره به پیگیری برای انجام پروازهای حجاج از زنجان افزود: با وجود مشکلات پیش آمده با پیگیری معاون اول رئیس جمهور و وزیر دفاع و نیروهای پشتیبانی این مشکل رفع شد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت مدیران خوب و موفق در استان عنوان کرد: با شرایط موجود کشور مدیران صادقانه کار کرده و نتایج مطلوبی به دست آمده است.

حقیقی با بیان اینکه یکی از اهداف مورد توجه در استان زنجان حفظ و ارتقای آرامش جامعه است، گفت: حفظ و ثبات اشتغال از دیگر اهداف در استان است.

استاندار زنجان با بیان اینکه در سال گذشته کارخانه‌ای در استان زنجان تعطیل نشده است، تصریح کرد: تعدادی از واحدهای راکد نیز به چرخه تولید برگشته‌اند.

وی با اشاره به حضور مدیران کشوری در استان بیان کرد: رفع مشکلات و آشنایی با ظرفیت‌های استان مهم‌ترین هدف این سفرها است.

حقیقی با بیان اینکه تکلیف پسماندهای استان زنجان تعیین می‌شود‌، گفت: تعیین تکلیف آغاز شده و امید می‌رود در اسرع وقت این تکلیف این مبحث مشخص شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان در حوزه‌های آی تی، کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان ظرفیت‌های عظیمی دارد، تصریح کرد:  به زودی نمایشگاهی برای معرفی ظرفیت‌های استان در حوزه‌های گوناگون برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جوانان استان زنجان خود یک ظرفیت برای استان محسوب می‌شوند، افزود: جوانان زنجانی در ماه‌های اخیر برای انتخاب مشاوران جوان استاندار انتخابات خوبی را برگزار کردند که هیأت اجرایی و نظارت نیز خود جوانان بودند.

حقیقی با اشاره به اینکه درخواست‌های نخبگان استان باید مورد بررسی قرار گیرد، عنوان کرد: مشکلات شرکت‌های دانش بنیان باید حل شود.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانفرودگاه زنجانفتح‌اله حقیقیمعاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری:
sedayezanjannews.ir/nx1137


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»