کد خبر: 11452
1402/12/14 - 9:13


رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه به میزبانی زنجان برگزار می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی زنجان از برگزاری هشتمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه با رویکرد توسعه متوازن و پایدار در زنجان خبر داد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ رئیس اتاق بازرگانی زنجان از برگزاری هشتمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه با رویکرد توسعه متوازن و پایدار در زنجان خبر داد.

صمد یوسفی‌اصل_ رییس اتاق بازرگانی زنجان گفت: با توجه به اهمیت ارتباط بین صنعت و دانشگاه در دنیای کنونی به عنوان یکی از مؤلفه‌های تاثیرگذار در رشد اقتصادی هر کشوری، این همایش به همت اتاق بازرگانی زنجان و با همکاری سایر سازمان‌ها، اسفندماه سال‌جاری در استان زنجان برگزار می‌شود.

به گفته این فعال اقتصادی؛ هشتمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در زنجان با رویکرد توسعه متوازن و پایدار برگزار می‌شود که با در نظر داشتن اهمیت آموزش و ارتقای دانش جامعه دانشجویی و آماده کردن آنان برای حضور در بازار کار، یکی از اهداف و محورهای اصلی این همایش به "نقش دانشگاه و صنعت در تامین نیروی انسانی کارآمد" اختصاص یافته است.

همچنین با توجه به اهمیت موضوع ارتباط بین صنعت و دانشگاه و استفاده از همه تجارب گذشته و بررسی موانع شکل‌گیری موثر ارتباط بین این دو نهاد طی سال‌های گذشته، "آسیب‌شناسی تعامل صنعت و دانشگاه و نقش اتاق بازرگانی در تسهیل این حوزه" از دیگر محورهای برگزاری آن در نظر گرفته شده است.

یوسفی اصل اعلام کرد: «مدل‌های تعامل صنعت و دانشگاه و تجربه سایر کشورها» بر حسب نتایج مثبت در شکل‌گیری این ارتباط موثر در سایر کشورها و «نقش و جایگاه فناوری‌های نوین (هوش مصنوعی و ...) در تسهیل تعامل صنعت و دانشگاه» بر اساس پیشرفت و حرکت پر شتاب دنیا در حوزه فناوری‌های نوین از دیگر محورهای برگزاری هشتمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در زنجان است.

جایگاه مسئولیت اجتماعی و نقش آن در توسعه فضای اقتصادی، بویژه در دنیای امروز بیش از پیش قابل توجه است چرا که میتواند موجب نزدیکی و پیوند گرو‌ه‌‌های مختلف جامعه با رویکرد خلق اعتماد و باورپذیری برای رفع نیازها و تحقق خواسته‌ها شود، بنابراین «مسئولیت اجتماعی صنعت و دانشگاه در قبال همدیگر» نیز از جمله محورهای دیگر این همایش است.

هشتمین دوره همایش تعامل صنعت و دانشگاه که برنامه‌ریزی آن از چند ماه گذشته آغاز شده و به صورت ملی برگزار خواهد شد، طی دو روز، در تاریخ‌های ۱۶ و ۱۷ اسفند سال جاری و با همکاری موسسه آموزشی پژوهشی اتاق بازرگانی ایران برگزار می‌شود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاناتاق بازرگانیهمایش ملیتعامل صنعت و دانشگاه
sedayezanjannews.ir/nx11452


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»