کد خبر: 11487
1402/12/20 - 15:11


مدیر کل ورزش و جوانان زنجان در دومین دوره جشنواره دختران آفتاب ایران؛

دختران از سنین پایه ورزش کنند

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: فلسفه جشنواره دختران آفتاب استفاده از ظرفیت مدارس به عنوان کانون های تعلیم و تربیت برای سوق دادن دختران به سوی تحرک و ورزش است چرا که کم تحرکی در بانوان موجب مشکلات و بیماری های غیرواگیر بسیاری است و زندگی ماشینی به این مسئله دامن زده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: فلسفه جشنواره دختران آفتاب استفاده از ظرفیت مدارس به عنوان  کانون های تعلیم و تربیت برای سوق دادن دختران به سوی تحرک و ورزش است چرا که کم تحرکی در بانوان موجب مشکلات و بیماری های غیرواگیر بسیاری است و زندگی ماشینی به این مسئله دامن زده است.

دومین دوره جشنواره دختران آفتاب یکشنبه 20 اسفندماه 1402 در شهر ارمغان‌خانه زنجان در دو دبیرستان یاس و نرگس برگزار شد.

نهادینه سازی اهمیت ورزش در دختران و احیای ورزش های بومی محلی برای نسل امروز از اهداف برگزاری این جشنواره است.

جواد بازرگان، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در دومین دوره جشنواره دختران آفتاب ایران با بیان اینکه  سواد حرکتی در کشور دچار مشکل است و الگوی دنیا برای رهایی از این مسئله مهم ورزش در سنین پایین پایه است که در ایران نیز چند وقتی است دنبال می شود و در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: فلسفه جشنواره دختران آفتاب استفاده از ظرفیت مدارس به عنوان  کانون های تعلیم و تربیت برای سوق دادن دختران به سوی تحرک و ورزش است چرا که کم تحرکی در بانوان موجب مشکلات و بیماری های غیرواگیر بسیاری است و زندگی ماشینی به این مسئله دامن زده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان عنوان کرد: در این جشنواره ها به دنبال نهادینه سازی ورزش در سبد زندگی و اولویت های اصلی زندگی دختران هستیم  و برآنیم تا در کنار فعالیت های دیگر ورزش نیز جدی تلقی شود.  هدف دیگر این جشنواره احیای ورزش های بومی و محلی است تا سنت ها و آیین گذشته را احیا کرده به عنوان آیین ارزشمند ایران زمین از آن ها بهره ببریم.

وی اظهار داشت: در این راستا یکی از نیازهای ما تعاملات گسترده و تنگاتنگ با آموزش و پرورش بوده است که تا امروز مهیا بوده و امیدواریم بیش از پیش اتفاق بیفتد. 

ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز اظهار کرد: موفقیت های ورزشکاران استان در رشته های مختلف نمود ریل گذاری صحیح در حوزه ورزش است و باید این مسیر درست ادامه یابد. استان زنجان استعدادهای مختلف و متعددی در حوزه ورزش دارد که به کسب مدال های رنگارنگ منجر شده است.

این مسئول با بیان اینکه یکی از وظایف حاکمیت و دولت ها تسهیلگری و زمینه سازی برای کشف و پرورش استعدادها در زمینه های مختلف است، عنوان کرد: شناسایی و توانمندسازی گروه های هدف به رشد و بالندگی آنها منجر می شود.

رفیعی با تاکید بر اینکه استعدادهای نوجوان ۱۲ تا ۱۶ سال باید با همکاری آموزش و پرورش و ورزش و جوانان مورد شناسایی و توجه قرار گیرد، افزود: مدیریت استعدادهای ورزش در تمامی کشورها جزو دغدغه ها و اولویت هاست.

وی با تاکید بر اینکه ورزش آثار متعدد روحی و روانی دارد و به شادابی و نشاط جامعه منجر می شود، اضافه کرد: با توجه به اهمیت این موضوع باید عقب ماندگی های حوزه ورزش استان جبران شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان یادآور شد: ورزشکاران در چارچوب اخلاق اسلامی و ورزشی فعالیت می کنند و همین امر موجب ماندگاری قهرمانان ورزشی شده است.

رفیعی گفت: جهان پهلوان تختی الگویی خاص و ماندگار در این زمینه است و جنبه اخلاقی او موجب شده همواره در تاریخ بدرخشد.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه در مسیر حرکت موفق باید یکسری اصول و قواعد را رعایت کنیم و به آنها پایبند باشیم، گفت: هدف، پشتکار و حرکت درست از مولفه های مهم کسب موفقیت است.

غفار امانی افزود: مربیان نقش محوری و اصلی در توسعه ورزش قهرمانی دارند و حمایت از این قشر می تواند به تربیت قهرمانان بزرگ منجر شود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانورزش جوانانورزش دخترانقهرمانی
sedayezanjannews.ir/nx11487


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»