کد خبر: 11496
1402/12/21 - 14:34


مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان زنجان مطرح کرد:

آمادگی شرکت شهرک‌های کشاورزی جهت استعداد‌یابی اراضی

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان زنجان از آمادگی شرکت شهرک‌ها جهت استعداد‌یابی اراضی دارای مساحت بیش از 20 هکتار و اجرای فرایند واگذاری به علاقمندان ایجاد شهرک‌های کشاورزی دامپروری، شیلاتی و گلخانه‌ای در این اراضی خبر داد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مدیر شرکت شهرکهای کشاورزی استان زنجان از آمادگی شرکت شهرکها جهت استعدادیابی اراضی دارای مساحت بیش از 20 هکتار و اجرای فرایند واگذاری به علاقمندان ایجاد شهرکهای کشاورزی دامپروری، شیلاتی و گلخانهای در این اراضی خبر داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور از گلخانه مدرن و هوشمند شهر هیدج، فرایند تولید و بستهبندی و عرضه انواع محصولات کشاورزی تولیدی بازدید کرد.

در این بازدید محمود صیاد بورانی مدیر شرکت شهرکهای کشاورزی استان زنجان، آمادگی شرکت شهرکها را جهت استعدادیابی اراضی دارای مساحت بیش از 20 هکتار، دارای منابع آبی پایدار و متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی و اجرای فرایند واگذاری به علاقمندان ایجاد شهرکهای کشاورزی (دامپروری، شیلاتی و گلخانه ای) در این اراضی را اعلام کرد.

صیادبورانی ادامه داد: شهرک گلخانهای وحدت استان زنجان با مساحت کل 60 هکتار که حدود 40 هکتار آن دارای سازه گلخانهای مدرن و هوشمند بوده و محصولاتی از قبیل فلفل دلمهای قرمز، گوجهفرنگی گیلاسی و توت فرنگی با ظرفیت اسمی 15 هزار تن در آن کشت شده و عمده محصولات آن به کشور روسیه صادر میشود که اراضی و تاسیسات زیر بنائی آن توسط شرکت شهرکهای کشاورزی استان به شرکت پارلا تجارت امین واگذار شده است.

روحالله حسنی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه دومین گلخانه شیشهای مدرن شمالغرب که به عنوان بزرگترین شهرک گلخانهای استان زنجان محسوب میشود و در شهر هیدج احداث شده است، اظهار داشت: این گلخانه همزمان با سفر رئیس جمهور به زنجان افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این گلخانه به آخرین فناوریهای روز دنیا مجهز است،گفت: این گلخانه در 60 هکتار با بهرهبرداری سطح زیر کشت 30 هکتار محصولات کشاورزی تولید میکند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه با افتتاح این گلخانه برای 500 نفر اشتغالزایی ایجاد شد، گفت: کشت به صورت سفارشی و برای صادرات به روسیه است.

وی با بیان اینکه شهرک گلخانهای توسط سازمان جهاد کشاورزی و شرکت شهرکهای کشاورزی استان احداث شده است، گفت: پس از اهلیت سنجی به شرکت بخش خصوصی واگذار شد.

وی با اشاره به محصولات زیر کشت این مجتمع گلخانهای تصریح کرد: فلفلدلمهای، گوجهفرنگی و توتفرنگی از جمله محصولات زیر کشت است.

حسنی بیان کرد: از مزیتهای کشت گلخانهای اشتغالزایی، درآمد و ارز آوری، ارتقاء بهرهوری، تقلیل مصرف آب، استحصال بیشتر محصول در واحد سطح، افزایش کیفیت و کمیت محصول، صرفهجویی در مصرف سم و کود و بذر نهادههای کشاورزی را فراهم و امکان مبارزه بهتر و بیشتر با آفات و بیماریها، عرضه محصول در خارج از فصل، اصلاح بستر کشت و اقتصادی کردن تولید در اراضی کوچک را است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانشهرک‌های کشاورزیکشت گلخانه‌ایجهاد کشاورزی
sedayezanjannews.ir/nx11496


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»