کد خبر: 5065
1399/10/16 - 12:29


سرپرست شرکت شهرک‌های کشاورزی استان زنجان:

محیط‌های کشت گلخانه‌ای توسعه می‌یابد

محمود نوری: سرمایه‌گذاران و کارآفرینان ایجاد گلخانه‌های هایتک حمایت می‌شوند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- سرپرست شرکت شهرک‌های کشاورزی استان زنجان با تاکید بر لزوم ارتقای حوزه کشاورزی با بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی از توسعه گلخانه‌های هایتک با هدف افزایش تولید در واحد سطح و استفاده از روش‌های نوین آبیاری خبر داد.

محمود نوری، سرپرست شرکت شهرک‌های کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به وظایف این شرکت در امر مدیریت و پشتیبانی از زنجیره‌ی تولید کشاورزی در مجتمع‌‌ها و شهرک‌های کشاورزی گلخانه‌ای، دامی و غیره اظهار کرد: شرکت شهرک‌های کشاورزی با هدف هدایت، حمایت و نظارت بر احداث و توسعه‌ شهرک‌های کشاورزی با فن‌آوری نو به منظور بهبود بهره‌وری عوامل تولید از طریق تسهیل و تسریع فرایند سرمایه‌گذاری و کارآفرینی ایجاد شده است.

سرپرست شرکت شهرک‌های کشاورزی استان زنجان ایجاد مدیریت یکپارچه و هدفمند برای افزایش بهره‌وری از منابع محدود بخش کشاورزی، هدایت و جذب سرمایه‌گذاران و کارآفرینان، تکمیل زنجیره تولید (از جمله ذخیره‌سازی، سورتینگ، بسته‌بندی، فرآوری، حمل و نقل، بازرگانی)، تسهیل در ارائه یافته‌های تحقیقی  و فنآوری‌های نوین به بهره‌بردارن را از اهداف تشکیل این شرکت اعلام کرد.

نوری با اشاره به محدودیت‌های منابع آبی تصریح کرد: به منظور افزایش تولید در واحد سطح و استفاده از روش‌های نوین آبیاری برای ارتقای بهره‌وری موضوع توسعه گلخانه‌های هایتک را در دستور کار قرار دادیم که با ورود سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه زنجان، مرکز تحقیقات کشاورزی و سایر دستگاه‌های ذیربط این امر محقق خواهد شد. تلاش می‌کنیم با جذب نیروی مجرب و متخصص و رفع کمبود کارشناسان فنی و تخصصی، فرایندهای مطالعه، طراحی، اجرا و نظارت را کارآمد می‌کنیم تا فرایند تصمیم‌گیری در شرکت مؤثر صورت گیرد.

سرپرست شرکت شهرک‌های کشاورزی استان زنجان تسهیل‌گری در امر تولید با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی را از وظایف شرکت شهرک‌های کشاورزی دانست و عنوان کرد: با توسعه نظام جامع مدیریت منابع انسانی مبتنی بر الگوی شایستگی، از ظرفیت مراکز آموزش عالی و موسسات آموزشی و پژوهشی بخش کشاورزی برای توسعه مهارت‌های بهره‌برداران بخش کشاورزی بهره خواهیم برد تا سطح علمی بهره‌برداران خرده‌مالک و بزرگ‌مالک بخش کشاورزی را در استفاده از نهاده‌ها، فناوری و تجهیزات کشاورزی افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه رویکرد بخش کشاورزی باید به سمت تولید ثروت حرکت کند، تصریح کرد: سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی (علاقمند برای ایجاد گلخانه‌های هایتک) که صاحب زمین بالای 10 هکتار هستند برای اخذ تسهیلات بانکی به سیستم بانکی معرفی می‌شوند.

لیلا محمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشهرک‌های کشاورزی استان زنجانمحمد نوری
sedayezanjannews.ir/nx5065


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»