کد خبر: 11570
1403/01/20 - 15:8


رئیس‌ کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب استان:

به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در زنجان رو به افزایش است

رئيس‌ کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب زنجان گفت: استان زنجان از استان‌های ممنوعه برای به‌کارگيری اتباع غيرمجاز است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ رئيس کل دادگاههاي عمومي و انقلاب زنجان گفت: استان زنجان از استانهاي ممنوعه براي بهکارگيري اتباع غيرمجاز است. با وجود برخورد قضايي و انتظامي با اين موضوع، بهکارگيري اتباع غيرمجاز در استان زنجان رو به افزايش است.

حسن بيگدلي با اشاره به ممنوعيت بهکارگيري اتباع غيرمجاز در استان زنجان، ادامه داد: اين امر نيازمند بررسي آمارهاي مدت مشابه و احراز موارد تکرار اين موضوع از ناحيه کارفرمايان و کارگران اتباع خارجي و اتخاذ تمهيدات پيشگيرانه از ناحيه متوليان امر است.

وي گفت: طبق بند «ج» ماده 11 قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت با هدف جلوگيري از حضور نيروي کار غيرمجاز خارجي در بازار کشور، وزارت کار و امور اجتماعي مکلف شده است. بر اين اساس، کارفرماياني که اتباع خارجي بدون پروانه را به کار ميگيرند، براي هر روز اشتغال غيرمجاز هر کارگر خارجي، معادل پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جريمه خواهند شد که در صورت تکرار تخلف، اين جريمه دو برابر ميشود. او افزود: با وجود ارسال اخطار کتبي از سوي مدير کل تعاون کار و رفاه اجتماعي استان به کارفرمايان متخلف و ابلاغ جريمه، بسياري از آنها از پرداخت جريمهها خودداري ميکنند که مبالغ آن بالغ بر چندين ميليارد تومان در سال است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاناتباع بیگانهبه کارگیریقانون کار
sedayezanjannews.ir/nx11570


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»