کد خبر: 11835
1403/02/31 - 11:39


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

رشد اقتصادی ۱۰ درصدی در بخش صنعت زنجان هدفگذاری شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بر اساس سند توسعه صنعتی استان زنجان امسال هم برای بخش صنعت رشد ۱۰ درصدی هدف گذاری شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بر اساس سند توسعه صنعتی استان زنجان امسال هم برای بخش صنعت رشد ۱۰ درصدی هدف گذاری شد و برای این منظور جذب ۱۴۷هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی در دستور کار قرار گرفت که فروردین امسال ۱۱ هزار میلیارد ریال آن محقق شد.

مجید گلشنی‌منفرد افزود: هدف گذاری رشد بخش صنعت و معدن و تجارت استان در سال گذشته ۱۰.۹ درصد بود که تحقق آن نیازمند جذب سرمایه گذاری ۱۳۵ هزار میلیارد ریالی بود که این رقم سال گذشته به ۱۷۰ هزار میلیارد ریال رسید.

وی اظهار کرد: فرآیند تحقق رشد اقتصادی در بخش صنعت استان از طریق جذب سرمایه گذازی هایی جدید، راه اندازی واحدهای تولیدی راکد و ارتقاء بهره وری در واحدهای صنعتی دنبال می شود.

گلشنی منفرد تصریح کرد: بر اساس سند توسعه راهبردی صنعتی استان، رویکرد ما هدایت سرمایه گذاری‌های جدید به سمت مناطق محروم و کم برخوردار است.

وی با بیان اینکه در این سند راهبردی به دنبال ایجاد عدالت اقتصادی و توازن سرمایه گذاری در استان هستیم، اظهار داشت: این رویکرد، یک شعار نیست و این موضوع را در جذب سرمایه گذاری ها دنبال می کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان همچنین به هدف گذاری صادرات استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: میزان صادرات استان در سال جاری بر مبنای واحدهای تولیدی دارای کارت بازرگانی و مستقر، ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد که بر اساس برنامه هفتم توسعه و با احتساب ۲۳ درصد رشد، تعیین شده است.

استان زنجان بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد و در زمان حاضر ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر در واحدهای صنعتی استان مشغول به کار هستند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمجید گلشنی‌منفردصادرات استانسرمایه گذاری
sedayezanjannews.ir/nx11835


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»