کد خبر: 11856
1403/03/03 - 14:54


صدای زنجان از بدرقه شهید «بهروز قدیمی» در زنجان گزارش می‌دهد؛

«قدیمی» به آشیان بازگشت

پیکر شهید قدیمی در زادگاهش در روستای درسجین به خاک سپرده شد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: حادثه سقوط بالگرد بل ۲۱۲ حامل ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور فقید جمهوری اسلامی است در زمان طی مسیر خود از سد خداآفرین تا تبریز در ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در نزدیکی روستای اوزی ورزقان رخ داد. در این سانحه ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور شهید، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه وقت، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سید محمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز، سیدمهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهوری و سه خلبان بالگرد به شهادت رسیدند.

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور برای افتتاح سد خداآفرین و سد «قیز قلعه‌سی» به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بود که در مسیر بازگشت، بالگرد حامل وی دچار سانحه شد، عملیات امداد و نجات به‌دلیل زمین‌های جنگلی انبوه و شرایط نامساعد جوی مانند باران و مه شدید با مشکلاتی مواجه بود. در عملیات جست‌وجو از پهپادها، تیم‌های امداد و نجات، سگ‌های زنده‌یاب و برنامه کوپرنیک کمک گرفته شد، در نهایت پس از گذشت ۱۵ ساعت از سانحه لاشه بالگرد و  پیکر سرنشینان پیدا شد.

از روزهای گذشته مراسم تشییع و تدفین شهدای این حادثه در شهرهای مختلف کشور با حضور مردم و مقامات کشوری و لشکری ایران و با صدور پیام‌های تسلیت از سوی کشورهای مختلف و اعلام عزای عمومی در ایران و کشورهای همسایه در حال برگزاری است، همچنین پس از قرائت نماز بر پیکر این شهدا توسط رهبر انقلاب، پیکر هر یک از شهدا به زادگاه خود بازگشته تا در محل تدفین و آخرین آشیان خود آرام گیرند.

در بین شهدای این حادثه سرگرد شهید بهروز قدیمی از استان زنجان( شهرستان ابهر) حضور داشت که صبح روز پنجشنبه سوم خردادماه در میان استقبال مردم زنجان وارد استان شده و مراسم وداع با وی از مقابل مسجد جامع شهر زنجان برگزار شد.

 همچنین ساعت ۱۳:۳۰ پنجشنبه (3 خردادماه 1403) در شهر ابهر از چهارراه امام حسین (ع) تا مصلی نماز جمعه پیکر این شهید تشییع و پس از آن پیکر مطهر به روستای «درسجین» منتقل و در محل زادگاهش به خاک سپرده شد.

قدردانی مردم از مسئولان خدمت‌گذار

سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز با اشاره به اینکه ملت ایران و مردم استان زنجان با حضور پرشور و گسترده در مراسم تشییع و تدفین شهدای خدمت نشان دادند که همواره قدردان مجاهدت‌های این شهدا هستند، خاطر نشان کرد: امروز مردم زنجان قدردانی و قدرشناسی خود را از خدمتگزاران نظام به نمایش گذاشتند و میثاقی دوباره با آرمان‌های مقدس امام راحل و نظام جمهوری اسلامی بستند.

محسن افشارچی، استاندار زنجان نیز در این مراسم مبنای سیاست‌ورزی شهید رئیسی رئیس جمهور شهید، مردم و مهرورزی بود و همواره بر مبنای مهر ورزی نیز حرکت می‌کرد، افزود:‌ امروز مردم زنجان نشان دادند که قدرشناس خدمتگزاران خود هستند.

فرمانده قرارگاه لشکر ۱۶ زرهی قزوین هم در مراسم تشییع پیکر شهید قدیمی با اشاره به اینکه حضور مردم در آیین تشییع شهدای خدمت، بیانگر حمایت همه جانبه و تمام قد آنها از نظام و آرمان‌های آن است، اظهار کرد: این حضور نشان می دهد مردم همواره پشتیبان ولایت هستند.

سرهنگ محمدعلی بیرانوند ، فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش زنجان نیز در این آیین، گفت: حضور مردم در این مراسم نشانه، اتحاد و یکدلی است.

سرهنگ بیرانوند خاطر نشان کرد: این حضور پرشور بیانگر آن است که مردم قدرشناس زحمات مسئولانی هستند و این حضور پیامی روشن برای دشمنانی دارد که نمی‌خواهند بفهمند مردم تا چه میزان پشتیبان دولت و ولایت فقیه هستند.

به گزارش صدای زنجان؛ شهید «بهروز قدیمی»، ۱۰ آذر ماه سال ۵۸ در شهرستان ابهر استان زنجان چشم به جهان گشود و ۲۵ شهریور ۷۴ وارد نیروی هوایی ارتش شده و با تخصص الکترومکانیک مشغول به فعالیت شد، وی سرگرد نیروی هوایی ارتش بود که به عنوان سرگرد فنی بالگرد، در پرواز حامل رئیس‌جمهور حضور داشت و به شهادت رسید.

وی در پایگاه‌های شکاری همدان، چابهار، مهرآباد و آشیانه جمهوری اسلامی ایران خدمت کرده بود؛ سرگرد فنی بهروز قدیمی دارای ۷۲۰ ساعت پرواز بود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانشهادت«بهروز قدیمی»تشییع
sedayezanjannews.ir/nx11856


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»