کد خبر: 11973
1403/03/19 - 9:34


قائم مقام مدیرعامل مجتمع «آندیا فولاد زنجان» اعلام کرد؛

احیای واحد بزرگ تولید فولاد در زنجان

قائم مقام مدیرعامل مجتمع «آندیا فولاد زنجان» تولید کنسانتره آهن، گندله، کلوخه سنگ آهن(آگلومره) و فرو سیلیکو منگنز را از جمله تولیدات این مجموعه فولادی اعلام کرد و با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی بخشی از فازهای تولیدی پیش‌بینی کرد با فعال شدن این شرکت، زمینه اشتغال برای هزار و ۲۰۰ نفر طی سال آینده ایجاد شود

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ قائم مقام مدیرعامل مجتمع «آندیا فولاد زنجان» تولید کنسانتره آهن، گندله، کلوخه سنگ آهن(آگلومره) و فرو سیلیکو منگنز را از جمله تولیدات این مجموعه فولادی اعلام کرد و با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی بخشی از فازهای تولیدی پیش‌بینی کرد با فعال شدن این شرکت، زمینه اشتغال برای هزار و ۲۰۰ نفر طی سال آینده ایجاد شود.

موضوع اختلاف شرکای چینی و ورود دستگاه قضا

قائم مقام مدیرعامل مجتمع «آندیا فولاد زنجان» واقع در شهرستان ایجرود در گفت‌وگو با صدای زنجان از همراهی مسئولان استانی اعم از استاندار زنجان، مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان، مدیر کل دادگستری  و مسئولین شهرستانی از امام جمعه ایجرود،فرماندار،رئیس دادگستری و نماینده ایجرود در مجلس بابت احیای این واحد قدردانی کرد.

قائم مقام مدیرعامل مجتمع «آندیا فولاد زنجان»  با اشاره به اقدامات صورت گرفته هیئت مدیره جدید شرکت پس از تعیین تکلیف اختلاف بین شرکای چینی این واحد از سوی دستگاه قضا عنوان کرد: این مجموعه با سرمایه‌گذری خارجی(کشور چین) در سال ۹۳ و به منظور تولید چدن به بهره‌برداری رسید و توانست فرصت اشتغال تا هزار و ۲۰۰ نفر را نیز فراهم کند ولی در ادامه با مشکلات مدیریتی و اختلاف بین شرکا عملا، روند رو به رشد شرکت متوقف شد و حجم تولیدات و میزان اشتغال آن به شدت کاهش یافت و همان موضوع باعث شد سرمایه‌گذار اصلی شرکت، مجتمع فولادی دیگری را در استان خوزستان احداث کند.

به گفته قائم مقام مدیرعامل مجتمع «آندیا فولاد زنجان» طی سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۱ این کارخانه با فراز و فرودهای زیادی مواجه و خطوط تولید آن عملا تعطیل شد؛ ولی از اواخر سال۱۴۰۲ و ابتدای سال جاری با پیگیری‌های متعدد سرمایه‌گذار اصلی و همراهی دستگاه قضایی استان، مالک اصلی شرکت (شن کوان لی سرمایه گذار چینی)، زمام امور کارخانه را عهده‌دار شد و با فعال کردن خطوط کارخانه نسبت به جذب ۱۲۰ نفر طی ۲ ماه اقدام کرد که هم اکنون بیش از ۲۵۰ نفر در آن مشغول به کار هستند.

قائم مقام مدیرعامل مجتمع «آندیا فولاد زنجان»؛ پیش‌بینی کرد با فعال شدن این شرکت، زمینه اشتغال برای هزار و ۲۰۰ نفر طی سال آینده ایجاد شود.

افزایش کارگران شاغل در این مجموعه

قائم مقام مدیرعامل مجتمع «آندیا فولاد زنجان» با یادآوری اشتغال 60 نفری کارگران در این واحد عنوان کرد: در ابتدا در این واحد 60 نفر شاغل بودند که بیشتر شبیه به واحد نیمه تعطیل بود اما با مدیریت فعلی و با آغاز به کار فازهای خط تولید؛ این تعداد به 250 کارگر رسید و علاوه بر اشتغال نفرات جدید؛ نیروهای تعدیل شده نیز مجددا دعوت به کار شدند. نزدیک به 160 نفر نیز در واحد فولادی «قیطول» از واحدهای زیرمجموعه آندیافولاد مشغول به کارند. در حال حاضر 90 درصد نیروهای شاغل در مجتمع آندیافولاد ساکن ایجرود هستند و یا بخشی از روستائیان ایجرود که در زنجان سکونت دارند.

قائم مقام مدیرعامل مجتمع «آندیا فولاد زنجان»  در بخش دیگری از خدمات صورت گرفته برای ایاب و ذهاب کارگران و تسهیل در رفت و امد نیروهای شاغل گفت: خطوط انتقال نیروهای شاغل در روستاهای شهرستان ایجرود اعم از «آلاچمن»، «آق بلاغ»، «باریک‌آب»، «جوقین»، «زرین‌آباد» و «یئنگی‌کند» جهت انتقال نیروهای کارگری به واحد راه‌اندازی شده‌اند، این در حالی است که قبلا چنین برنامه ای در حوزه ایاب و ذهاب نیروها وجود نداشت.

قائم مقام مدیرعامل مجتمع «آندیا فولاد زنجان»  در خصوص مطالبات کارگری نیز عنوان کرد: هیچ بدهی به کارگران نداریم و علاوه بر آن با شروع به کار مدیریت جدید؛ میزان حقوق های واریزی به کارگران نیز افزایش چشمگیری داشته است. تمامی دستمزدهای ماهانه کارگران بالای 12 میلیون تومان است و میزان حقوق نیروهای فنی و مهندس نیز به طور متوسط 30 تا 35 میلیون تومان بسته به تخصص است.

قائم مقام مدیرعامل مجتمع «آندیا فولاد زنجان» بر لزوم اشتغال نیروهای بومی و ایرانی در واحد تاکید کرد و گفت: در ابتدا نزدیک به 80 کارگر چینی (نه نیروی متخصص) در واحد مشغول به کار بودند که نیروهای ایرانی جایگزین آنها شدند و هیچ کارگر چینی در واحد مشغول به کار نیست. فقط 6 نفر از نیروهای متخصص مجموعه، چینی هستند.

برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، در نظر گرفتن پاداش نقدی برای کارگران (علاوه بر حقوق و دستمزد) از جمله اقداماتی است که مدیران کارخانه برای کارگران در نظر گرفته‌اند.

علاوه بر پرداخت حقوق پاداش نقدی ماهیانه برحسب مسئولیتها مسابقات فرهنگی ورزشی که به اقرار کارگران قبل از آن وجود نداشته است

قائم مقام مدیرعامل مجتمع «آندیا فولاد زنجان»  در خصوص تجهیزات ایمنی کارگران نیز عنوان کرد: قبلا کلاه، کفش و لباس کار ویژه در اختیار کارگر قرار نمی‌گرفت انا با به روی کار آمدن مدیریت جدید، نزدیک به 7 ماه است که این تجهیزات در اختیار نیروها قرار می‌گیرد.

 تلاش بر رفع مسائل زیست محیطی و یافتن راهکار مناسب برای آن

قائم مقام مدیرعامل مجتمع «آندیا فولاد زنجان» با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه رفع ایرادات زیست محیطی مدنظر اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: مجتمع آندیا فولاد زنجان که در شهرستان ایجرود مستقر است، جزو نخستین سرمایه‌گذاری های خارجی در استان زنجان به‌شمار می‌رود که با منشاء کشور چین و با هدف اولیه تولید چدن با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن اوایل دهه ۹۰ آغاز به کار کرد. تولید کنسانتره آهن، گندله، کلوخه سنگ آهن(آگلومره) و فرو سیلیکو منگنز از جمله تولیدات مجتمع آندیا فولاد زنجان است.

همچنین از جمله فعالیت های این مجتمع، تولید فرومنگنز متوسط کربن است که مدیران این واحد با انجام فعالیت‌های تحقیقی و تکیه بر مطالعات دانش‌بنیان توانستند به تولید آن برسند و ضمن تأمین نیاز داخل، از خروج ارز از کشور جلوگیری کنند.

به گفته قائم مقام مدیرعامل مجتمع «آندیا فولاد زنجان»؛ تولید کنسانتره آهن، گندله، کلوخه سنگ آهن(آگلومره) و فرو سیلیکو منگنز از جمله تولیدات مجتمع آندیا فولاد زنجان است.

بنا بر اظهارات قائم مقام مدیرعامل مجتمع «آندیا فولاد زنجان»، سرمایه‌گذار چینی و به تبع آن مدیران و دست اندرکاران مجتمع آندیا فولاد همواره سعی بر رفع مسائل زیست محیطی و یافتن راهکار مناسب برای آن بوده‌اند و اقدامات زیست محیطی انجام شده نیز همواره مورد تائید کارشناسان محیط زیست بوده است. در راستای رفع مسائل بهداشتی ساکنان منطقه، دستگاه مورد تائید دانشگاه علوم پزشکی به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون تومان از چین خریداری و در حال وارد کردن ان هستیم.

قائم مقام مدیرعامل مجتمع «آندیا فولاد زنجان»  خروج مواد نامتعارف از یکی از دودکش‌های مجتمع آندیافولاد ایجرود را جوسازی فضای مجازی دانست و معتقد بود: 90 درصد مواد خروجی از دودکش متعلق به واحد تولدی «آگلومره» را «بخار آب» تشکیل می‌دهد که در آزمایشات و نمونه‌برداری کارشناسان نیز مشاهده و بررسی شده است.

قائم مقام مدیرعامل مجتمع «آندیا فولاد زنجان» از راه‌اندازی خط تولید «آگلومره» و «کنسانتره» طی 2 ماه آتی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی رسمی این واحد؛ 350 نفر نیروی کار جذب خواهند شد.

قائم مقام مدیرعامل مجتمع «آندیا فولاد زنجان»  در خصوص دپوی پسماندهای غیرمجاز استان‌های خراسان رضوی و آذربایجان شرقی در اراضی ایجرود توسط عوامل شرکت چینی آندیافولاد که منجر به واکنش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز شده است، گفت: به محض اطلاع از این اقدام خارج از ضوابط؛ با پیمانکار چینی؛ قطع ارتباط همکاری شد، این پیمانکار با 80 نیرو دست به این کار خارج از ضوابط شده بود. تاکید می‌کنیم که با ورود و دپوی مواد غیرمجاز مخالفیم چرا که معتقدیم طبق ضوابط محیط زیست در وهله نخست باید نسبت به اخذ مجوز اقدام کنیم.

قائم مقام مدیرعامل مجتمع «آندیا فولاد زنجان»؛ کاشت 250 اصله درخت برای اولین بار در ورودی واحد را از اقدامات زیست محیطی صورت گرفته در این واحد اعلام کرد.

 تامین آب موردنیاز از طریق راه اندازی تصفیه خانه ایجرود

قائم مقام مدیرعامل مجتمع «آندیا فولاد زنجان»  در خصوص نحوه تامین آب موردنیاز این صنعت نیز گفت: بخشی از آب موردنیاز از محل چاه‌های زیرزمینی است، مقرر شده بود که از سد گلابر نیز برای این صنعت؛ تخصیص آب صورت گیرد اما متاسفانه تا به امروز محقق نشده است. در حال حاضر از چاه موقت زرین آباد متعلق به شرکت آب منطقه ای، آب موردنیاز صنعت را تامین می‌کنیم.

قائم مقام مدیرعامل مجتمع «آندیا فولاد زنجان» اضافه کرد: 3 مجوز (پروانه آب) برای تامین آب موردنیاز مجتمع آندیافولاد نیز صادر شده که 2 مورد آن مورد استفاده قرار نگرفته است و پیگیر هستیم تا برای تامین آب موردنیاز یا از طریق راه اندازی تصفیه خانه ایجرود اقدام کنیم یا از محل سد گلابر.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانتصفیه خانه ایجرودآندیا فولادتولید فولاد
sedayezanjannews.ir/nx11973


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»