کد خبر: 12013
1403/03/22 - 10:29


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

۸۶۱ کودک زنجانی تحت پوشش طرح ارتقای امنیت غذایی قرار گرفتند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: با اجرای طرح اختصاص سبد غذایی به خانوارهای دارای کودک کمتر از پنج سال دچار سوء تغذیه، ۸۶۱ کودک در استان تحت پوشش قرار گرفتند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ طیب جعفری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان  افزود: در طرح مربوط به ارتقای امنیت غذایی کودکان، همه کودکان واجد شرایط از نگاه وزارت بهداشت با معرفی به وزارت تعاون می‌توانند بدون محدودیت تا پنج سالگی تحت پوشش قرار گیرند.

وی ادامه داد: مشمولان این طرح، کودکان دهک‌های یک تا هفت درآمدی هستند که به ازای هر کودک نیازمند در دهک یک تا پنج درآمدی 10 میلیون ریال و کودکان در دهک‌های ۶ و ۷ ماهانه 6 میلیون ریال دریافت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در طرح مربوط به امنیت غذایی کودکان، سبد غذایی از ۱۱ قلم معمول شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌ مرغ و حبوبات تامین می شود که قیمت آنها بر مبنای سال ۱۴۰۱ و مابه‌التفاوت قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۳) از محل یارانه جدید دولت تامین خواهد شد.

وی اضافه کرد: با پیگیری صورت گرفته این اقلام به ۱۶ مورد افزایش پیدا کرد تا دایره مواد مغذی مشمولان این طرح گسترده‌تر شود.

بنابر اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکنون این طرح با استقبال خوب مردم مواجه شده است.

وزارت بهداشت در ابتدای اجرای طرح ۱۴۳ هزار کودک و در نوبت دوم ۱۵۴ هزار کودک را معرفی کرد که در نهایت بیش از ۱۳۰ هزار کودک که در دهک یک تا هفت درآمدی جامعه بودند مشمول این طرح شدند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانامنیت غذاییکار و رفاهکودک
sedayezanjannews.ir/nx12013


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»