کد خبر: 12115
1403/04/03 - 15:18


مدیرکل ارشاد اسلامی استان زنجان در نشست مطبوعاتی خبر داد؛

آفرین‌واره بین‌المللی «راوی عشق» در زنجان برگزار می‌شود

حاج‌علی‌اکبری: آفرین‌واره بین‌المللی راوی عشق در استان با همکاری بین‌ بخشی و با حضور عکاسان و مستندسازان بین‌المللی از ۱۲ کشور برگزار می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: نشست خبری اصغر حاج‌علی‌اکبری مدیرکل ارشاد اسلامی استان زنجان روز یکشنبه، سوم تیر‌ماه 1403 در سالن جلسات این مجموعه برگزار شد.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان زنجان در ابتدای نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم ایجاد قرارگاه فرهنگی و هنری شهید آوینی است که در راستای اجرای برنامه فاخر در استان‌ها براساس ظرفیت‌ها تشکیل شده است، اظهار کرد: در راستای فعالیت‌های قرارگاه شهید آوینی، آفرین‌واره بین‌المللی راوی عشق در استان با همکاری بین‌ بخشی و با حضور عکاسان و مستندسازان بین‌المللی از ۱۲ کشور برگزار می‌شود و از هفتم تا دوازدهم ماه محرم رویدادهای این ماه را پوشش خواهد داد.

وی به برگزاری رویداد طرح تعالی نشاط مسجد و محله اشاره کرد و گفت: اعتبار خوبی برای این امر در نظر گرفته شده است. همچنین سوگواره ملی کودکان و نوجوانان حسینی در زنجان برگزار خواهد شد و این برنامه امسال برگزار می‌شود و در بخش عکاسی، نقاشی، شعر، مداحی، نماز و عفاف و حجاب علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را ارسال کنند و اولین سوگواره ملی در این رده سنی خواهد بود.

حاج علی اکبری به اجرای طرح لیگ جت اشاره کرد و گفت: این برنامه در راستای جهاد تبیین برگزار می‌شود که در این راستا ۵۰ تولید محتوا انجام شده است و ۵۰۰ نفر با ۳۰ مربی آموزش خواهند دید.

وی به اجرای 6 طرح تا آخر تابستان از طریق قرارگاه شهید آوینی در استان اشاره و اضافه کرد: یکی از اهداف این قرارگاه حمایت از کانون‌های فرهنگی، ادبی، هنری و قرآنی است و یکی از اتفاقات اجرای طرح تربیت ۴۰ هزار حافظ در کل کشور بود که سهم استان نیز مشخص شده است.

 سال گذشته ۸ هزار نفر از کلاس های اوقات فراغت مساجد استفاده کردند

محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان نیز در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان اظهار کرد: در استان زنجان ۴۱۴ باب کانون فرهنگی هنری فعال است که از این تعداد ۳۸۹ باب کانون عمومی و ۲۵ باب کانون تخصصی خواهران فعالیت می کنند.

اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان  خاطر نشان کرد: بیش از ۱۵ هزار نفر عضو این مراکز هستند.

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد استان زنجان همه ساله با آغاز فصل تابستان میزبان کودکان و نوجوانان در قالب برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی هستند، تصریح کرد: طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد امسال با شعار «مسجد، کانون نشاط ۲» برگزار خواهد شد.

مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان ادامه داد: سال گذشته ۸ هزار نفر از کلاس های اوقات فراغت مساجد استفاده کردند که پیش بینی می شود این رقم به ۱۰ هزار نفر در سال جاری افزایش پیدا کند.

وی ایجاد جذابیت برای کودکان و نوجوانان با محوریت برنامه‌های تربیتی را از ویژگی برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد عنوان کرد و یادآور شد: این برنامه‌های با هدف هم‌افزایی تشکیلاتی و انسجام بخشی به فعالیت‌های تابستانی کانون‌ها، ارتقا و تقویت رویکرد تربیتی تمام ساختی در فعالیت‌های کانون، پوشش نیازهای مخاطبان کانون با نگاه جامع و مبتنی بر اقتضائات بومی و حمایت تخصصی از کانون های فعال در زمینه غنی سازی اوقات فراغت اعلام کرد.

مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه طرح ملی مسجد کانون نشاط ۲ از اول تیرماه تا ۱۵ شهریورماه برگزار می‌شود، ادامه داد: در این طرح خدماتی همچون ۷۰ درصد تخفیف بیمه اردوها، اکران فیلم‌های سینمایی در فضای مسجد، تقدیر از ۱۸۰ کانون برتر با هدایای ارزشمند ارائه می‌شود.

وی یکی دیگر از برنامه های اوقات فراغت در کانون های مساجد استان زنجان را اجرای طرح «نشاط و تعالی مسجد» عنوان کرد و گفت: این طرح برای دومین سال متوالی به صورت مسجد پایه و خانواده محور درکانون های مساجد استان زنجان اجرا می شود.

مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان خاطرنشان کرد: این طرح برای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از اعضای کانون های مساجد استان زنجان در محورهای قرآن و عترت، کتاب و کتابخوانی، تربیتی و اردویی، مهارتی، سرود، تئاتر، رسانه، ادبیات و کارآفرینی در ۶۰ مسجد استان زنجان اجرایی خواهد شد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانارشاد اسلامی«مسجد، کانون نشاط ۲»طرح خدماتی
sedayezanjannews.ir/nx12115


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»