کد خبر: 12126
1403/04/04 - 14:18


نماینده ابهر در مجلس از همکاری ضعیف برخی مدیران و شبهات مربوط به بودن یا نبودن برخی مدیران در سمت فعلی پس از به روی کار آمدن دولت جدید گلایه کرد؛

دلواپسانِ خدمت!

پس از اظهارات منصور علیمردانی، نماینده ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس بود که همهمه برخی مدیران کل در سالن شنیده شد که بلافاصله استاندار زنجان از حضار خواست سکوت را رعایت کنند

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: شورای اداری استان در محل استانداری زنجان در حالی برگزار شد که گویا شبهات در بودن یا نبودن بر پست فعلی؛ پس از به روی کار آمدن دولت جدید همکاری مطلوبی با مجتمع نمایندگان استان زنجان در مجلس شورای اسلامی هم ندارند و به قولی نمی‌توانند با توجه به قرارگیری در آستانه انتخابات و نتایج آن نمی‌توانند دل به کار دهند!

شورای اداری استان زنجان دوشنبه (4 تیرماه 1403) زنجان در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری زنجان با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان زنجان برگزار شد.

امتناع برخی از مدیران کل استان زنجان از همکاری با نمایندگان مجلس

در این جلسه منصور علیمردانی، نماینده ابهر خرمدره و سلطانیه در مجلس از همکاری ضعیف بین برخی مدیران استان زنجان با مجمع نمایندگان استان در مجلس گلایه کرد.

نماینده ابهر خرمدره و سلطانیه در مجلس؛ وضعیت دولت فعلی (پس از شهادت سیدابراهیم رئیسی) و شبهات در بودن یا نبودن برخی مدیران در سمت فعلی پس از به روی کار آمدن دولت جدید (با توجه به انتخابات ریاست جمهوری) را از عوامل همکاری ضعیف بین برخی مدیران استان زنجان با نمایندگان مردم استان در مجلس دانست.

پس از این اظهارات بود که؛ همهمه برخی مدیران کل در سالن پیامبراعظم(س) استانداری زنجان؛ محل برگزاری این نشست؛ شنیده شد.

البته بلافاصله محسن افشارچی، استاندار زنجان ضمن تذکر به مدیران از آنها خواست سکوت را رعایت کنند.

سرمایه‌گذاری مطلوب خارجی و داخلی

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در کشور مشکلات زیادی وجود دارد که در مناظرات به آن پرداخته نشد، اضافه کرد: مشکل مربوط به ناترازی در بودجه، انرژی و مسائل بانکی در کشور وجود دارد که در این حوزه باید راه‌حل‌های لازم ارائه شود. البته دولت سیزدهم برای جایگزینی پول نفت اقدامات مطلوبی انجام داد که «مالیات» یکی از آیتم‌ها بود. برای افزایش میزان مالیات؛ دولت فعلی حجم «سرمایه‌گذاری»های داخلی و خارجی را افزایش داد.

افشارچی اضافه کرد: با تمام مشکلاتی که وجود داشت در استان زنجان اقدامات مطلوبی در حوزه سرمایه گذاری و انرژی صورت گرفت. در زمینه سد مشمپا منتظر گشایش‌هایی هستیم که طی روزهای آتی اتفاق خواهد افتاد.

 کاهش ۱۰ درصدی تورم استان زنجان طی ۲ سال اخیر

استاندار زنجان با بیان اینکه کاهش ۱۰ درصدی تورم استان زنجان طی ۲ سال اخیر را شاهد بوده‌ایم، عنوان کرد: زنجان، استان دوم کشور در احیای شرکتها و واحد‌های تولیدی بوده است.

افشارچی با بیان اینکه نیازمند ایران قوی هستیم که برای ایجاد هر گشایشی؛ دست بر زانوی خود بگذارد و با قدرت روی پای خود بایستد، اضافه کرد: معتقدیم هر گشایشی با خدمت صادقانه به مردم رخ خواهد داد.

استاندار زنجان همچنین با اشاره به مناظرات برگزار شده نامزدهای ریاست جمهوری در کشور، اظهار داشت: برخی سخنان مطرح شده در این مناظرات از سوی نامزدها خلاف واقع است و ما به عنوان مسئولان دولت مستقر باید در این خصوص شفاف سازی کنیم.

افشارچی بیان خدمات و دستاوردهای دولت سیزدهم در شرایط فعلی کشور را یکی از راههای شفاف سازی و آگاهسازی افکار عمومی دانست و اظهار داشت: دولت سیزدهم به دنبال ایران قوی و متکی به خود بود که با تلاش برای ایجاد گشایش در داخل، گره گشایی از مسایل مردم و افزایش رضایتمندی اجتماعی حاصل می‌شود.

وی به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه مسکن، اشتغال، افزایش حجم سرمایه گذاری ها، فراهم کردن زیرساخت ها و دیگر امور اشاره کرد و آنها را تنها گوشه‌ای از فعالیت های سه ساله دولت سیزدهم دانست.

 پرداخت تعهدات دولت سیزدهم تا پایان هفته جاری در زنجان

وی در ادامه گزارشی از خدمات دولت سیزدهم در سه سال گذشته ارائه کرد و افزود: در راستای انجام تعهدات دولت شهید رئیسی مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای درخواست های کمک بلاعوض تخصیص یافت که تا پایان هفته پرداخت خواهد شد.

افشارچی گفت: همچنین وام ۱۵ میلیونی برای ۲۵ هزار درخواست کننده در فاز اول در ۶ بانک کارسازی شد که متقاضیان به بانک معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: با همراهی و تدبیر مدیران استانی بانک مسکن، مشکل کاهش اقساط وام مسکن به 5 میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برای تمام متقاضیان این مساکن حل شد؛ با تمام توان دغدغه‌های رئیس جمهور شهید را پیگیر هستیم.

وی افزود: بیش از ۳۹ هزار تماس و نامه مردمی در دور دوم سفر استانی رییس جمهور به زنجان در دیماه ۱۴۰۲ ثبت ‌شده بود که بخشی از آنها برای دریافت کمک های بلاعوض و تسهیلات کم بهره بود که شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی برای تسریع در رسیدگی به آنها دستور لازم را صادر کرده بودند.

مشارکت بالا در انتخابات از مولفه‌های قدرت هر کشوری است

استاندار زنجان در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات یکی از مولفه‌ها و شاخص‌های قدرت هر کشوری و تعیین کننده سرنوشت آن است.

 استاندار زنجان با تاکید بر اولویت مشارکت بالا در انتخابات، افزود: همه زمینه ها و زیرساخت ها برای تحقق این مشارکت باید فراهم شود.

استاندار زنجان با اشاره به مناظرات برگزار شده نامزدهای ریاست جمهوری در کشور اظهار کرد: برخی سخنان مطرح شده در این مناظرات از سوی همه نامزدها خلاف واقع است و ما به عنوان مسوولان دولت مستقر باید در این خصوص شفاف سازی کنیم.

 لزوم همکاری دستگاهها برای برگزاری انتخابات و آمادگی در راستای استمرار 

و‌ پایداری زیرساختها

ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز در این نشست عنوان کرد: مشارکت بالای مردم در انتخابات به نفع نظام و از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان بر لزوم همکاری تمامی دستگاهها برای برگزاری انتخابات و آمادگی در راستای استمرار و‌ پایداری زیرساختهای خدمات و ارتباطات مورد تاکید است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانشورای ادارینمایندگان مجلسمدیران کل زنجان
sedayezanjannews.ir/nx12126


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»