کد خبر: 12132
1403/04/06 - 1:37


ظریف در جمع طرفداران «دکتر پزشکیان» در زنجان تاکید کرد؛

کشور رجل سیاسی واقعی مثل «پزشکیان» می‌خواهد نه دلال سیاسی!

محمدجواد ظریف: اجازه نمی‌دهیم عده‌ای با آمارسازی؛ دروغ خورد ملت بدهند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت اصلاحات در بین مردم زنجان با تاکید بر اینکه با حضور گسترده در پای صندوق های رای اجازه ندهیم اقلیت بر ما حاکم شوند؛ گفت: اجازه ندهیم گروهی پشت رهبری خود را پنهان کنند و بر ما ستم کنند، رهبری به دنبال ستم نیست و به دنبال آرامش و مشارکت است.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت اصلاحات سه شنبه شب (5 تیرماه 1403) در جمع طرفداران «دکتر پزشکیان» در سالن هلال زنجان حضور یافت و ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، شهدای 8 سال جنگ تحمیلی و سایر شهدای وطن از جمله شهید سردار قاسم سلیمانی، شهدای خدمت؛ شهید سیدابرهیم رییسی اظهار کرد: ما خود را دنباله‌روی شهدا می‌دانیم چرا که معتقدیم شهدا برای استقلال ایران و آزادی این مردم جان خود را فدا کردند و ما تا ابد وام‌دار شهدا هستیم و به همین دلیل روی آزادی و استقلال کشور؛ معامله نخواهیم کرد.

وزیر امور خارجه دولت اصلاحات «مردم را بزرگترین نماد توانمندی کشور» دانست و گفت: این مردم ایران هستند که در برابر تحریمها مقاومت کرده‌اند؛ این مردم بزرگترین فرصت ایران هستند که نباید آن‌ها را، «محدود»، «تحریف» و «تهدید» کرد. مردم ایران شایسته تکریم هستند. اگر توانستیم در مقابل ۶ کشور قلدر جهان بایستیم به خاطر حضور ۷۳ درصدی مردم در سال ۱۳۹۲ بود، من یقین دارم در پای صندوق های رای دوباره این قدرت را به ما خواهید داد. یقین دارم که شما مردم اجازه نخواهید داد گروهی مزدبگیر در خارج از مرزها به شما القای ناامیدی کنند و بگویند برای مردم فرقی نمی کند چه کسی راهی ساختمان پاستور خواهد شد. اما خطاب من به این‌هاست؛ مگر ندیدید که با هدایت رهبری ‌و حمایت خاتمی کسی نتوانست ایران را تحریم کند و به امنیت کشور تعرض کند؟ مگر احترام جهان به گفت‌وگوی تمدن‌های خاتمی را ندیدید؟ مردم گوش نکنید به کسانی که شما را تهدید به تحریم می کنند، هیچ قدرتی نمی‌تواند یک ایرانی را تهدید کند. ما هرگز گوش به حرف این وطن فروشان نخواهیم کرد؛ یقین داشته باشید که با حمایت مردم در پشت میز مذاکره حق مردم را خواهیم گرفت و اجازه نخواهیم داد تحریمها ادامه یابد.

 اگر سر صندوق رای نرویم، اقلیت بر ما حاکم می‌شوند

ظریف ادامه داد: مردم! پیروز شمائید؛ دیپلمات واقعی شمائید، شمائید که به ما قدرت می‌دهید، یقین داشته باشید که دولت با پشتوانه مردمی، اجازه نخواهد داد پدران و مادران این سرزمین؛ در حسرت فرزندان و نوادگان خود بمانند.مردم، فرق پزشکیان تخصص گرا، پاکدست و معتقد به قدرت دختران و زنان را با ۴ کاندیدای دیگر به خوبی می‌دانند. یقین دارم که مردم فرق پزشکیانی که مخالف کسانی است که دسترسی مردم به فضای مجازی را فیلتر کرده‌اند و خودشان فیلترشکن می‌فروشند را به خوبی می‌دانند.

ظریف با تاکید بر اینکه «ما نیازمند دلال سیاسی نیستیم ما نیازمند رجل سیاسی واقعی مثل پزشکیان هستیم»، تکرار کرد: اجازه ندهیم عده‌ای با خون شهدا ارتزاق کنند، ما هرگز به سخن وطن فروشان گوش نخواهیم کرد و یقین داشته باشید که آرزوی جدا کردن دولت از مردم‌شان را به گور خواهند برد. مزدبگیران؛ یقین داشته باشند که دولت آینده با پشتوانه مردمی در جای میز مذاکره حق مردم را خواهند گرفت.

ظریف در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر اینکه نسبت به 4 کاندیدای ریاست جمهوری که دوستان ما هستند احترام قائلیم اما اینک وقت انتخاب است، اضافه کرد: فرصت انتخاب ما در روز جمعه هفته جاری؛ انتخاب واقعی است. ما اکثریت هستیم و به شرطی اکثریت هستیم که پای صندوق رای برویم. اگر سر صندوق رای نرویم، اقلیت بر ما حاکم می‌شوند. مشارکت مردم به ضرر برخی‌هاست. اجازه ندهیم گروهی خارج نشین با خون و معیشت ما حقوق بگیرند و گروهی در داخل به هزینه معیشت ما شعار دهند. اجازه نخواهیم داد که در این کشور قدرتمند و بزرگ که تمامی توانمندی ها که توانمندی انسانی، تمدنی و جغرافیایی است؛ کسی شرمنده خانواده‌اش شود. اجازه نخواهیم داد گوشت از ۱۰۰ هزار به ۷۰۰ هزار تومان برسد. اجازه نخواهیم داد عده‌ای با آمارسازی؛ دروغ خورد ملت بدهند. اجازه نخواهیم داد دروغ؛ حاکم شود. اجازه ندهیم گروهی پشت رهبری خود را پنهان کنند و بر ما ستم کنند، رهبری به دنبال ستم نیست و به دنبال آرامش و مشارکت است. شما از کدام کاندیدا شنیده‌اید که در پای صندوق های راس حاضر شوید؟ مردم اختلاف و تفاوت پزشکیان با 4 کاندیدای دیگر را می‌دانند.

اجازه ندهیم عده‌ای با خون شهدا ارتزاق کنند

ظریف با بیان اینکه «ما نیازمند نامزد و کاندیداهای اجاره‌ای نیستیم»، تاکید کرد: ما نیازمند دلال سیاسی نیستیم ما نیازمند رجل سیاسی واقعی مثل پزشکیان هستیم، اجازه ندهیم عده‌ای با خون شهدا ارتزاق کنند.

امروز روز دادخواهی است؛ فرزندان ستارخان پای صندوق های رای حاضر شوند 

سیدفاضل موسوی، نماینده ادوار استان زنجان در مجلس در جمع حامیان دکتر پزشکیان در زنجان با اشاره به اینکه توده‌نفتی‌ها با سپردن نفت به روس‌ها دل مصدق را خون کردند؛ گفت: شما تصور می کنید این توده‌نفتی ها الان نیستند؟ توده نفتی های کنونی کسانی هستند که نفت ایران را به قیمت کم روانه بازار جهان می کنند.

این فعال سیاسی اضافه کرد: اگر روس ها و فرزندان تزارها به ما آقایی کنند؛ ننگ بر ماست. زنجان دروازه آذربایجان است فرزندان ستارخان باید در روز دادخواهی(انتخابات ریاست جمهوری) پای صندوق های رای حاضر شوند.

وی با تاکید بر اینکه «ایران باید آزاد شود»، اضافه کرد: مردم ایران صاحب تاریخ ۸ هزار ساله هستند ایرانی ها بزرگ زاده هستند و باید ثابت کنند که ایران؛ فروشی نیست.

پیام غدیر؛ علی‌‌وار زیستن و «رعایت عدالت و انصاف» 

و «رعایت حقوق مخالف» است

رحمت‌اله بیگدلی_ فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز ابراز کرد: پیام غدیر؛ علی‌‌وار زیستن و «رعایت عدالت و انصاف» و «رعایت حقوق مخالف» است؛ «دکتر ظریف» فخر ایران‌زمین هستند و اینک سیبل «حمله اصحاب ثروت» و «محافل قدرت» هستند چرا که از دکتر پزشکیان حمایت می‌کنند.

حکیمی پور، رییس ستاد دکتر پزشکیان در زنجان با خواندن ابیاتی از شعر شهریار نیز گفت: «حیدربابامرد اوغلان‌لار دوغگینان- نامردلرین بورونلارین اؤگینان».

**طرفداران «پزشکیان» اقلیت نیستند؛ آرای صندوق ها این را نشان خواهد داد

هوشنگ جعفری، شاعر زنجانی نیز تاکید کرد: معنای درست واژه خدمت را؛ «مسعود پزشکیان» نشان خواهد داد؛ آرای صندوق ها نشان خواهد داد که طرفداران پزشکیان اقلیت نیستند.

این شاعر زنجانی تاکید کرد: «همیشه شعبان؛ یک بار هم رمضان»، ما ترک‌ها دوست داریم برای یکبار هم که شده رییس جمهورمان ترک زبان باشد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانستاد دکتر پزشکیانعدالتخون شهدا
sedayezanjannews.ir/nx12132


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»