کد خبر: 12156
1403/04/09 - 8:27


همزمان با برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری؛

زنجانی‌ها برای ایران آمدند

انتخابات ریاست جمهوری در استان زنجان در 772 شعبه اخذ رای صورت گرفت

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: مردم سرتاسر استان زنجان با حضور در 772 شعبه اخذ رای؛ برای ایران آمدند تا آینده وطن را بسازند.

فرایند رای گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در زنجان همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح روز جمعه آغاز شد.

 این انتخابات در استان زنجان در 772 شعبه اخذ رای در یک هزار و 438 نقطه و محل برگزار شد.

ابوالفضل رفیعی افزود:نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می توانند در هر شعبه یک نماینده داشته باشند و بدون دخالت در فرایند اخذ رأی در شعب انتخابات حضور یابند.

رفیعی گفت: علاوه بر هیات های اجرایی، ناظرین هیات نظارت، بازرسین و نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری نیز بر فرایند رأی گیری، نظارت می کنند.

وی اضافه کرد: نمایندگان نامزدها میتوانند تا پایان اخذ رأی و تجمیع آرا در شعب اخذ رأی ثابت و سیار بدون دخالت در امور حضور داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان ضمن تأکید بر نظارت و بازدید مستمر فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات از شعب اخذ رای، افزود: بررسی وضعیت زیرساختهای شعب اخذ رأی اهمیت ویژهای دارد تا مردم استان در آرامش و امنیت خاطر بتوانند رأی خود را ثبت کنند.رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه حماسه هشتم تیر به تعبیر رهبر معظم انقلاب تکمیل کننده حماسه بدرقه شهدای خدمت خواهد بود، گفت: حماسهآفرینی مردم در هشتم تیرماه جهان را شگفت زده خواهد کرد و انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به عنوان مهمترین رویداد ایران اسلامی با مشارکت حداکثری مردم توطئه های دشمنان را خنثی می کند.

 حضور بیش از یک هزار نماینده نامزدهای انتخابات در شعب اخذ رأی زنجان

رییس ستاد انتخابات استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت: بیش از یک هزار نفر از نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در شعب اخذ رای استان حضور دارند که این موضوع به شفافیت هرچه بیشتر فرآیند انتخابات کمک میکند. 

ابوالفضل رفیعی با حضور در شعبه اخذ رأی مدرسه قائم زنجان با بیان اینکه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می توانند در هر شعبه یک نماینده داشته باشند و بدون دخالت در فرایند اخذ رای در شعب انتخابات حضور یابند، افزود: علاوه بر هیات های اجرایی، ناظرین هیات نظارت، بازرسین و نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری بر فرایند رای گیری، نظارت می کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری در استان در 772 شعبه اخذ رای و یک هزار و 438 نقطه و محل برگزار شد گفت: طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها 18 سال تمام باشد یعنی متولدین روز هشت تیرماه 1385 و قبل از آن، می توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات مذکور شرکت کنند.

  ثبت 853 هزار نفر واجد شرایط رأی در استان زنجان

 رییس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: 853 هزار نفر در استان زنجان واجد شرایط رأی دادن در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

 رفیعی همچنین با اینکه اعلام رقمهای مشارکت انتخاباتی در برخی کانال های فضای مجازی درست نیست، افزود: اعلام چنین اخباری مشکل ساز می شود که به دور از کار حرفهای رسانهای است.

وی خاطرنشان کرد: آمار مشارکت به صورت لحظه ای تغییر می کند و اعلام آن نمی تواند چندان دقیق باشد چون با توجه به گرمای هوا در تابستان، میزان مشارکت طی ساعات آینده به طور حتم افزایش مییابد.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات مهمترین اصل برای نظام است، افزود: بالاترین مصلحت در انتخابات، تحقق مشارکت حداکثری است که موجب عزت و اقتدار نظام می شود.

وی با بیان اینکه فضای انتخابات رقابتی است و سلایق مختلف در آن حضور دارند، اظهار داشت: در کنار این مولفه، سلامت و امنیت انتخابات زمینه ساز تحقق مشارکت حداکثری است.

رفیعی با بیان اینکه هیچ اغماضی در خصوص تخلفات انتخاباتی نداشتیم، افزود: هر تخلفی گزارش شود مورد پیگیری قرار می گیرد.

  شرکت در انتخابات علاوهبر حق؛ یک تکلیف است

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان هم با بیان اینکه شرکت در انتخابات هم حق است و هم تکلیف گفت: مردم در تشییع بدرقه شهدای خدمت حماسه خلق کردند و با حضور پر شور خود در این انتخابات این حماسه را تکمیل خواهند کرد.

 آیتالله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه شرکت در انتخابات هم حق است و هم تکلیف اظهار داشت: شرکت در انتخابات وظیفه قانونی است. امام جمعه زنجان با بیان اینکه اگر ایرانی قدرتمند میخواهیم باید یک مشارکت همگانی داشته باشیم، گفت: اگر در این انتخابات حضور پیدا نکنیم قطعا میدان دادن به عناصر بیگانه خواهد بود، بس بنابراین از مردم دعوت میکنم که در این انتخابات شرکت کنند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه مردم زنجان در همه اتفاقات پای نظام و انقلاب ایستادهاند، افزود: مردم در تشییع بدرقه شهدای خدمت حماسه خلق کردند و با حضور پر شور خود در این انتخابات این حماسه را تکمیل خواهند کرد.

   نتیجه این انتخابات برای نظام مقدس جمهوری اسلامی پربرکت باشد

 استاندار زنجان هم با حضور در شعبه رای گیری  «قائم» زنجان گفت: این سومین انتخابات طی چهار ماه گذشته برای استان زنجان و از افتخارات جمهوری اسلامی است که در کمتر از 50 روز از شهادت رییس دولت سیزدهم، شرایط انتخابات را برای مردم فراهم کرد.

محسن افشارچی به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: مردم با شرکت در این انتخابات، تدبیر امور کشور را به مدت چهار سال به دست یک نفر می سپارند بنابراین باید در انتخاب این فرد حساس باشند.

وی ابراز امیدواری کرد: نتیجه این انتخابات به نفع کشور و مردم و برای نظام مقدس جمهوری اسلامی پربرکت باشد.

  تخلفات انتخاباتی که منجر به جرم نشد

محمدجواد محمدی؛ رییس هیات نظارت استان زنجان هم با بیان اینکه سه هزار و 500 نفر در شبکه نظارت استان برای برگزاری انتخابات مشارکت دارند، گفت: فرآیند انتخابات به صورت روان در جریان است و مردم از انتخابات استقبال بسیار عالی داشتند.

وی تصریح کرد: به لطف خداوند با امکاناتی که وزارت کشور و شورای نگهبان فراهم کردهاند، مجریان وظایف خود را به خوبی انجام میدهند و ناظران به خوبی نظارت میکنند و حتی نمایندگان داوطلبان ریاست جمهوری در جریان برنامهها هستند.

محمدی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری گفت: حضور مردم در صحنه موجب دوام و قوام نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی ستاد انتخابات استان زنجان گفت: در قانون انتخابات ریاست جمهوری تنها دو مدرک شناسنامه و کارت ملی ذکر شده است.

محمدی افزود: آمار و ارقامی که درباره صندوقهای خارج از کشور بیان میشود فاقد اعتبار است؛ چراکه تاکنون فرآیند اخذ رأی به پایان نرسیده است و همچنان در حال رأیگیری هستیم.

وی در رابطه با تخلفات هیأتهای اجرایی و نظارت هم گفت: قبل از اینکه به انتخابات برسیم یک سری تخلفات بود که البته منجر به جرم نشد و عمده آن مربوط به رعایت عدم بی طرفی بود. وی با بیان اینکه قبل از روز انتخابات برخی تخلفاتی را شاهد بودیم ولی منجر به جرم نشد، گفت: عمده دلیل این تخلفات رعایت بی طرفی بود که منجر به عزل یکی از هیئتهای اجرایی و همچنین دو الی سه نفر از ناظرین شد ولی آمار دقیقی را در این خصوص نداریم.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانتخلفاتشعبه رایانتخابات
sedayezanjannews.ir/nx12156


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»