کد خبر: 12182
1403/04/11 - 8:51


صدای زنجان دلیل عدم برگزاری جشنواره شعر و قصه در استان زنجان را بررسی می‌کند:

شعری که سروده نشد؛ قصه‌ای که گفته نشد!

رییس انجمن ادبی و فرهنگی قزل اوزن: جشنواره شعر و قصه در استان زنجان به علت عدم حمایت مالی ارگان‌های ذیربط برگزار نشد./رئیس انجمن ادبی و فرهنگی اشراق: برپایی جشنواره شعر و قصه به علت سانحه هلیکوپتر رئیس جمهور و برگزاری انتخابات به نیمه دوم سال انتقال یافت

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ فاطمه شمشیرگر: در حالی که برخی از اهالی فرهنگ و ادب اظهار می‌کنند که جشنواره شعر و قصه در استان زنجان به علت نبود همکاری و عدم تامین هزینه‌های مالی از سوی ارگان‌های ذی‌ربط برگزار نشده است، صبا سعیدی، رئیس انجمن ادبی و فرهنگی اشراق ضمن رد این مطلب علت عدم برگزاری جشنواره شعر و قصه در استان زنجان را بروز حادثه برای هلیکوپتر حامی رئیس جمهور و برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان می‌کند‌.

رویدادهای فرهنگی مجموعه‌ای از اقداماتی هستند که با هدف تجلی فرهنگ و ادب و انتقال آن به نسل‌های آتی صورت می‌گیرند. برگزاری رخدادهای فرهنگی نظیر جشنواره‌ها در کنار اینکه عناصر فرهنگی را ارتقا و گسترش می‌دهد، می‌تواند در عصر مدرنیته امروز موجب نشاط‌افرینی و امیدبخشی شوند. این رخدادهای فرهنگی از سوی دیگر همچنین می‌توانند از حجم معضلات فرهنگی در میان اقشار مختلف شهروندان بکاهند.جشنواره دوسالانه شعر و قصه یکی از این رخدادهای فرهنگی است که به صورت دوسالانه در استان زنجان برگزار می‌شود. اهالی فرهنگ و ادب پس از برگزاری این جشنواره، می‌توانند آثار خود را به بخش‌های هفتگانه این جشنواره ارسال کنند و برخی از آنها نیز موفق به کسب جوایزی می‌شوند. در حالی که علاقمندان به فرهنگ و هنر امسال نیز چشم‌انتظار برگزاری این جشنواره بودند، در یک سکوت خبری این جشنواره برگزار نشد.

نبود حمایت‌های مالی

جشنواره شعر و قصه در سال‌های گذشته به شکل سالانه برگزار می‌شد، ابوالفضل ایمانی، رئیس انجمن ادبی و فرهنگی قزل اوزن در خصوص دلیل عدم برپایی جشنواره دوسالانه شعر و قصه در استان زنجان تصریح کرد: این جشنواره به علت نبود حمایت‌های مالی از سوی ارگان‌های مربوطه برگزار نشده است.

وی با بیان اینکه جشنواره شعر و قصه در سال‌های گذشته به شکل سالانه برگزار می‌شده، عنوان کرد: اکنون این جشنواره به صورت دوسالانه برگزار می‌شود‌. البته با اینکه امسال زمان برپایی آن فرا رسیده بود، این آیین به دلیل عدم اختصاص بودجه برای این منظور برپا نشد.

رئیس انجمن ادبی و فرهنگی قزل اوزن با اشاره به اینکه فراخوان جشنواره شعر و قصه هر سال می‌بایست در ماه‌های اردیبهشت ماه یا نهایتاً خرداد ماه داده شود تا این مراسم برگزار گردد، افزود: اما این مهم امسال محقق نشده است

سقوط هلی کوپتر رئیس‌جمهور و انتخابات ریاست جمهوری 

دلیل عدم برگزاری جشنواره شعر و قصه است

اما صبا سعیدی، رئیس انجمن ادبی و فرهنگی اشراق ضمن رد این موضوع که عدم برگزاری جشنواره شعر و قصه به علت عدم تامین بودجه مالی از سوی ارگان‌های زیربط بوده است، تاکید کرد: وقوع سانحه هوایی برای هلیکوپتر حامی رئیس جمهور و از سوی دیگر برگزاری انتخابات دلایل عدم برگزاری جشنواره دو سالانه شعر و قصه تا این لحظه بوده است، اما این جشنواره در راه است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره دوسالانه شعر و قصه استان زنجان به نیمه دوم سال انتقال یافته است، عنوان کرد: در هر صورت باید بودجه‌ای به انجمن‌های ادبی اختصاص داده شود تا موفق به برگزاری این جشنواره‌ها شوند. در همین راستا بنا بر صحبت‌هایی که با ارشاد زنجان انجام شده است مقرر شده که بودجه جشنواره در نیمه دوم سال تخصیص داده شود.

رئیس انجمن ادبی و فرهنگی اشراق با تاکید بر اینکه جشنواره شعر و قصه از همان ابتدا به شکل دوسالانه برگزار می‌شده، افزود: جشنواره مذکور از سال ۸۳ تاکنون به صورت دو سالانه بوده است. اگرچه که شاید یک الی دو بار توانستند این جشنواره را به شکل سالانه برگزار کنند اما بر اساس توافق انجام شده مقرر شده است که یک سال جشنواره منزوی و سال دیگر جشنواره اشراق باشد.

وی ادامه داد: این اقدام موجب پرداختن بهتر به این جشنواره می‌شود. زیرا برگزاری دو جشنواره در یک سال هم برای ارشاد و به هم برای عوامل اجرایی سنگین خواهد بود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانرئیس انجمن ادبی و فرهنگی اشراقفرهنگ و ادبجشنواره شعر و قصه
sedayezanjannews.ir/nx12182


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»