کد خبر: 12206
1403/04/13 - 9:32


صدای زنجان از تب و تاب روزهای پایانی تبلیغاتی برای انتخاب دوره چهاردهم ریاست جمهوری گزارش می‌دهد؛

یک رای، برای ایران

شهروند زنجانی: برای بهبود اوضاع و خروج از شرایط کنونی به دکتر پزشکیان رأی می‌دهیم/دبیر مجمع ایثارگران استان: رقیب در تلاش برای تخریب است چرا که خودش چیزی برای عرضه ندارد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: در شرایطی که  انتخابات به دور دوم کشیده است ، بار دیگر تکاپو در ستادهای انتخاباتی افزایش یافته است، در این اوضاع و احوال سری به خیابان زدیم تا حرف دل مردم و طرفداران دکتر پزشکیان را بشنویم.

 مهم‌ترین دغدغه و اولویت مردم برای انتخاب دکتر پزشکیان توسط طرفداران این کاندیدا در زنجان؛ موضوعات اقتصادی و معیشتی و امیدواری به بهبود اوضاع کشور با انتخاب او به عنوان رئیس جمهور است.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تا حدود قابل توجهی متفاوت بود نخست آنکه با شهادت سید ابراهیم رئیسی این انتخابات زودهنگام برگزار شد و یک سال انتخابات این دوره را جلوتر انداخت، تفاوت دیگر آنکه پس از سال‌ها عدم تایید کاندیداهای اصلاحات و رخوت در این جبهه برای حضور جدی در انتخابات، این بار این حزب سیاسی از بین سه داوطلب خود با گزینه جدی دکتر مسعود پزشکیان وارد میدان شد تا شاید بار دیگر بتواند اقبال عمومی را به خود جلب کند.

رئیس جمهور ایران، سید ابراهیم رئیسی که در ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سانحهٔ هلی‌کوپتر در ورزقان به شهادت رسید، شورأی سه نفره موظف شدند، ظرف ۵۰ روز، رئیس جمهور جدید را با برگزاری انتخاباتی زودهنگام مشخص کنند و نتیجه آن برگزاری انتخابات در روز جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ بود.

در یک هفته تبلیغاتی هر یک از کاندیداها از برنامه‌های خود گفتند و هر گروه سعی کرد سبد رأی خود را سنگین‌تر کند، در این بین آوردن افرادی که صندوق‌ها را تحریم کردند و همچنین آوردن مرددین به پای صندوق‌های رأی موضوعی بود که توسط همه کاندیداها مورد تاکید بود و تلاش داشتند با اقناع‌سازی و حتی در برخی مواقع وعده‌های غیر قابل اجرا بر تعداد طرفداران خود بیافزایند.

مسعود پزشکیان و سعید جلیلی راهی دور دوم شدند

با برگزاری انتخابات و شمارس آرا نتایج نهایی و رسمی انتخابات اعلام شد آرای صندوق‌ ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه در ۴۸۲ شهرستان شمارش شده و تعداد ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵ رأی جمع‌آوری شد که طبق این آمار میزان مشارکت در چهاردهمین دوره انتخابات حدود ۴۰ درصد اعلام شد.

طبق نتیجه نهایی مسعود پزشکیان ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۱۹۱ رأی، سعید جلیلی ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رأی، محمدباقر قالیباف۳ میلیون و ۳۸۳ و ۳۴۰ رأی و مصطفی پورمحمدی ۲۰۶ هزار و ۳۹۷ رأی اخذ کردند و بدين ترتيب، مسعود پزشكيان و سعيد جليلى به دور دوم انتخابات راه يافتند، در استان زنجان نیز نسبت آرا به همین ترتیب بوده و آرای تفکیکی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامل مسعود پزشکیان ۱۹۵ هزار و ۱۶۵  رأی، سعید جلیلی ۱۳۲ هزار و ۴۰۹ رأی، محمد باقر قالیباف ۴۸۴ هزار و ۷۹ رأی و مصطفی پورمحمدی ۳ هزار و ۱۵۱ رأی اخذ کرده بودند.

بازگشت شور به ستادهای انتخاباتی

از عصر روز شنبه 9 تیرماه بار دیگر ستادها نسبت به برگزاری جلسات و آغاز دور دوم تبلیغات خود برای کاندیداها اقدام کردند و با اعلام رسمی ستادهای قالیباف، این ستادها با  سعید جلیلی ادغام شدند و بار دیگر شور و هیجان برای تبلیغ کاندیدای مورد حمایت بین شهروندان آغاز شد.

هر یک از طرفداران کاندیداهای ریاست جمهوری برای حمایت خود استدلالی داشتند و سعی می‌کردند تا با اقناع‌سازی طرفداران تیم مقابل را با خود همراه کنند و در این بین حتی تعدادی از افرادی که در دور اول نیز حاضر به حضور در انتخابات نشده بودند این بار پای کار آمدند و نسبت به تبلیغ کاندیدای خود اقدام می‌کنند.

در این بین هر یک از مردم و طرفداران اولویت‌هایی برای ادامه در ستاد برای راهی کردن کاندیدای خود به پاستور دارند و معتقد هستند برای نجات کشور از شرایط کنونی باید برنامه‌ریزی کرد، هانیه خانمحمدی که دارای مدرک تحصیلی در رشته روابط عمومی است در این زمینه به صدای زنجان می‌گوید: بنده در دور نخست انتخابات شرکت کردم و به دکتر پزشکیان رأی دادم و در دور دوم نیز به وی رأی خواهم داد.

وی با اشاره به برخی مزیت‌های دکتر پزشکیان بیان می‌کند: به دکتر پزشکیان رأی می‌دهم چون فکر می‌کنم،  تنها کاندیدایی بوده که به برابری مردم اعتقاد دارد و در تلاش برای نزدیک کردن طبقات مختلف است.

این شهروند زنجانی با اشاره به اینکه خود بنده در اداره‌ای شاغل بودم ولی چون متاسفانه براساس شایستگی نسبت به انتخاب و جذب افراد اقدام نمی‌کنند از کار اخراج شدم و کسی را آوردند که مدرک تحصیلی مرتبط را نداشت، تصریح می‌کند: در حالی است که وعده دکتر پزشکیان بر جذب نیرو براساس شایستگی و براساس مدارک تحصیلی افراد است.

خانمحمدی با اشاره به اینکه دیگر معیار انتخاب دکتر پزشکیان برای وی این است که این کاندیدا به خانم‌ها احترام قائل است، اضافه می‌کند: درست است خودم محجبه هستم اما از اینکه بانوان سرزمینم آزرده خاطر هستند، ناراحت هستم.

این شهروند زنجانی با اشاره به اینکه همه ما اعضای جامعه، خواهر و برادر هم هستیم و همه ایرانی هستیم، تاکید می‌کند: این درست نیست یک قشر در رفاه بوده و از امتیاز برخودار باشند و قشر دیگر خیر و ما امیدواریم روزی از برابری برخودار شویم.

همه علاقه‌مندان به ایران در انتخابات حضور یابند

احمد نصیری دبیر مجمع ایثارگران استان زنجان و عضو سابق شورای شهر زنجان نیز در گفت‌و‌گو با صدای زنجان با اشاره به اینکه از تمام کسانی که نسبت به ایران علاقه‌مند و دلسوز هستند خواهش داریم در انتخابات شرکت کنند، اظهار می‌کند: بنده با شناختی که داشتم در دور نخست به دکتر پزشکیان رأی دادم و در دور دوم نیز علاوه بر خودم سعی خواهم کرد دیگران را نیز تشویق به رأی دادن به دکتر پزشکیان کنم.

وی با اشاره به اینکه دکتر پزشکیان از سابقه شخصی درست و سالمی برخوردار است، تصریح می‌کند: وی با سواد و با تجربه بوده و مدیریت مناسبی دارد و بارزترین ویژگی وی آن است که با دروغ میانه ندارد.

نصیری با اشاره به اینکه پزشکیان نماینده و کاندیدای جبهه اصلاحات است، اضافه می‌کند: وی اراده کرده است با لطف خداوند و همکاری مردم برای بهبود شرایط کشور گام بردارد.

رئیس جمهور بعدی؛ دولتی را تحویل می‌گیرد که دارای حجم بالای تورم و گرانی است

این شهروند زنجانی با اشاره به اینکه رقیب در تلاش برای تخریب است چرا که خودش چیزی برای عرضه ندارد و سعی دارد به جامعه القا کند که دولت پزشکیان دولت سوم روحانی است، گفت: این موضوع ربطی ندارد مگر اکنون آقای پزشکیان رئیس جمهور را از روحانی تحویل می‌گیرد و هم‌فکران رقیب با عملکرد خود در این سه سال کشور را به این روز نیانداختند.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم دلار 24 هزار تومانی را تحویل گرفت و به چه قیمتی تحویل می‌دهد؟ ادامه می‌کند: فقط قیمت یکم قلم کالای گوشت در عرض سه سال از 100 هزار تومان به 700 -800 تومان رسیده است.

نصیری با اشاره به اینکه در تخریب چهره دکتر پزشکیان وی را ضد حجاب می‌خوانند در حالی که همه خانواده وی محجبه هستند، تصریح می‌کند: تنها وی طبق قانون می‌گوید برخورد شود و معتقد است موضوعی که در قانون مشکلی ندارد نباید برای مردم مشکل ساز شود.

دبیر مجمع ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه دکتر پزشکیان فردی قانون‌مند، مدیر و دارای زندگی سالم است، اضافه می‌کند: وی ‌می‌تواند از طریق  تخصص پزشکی خود درآمدزایی کند ولی خود را خادم ملت می‌داند و پزشکیان فردی است که می‌تواند در این شرایط کشور را نجات دهد

دروغ ممنوع!

زهرا محمدی نیز دیگر جوان زنجانی است که این روزها در تکاپوی فعالیت‌های ستاد دکتر پزشکیان حضور دارد و به صدای زنجان می‌گوید: در دور اول انتخابات حضور داشتم و به دکتر پزشکیان رأی دادم چرا که تحقیقات خودم را انجام دادم و فهمیدم دکتر پزشکیان از همه کاندیداها بهتر است.

وی با اشاره به اینکه وی در مناظرات صادقانه صحبت می‌کند و در سخنان وی خبری از وعده‌های دروغین نیست، تاکید می‌کند: امیدواریم با انتخاب وی به عنوان رئیس جمهوری، بخشی از مشکلات جوانان را حل شود.

 از وضع موجود ناراضی هستیم

محمد یک بازنشسته زنجانی است که در گفت‌و‌گو با صدای زنجان با اشاره به اینکه از وضع موجود ناراضی هستیم و برای همین به دکتر پزشکیان رأی خواهیم داد، می‌گوید: امیدوار هستیم با توجه به شعارهای دکتر مسعود پزشکیان و پاکدستی که از وی سراغ داریم بتواند این شرایط را بهبود بخشد.

وی با تاکید بر اینکه از همه مردم می‌خواهم برای برون رفتن از شرایط فعلی به میدان آمده و پای کار باشند و به دکتر پزشکیان رای دهند، اظهار می‌کند: وی آدم درستی و پاکدستی است و این روزنه امیدی برای مردم است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانتورم و گرانیانتخاباتریاست جمهوری
sedayezanjannews.ir/nx12206


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»