کد خبر: 12498
1403/05/16 - 8:22


مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (ع) زنجان خبرداد؛

مشارکت گروه‌های جهادی در بازسازی بافت‌های فرسوده زنجان

اقبال جهانبخشی: گروه‌های جهادی در این حوزه بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی برای اقناع کردن مردم در محلات هدف بازآفرینی شهری فعالیت می‌کنند

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: مسؤول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (ع) زنجان از مشارکت بسیج و گروه‌های جهادی در بازسازی محلات هدف بازآفرینی شهری در این استان خبر داد.

بر اساس آمارهای اداره‌کل راه و شهرسازی استان؛ زنجان دارای ۷۵۰ هکتار بافت فرسوده و ۴۵۰ هکتار سکونت‌گاه‌های غیررسمی است، در مجموع ۱۲۰۰ هکتار بافت‌های هدف بازآفرینی شهری در استان زنجان وجود دارد.

آئین آغاز رزمایش گروه های جهادی برای تبیین نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری در کوچه سقاخانه محله اصغریه که به عنوان «محله هدف بازآفرینی شهر زنجان» انتخاب شده است؛ برگزار شد.

اقبال جهانبخشی در حاشیه برگزاری تور رسانه‌ای اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای با اداره راه و شهرسازی استان منعقد شده و وظایفی برای جهادگران تعیین شده است. ورود بسیج به اقناع‌سازی و ترغیب مردم در محلات هدف بازآفرینی شهری برای نوسازی واحدهای مسکونی بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: بسیج اگر وارد میدان شود با روحیه بسیجی که دارد، بهتر می‌تواند برنامه‌های خود را جلو ببرد که در این زمینه همکاری با رسانه‌ها تأثیر به‌سزایی در انعکاس فعالیت‌ها دارد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف نوسازی مسکن در استان گفت: قطعاً اطلاع‌رسانی موضوع تأثیر به‌سزایی در پیشبرد بهتر امور خواهد داشت.

جهانبخشی با بیان اینکه گروه‌های جهادی در این حوزه بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی برای اقناع کردن مردم در محلات هدف بازآفرینی شهری فعالیت خواهند کرد، افزود: در این خصوص همراه اداره‌کل راه و شهرسازی استان هستیم و باید بافت‌های فرسوده در استان به مرور زمان نوسازی شود تا مردم در امنیت کامل زندگی کنند.

وی تصریح کرد: از گروه‌های جهادی انتظار داریم نسبت به وظایف محوله خود در حوزه بازآفرینی شهری به خوبی آگاه و توجیه شوند و در محلات هدف بازآفرینی شهری در شهرستان‌های ابهر، خرمدره و قیدار تقسیم کار صورت گیرد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: گروه‌های جهادی با توجه به تجربیات مختلفی که در عرصه‌های مختلف داشته و نقش‌آفرینی کردند، می‌توانند در خصوص اقناع کردن مردم در محلات هدف بازآفرینی شهری مؤثر واقع شوند.

جهانبخشی همچنین با اقدامات بسیج سازندگی در حوزه محرومیت زدایی گفت: بسیج سازندگی برای خرید پنل‌های خورشیدی برای خانواده‌های نیازمند ورود و با نصب و راه‌اندازی آنها برای گروه‌های هدف درآمدزایی می‌کند.

وی تصریح کرد: در این‌باره تفاهم‌نامه پنج جانبه با شرکت برق، بهزیستی، کمیته امداد و دفتر امور روستایی استانداری در خصوص ایجاد پنل‌های خورشیدی منعقد شده است تا سه هزار پنل خورشیدی در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان نصب شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به قرارگاه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی گفت: فعالیت‌های این قرارگاه عمدتاً در راستای حل مشکلات عمرانی و جهاد آب‌رسانی، ساخت مسکن در مناطق محروم استان است.

علی عباسی، رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی اداره‌کل راه و شهرسازی استان هم که بارها بر لزوم استفاده از ظرفیت ارزشمند جهادسازندگی در حوزه بازآفرینی شهری تاکید می‌کند، گفت: امروز چند موضوع مهم و به روز در شرکت بازآفرینی مطرح است، اولین موضوع مربوط به بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه ابلاغی است که از سال ۱۴۰۱ و در راستای افزایش ترغیب مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده ابلاغ شده است.

وی دومین موضوع را مربوط به ارتقای توانمندی اقتصادی مردم دانست و بیان کرد: در این راستا برای ساکنان بافت‌های فرسوده این فرآیند و دوره‌های آموزشی را در نظر گرفته‌ایم که همه این فرآیند رایگان انجام می‌گیرد. هدف این است که از توان و ظرفیت بسیج سازندگی استان استفاده کرده و در راستای کارآمد کردن و توانمندی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ساکنان محلات هدف بازآفرینی شهری به ویژه سکونت‌گاه‌های غیررسمی در استان گام برداریم.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانبافت فرسودهمحرومیت‌زداییخانواده‌های نیازمند
sedayezanjannews.ir/nx12498


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»