کد خبر: 12590
1403/05/27 - 8:16


ابهر میزبان جشنواره انگور

فرماندار ابهر از برگزاری جشنواره انگور در این شهرستان خبر داد و گفت: استفاده از توان گردشگری منطقه جزو برنامه‌ها به‌شمار می‌آید

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز /  احمد ذوالقدر فرماندار ابهر ، با اشاره به برگزاری جشنواره انگور در ابهر، اظهار کرد: این جشنواره به میزبانی روستای درسجین و همزمان با فصل برداشت انگور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ابهر یکی از قطب‌های اصلی تولید انگور در استان محسوب می‌شود، ادامه داد: ارقام عمده انگور این شهرستان شامل بی‌دانه سفید و قرمز است و انگور تولید شده در ابهر عمدتاً برای تهیه کشمش و همچنین مصرف تازه‌خوری در بازار سایر استان‌ها و صادرات به کشورهای روسیه و حاشیه خلیج‌ فارس عرضه می‌شود و درصدی از آن هم به تولید فرآورده‌هایی چون شیره، سرکه و ... به مصرف می‌رسد.

ذوالقدر تاکید کرد: برگزاری جشنواره‌های محصولات کشاورزی علاوه بر اینکه ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی هر منطقه را به نمایش می‌گذارد بلکه پتانسیلی بی‌نظیر در افزایش همدلی و هم‌افزایی عمومی بوده و زمینه اشتغال‌زایی، کارآفرینی و توسعه فرهنگی و اجتماعی را فراهم‌ می‌سازد.

وی با بیان اینکه در این جشنواره علاوه بر انگور، محصولات دیگر شهرستان مانند گردو، بادام و تولیدات دامی به نمایش گذاشته می‌شود، ادامه داد: بسیاری از جاذبه‌های این شهرستان آن‌گونه که شایسته است معرفی نشده و برگزاری این قبیل جشنواره‌ها فرصت مناسبی برای معرفی این پتانسیل‌ها است

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانجشنواره انگورگردشگریفرماندار ابهر
sedayezanjannews.ir/nx12590


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»