کد خبر: 12723
1403/06/11 - 15:10


سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان:

ضمانت‌های دوطرفه انتقال‌ امتیاز مسکن ملی غیرقانونی است

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با تاکید بر اینکه هرگونه ثبت امتیازهای مسکن ملی غیررسمی است و وجاهت قانونی ندارد از شهروندان خواست تا وارد چنین معاملات پرریسکی نشوند

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/  لیلا محمدی: سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با تاکید بر اینکه هرگونه ثبت امتیازهای مسکن ملی غیررسمی است و وجاهت قانونی ندارد از شهروندان خواست تا وارد چنین معاملات پرریسکی نشوند.

وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید اردیبهشت ماه امسال اعلام کردند که معامله هرگونه امتیاز مسکن ملی و ثبت آن در دفاتر اسناد ممنوع و برای آگهی دندگان نیز جزای نقدی در نظر گرفته شده است.

محسن محرمی‌یگانه، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان در خصوص نقل و انتقال غیرقانونی امتیاز مسکن ملی اظهار کرد: اگر چه بارها اعلام شده است خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن تخلف است و پیگیرد قانونی دارد اما متأسفانه گاهاً خرید و فروش این امتیازها به روش‌های غیرقانونی اتفاق می‌افتد که اتفاقا تمامی عواقب آن بر عهده خریداران و فروشندگان است.

محرمی‌یگانه با تاکید بر اینکه هر گونه ثبت امتیازهای مسکن ملی غیررسمی است و وجاهت قانونی ندارد از شهروندان خواست تا وارد چنین معاملات پرریسکی نشوند.

این مسئول خطاب به شهروندان گفت: اگر چه در معاملات، تضامینی رد و بدل شود اما این توافق‌های دوطرفه، غیررسمی تلقی می‌شود در نتیجه از شهروندان می‌خواهیم تا از این دست اقدامات خودداری کنند.

به گزارش صدای زنجان؛ بر اساس قانون (اصلاحی 6 آذرماه 1401)؛ اشخاصی که بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پیش فروش ساختمان نمایند، به حبس از چهل و پنج روز تا شش ماه یا جزاء نقدی به میزان دو تا چهار برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می‌شوند.

طبق تبصره (اصلاحی 1390/03/31)؛ جرائم مذکور در این ماده تعقیب نمی‌ شود مگر با شکایت شاکی خصوصی یا وزارت راه و شهرسازی و با گذشت شاکی، تعقیب یا اجراء آن موقوف می‌ شود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانراه و شهرسازیمسکن ملی غیرقانونیامتیاز مسکن ملی
sedayezanjannews.ir/nx12723


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»