کد خبر: 1275
1398/06/31 - 9:9


بی‌غم‌، رابط ‌شورای‌ عالی ‌سیاست‌گذاری‌ اصلاح‌طلبان در ‌استان گفت‌:‌

‌شورای ‌عالی ‌سیاست‌گذاری بهترین راه ‌اتحاد ‌اصلاح‌طلبان

اعضای کارگروه شورای اصلاح‌طلبان استان مشخص شدند

پایگاه خبری صدای زنجان

صدای زنجان- حسین بی‌غم، رابط شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کشور در استان زنجان در گفت‌وگویی اعلام کرد: یکی از ویژگی‌های نیروهای اصلاح‌طلب در کشور تکثر و وجود سلیقه‌های متفاوت و متنوع در میان آن‌هاست.

وی گفت: جمع کثیری از اصلاح‌طلبان از پایه‌گذاران نظام بوده و سابقه حضور در هشت سال دفاع مقدس را دارند، در عین حال منتقد جدی برخی سیاست‌ها و برنامه‌ها در بخش‌های مختلف نظام هم هستند و تداوم و حفظ نظام را در پرتو و سایه اصلاح این سیاست‌ها می‌دانند و بر همین اساس اصلاح‌طلبان همواره تلاش کرده‌اند تا جایی که امکان حضور مؤثر داشته‌اند در عرصه‌های مختلف و به‌خصوص انتخابات نقش‌آفرینی کنند.

بی‌غم تصریح کرد: وجود سلیقه‌های مختلف در بین اصلاح‌طلبان یک فرصت محسوب می‌شود اما باید با شیوه‌ها و روش‌های مختلف در مسائلی چون انتخابات با هم‌گرایی بیش‌تر وارد این عرصه شوند. در چند سال گذشته با محوریت آقای سیدمحمد خاتمی خوشبختانه این هم‌گرایی ایجاد و نظرات و آثار آن نیز در انتخاباتی چون ریاست جمهوری سال‌های 92 و 96 و شوراهای اسلامی سال 96 و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ظهور و بروز یافته است.

وی تأکید کرد: البته این به معنای فقدان اشکال و ایراد در کار اصلاح‌طلبان نیست و معتقدم که در برخی موارد ازجمله انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌شد به شکل بهتری عمل کرد.

معاون اسبق سیاسی و امنیتی استاندار زنجان در دوران اصلاحات بیان داشت: از مدت‌ها قبل موضوع چگونگی ایجاد وفاق به خصوص بین اصلاح طلبان استان‌ها در دستور کار شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان قرار گرفت و در این خصوص کارگروه هماهنگی امور استان‌ها با حضور حدود 15 نفر از اعضای حقوقی و حقیقی شورا بر اساس رأی شورای عالی شروع به فعالیت کرد و آئین‌نامه مربوطه نیز به تصویب شورا رسید.

بی‌غم گفت: برای ایجاد ارتباط با استان‌ها و تشکیل یا تقویت شورا در استان‌ها نهایتاً مقرر شد برای هر استان فردی که شناخت لازم از فضای سیاسی استان و نیروهای اصلاح‌طلب را دارد به عنوان رابط تعیین شود که به همین منظور برای استان‌های مختلف کارگروه هماهنگی امور استان‌ها افرادی را به شورا پیشنهاد کرد که با رای اعضای شورا، این افراد به‌عنوان رابط شورای عالی در استان‌های مختلف تعیین شدند.

حسین بی‌غم اضافه کرد: برای استان زنجان این مأموریت به عهده اینجانب گذاشته شده که پس از مشورت با تعدادی از افراد بومی و ملی استان که ذی‌نفوذ و از سرمایه‌های ارزشمند اصلاح‌طلبان استان هستند و با حضور در استان و تشکیل 3 جلسه با احزاب عضو شورای عالی که در استان دارای دفتر یا نماینده می‌باشند و اضافه شدن اشخاص حقیقی، هیئت رئیسه شورای اصلاح طلبان انتخاب شد.

رابط شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در استان گفت: ترکیب شورای اصلاح طلبان در استان‌ها متشکل از دو دسته اعضای حقوقی و حقیقی می‌باشد. اعضای حقوقی نمایندگان احزابی هستند که در تهران عضو شورای عالی می‌باشند و در استان‌ها دارای دفتر یا شعبه یا نماینده هستند و نیز احزاب استانی که دارای مجوز از کمیسیون ماده 10 قانون فعالیت احزابند.

همچنین با توجه به اینکه برخی شخصیت‌های ذی‌نفوذ در سطح ملی و استانی که دارای وجاهت و مقبولیت می‌باشند و ضرورت دارد که از وجودشان هم در شورا استفاده شود به تعداد اعضای حقوقی، اشخاص حقیقی البته با پیشنهاد و نظر احزاب و شخصیت‌های ذی‌نفوذ به عضویت شورا در می‌آیند.

بی‌غم در همین خصوص اظهار داشت: در استان زنجان نمایندگان 20 حزب ملی عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان دارای دفتر یا شعبه و یا نماینده هستند و یک تشکل استان هم وجود دارد. در اولین جلسه که در تاریخ 23/05/1398 و با حضور نمایندگان احزاب در زنجان در محل حزب ندای ایرانیان برگزار شد پس از ارائه توضیحات در خصوص اهداف و ساختار شورا از نمایندگان احزاب تقاضا شد پیشنهادات خود را در خصوص اشخاص حقیقی به اینجانب ارائه کنند که حدود 60 نفر برای این امر همگی دارای نفوذ و جامعیت و مقبولیت لازم هستند برای این امر پیشنهاد شدند.

در دومین جلسه که در تاریخ 06/06/1398 برگزار شد از بین افراد پیشنهاد شده تعداد 11 نفر به عنوان اشخاص حقیقی با نظر جمع انتخاب شدند.

رابط شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در استان زنجان بیان داشت: بر اساس ماده 8 آئین نامه کارگروه هماهنگی امور استان‌ها، شورای اصلاح‌طلبان استان دارای هیئت رئیسه متشکل از هشت نفر می باشد که رئیس و دو نایب رئیس و دبیر شورا و نیز روسای کارگروه های چهارگانه امور شهرستان ها، پایش و ارزیابی، برنامه ریزی و رسانه اعضای این هیأت رئیسه می باشد.

وی ادامه داد: در جلسه مورخ 20/06/1398 که با حضور اکثریت اعضای حقوقی و حقیقی تشکیل گردید. آقایان حسن کریمیان از حزب اعتماد ملی به عنوان رئیس، عبدالمطلب طاهری از حزب اتحاد ملت ایران و خانم صغری رمضانی از حزب مجمع زنان اصلاح طلب به عنوان نواب رئیس و ایوب دویران از حزب ندای ایرانیان به عنوان دبیر شورا و عبداله گنج خانلو از اعضای حقیقی شورا به عنوان رئیس کارگروه امور شهرستان‌ها، محمود تاند از حزب پیشرو اصلاحات به عنوان رئیس کارگروه ارزیابی و پایش، مجید خلفی از حزب اراده ملت به عنوان رئیس کارگروه برنامه ریزی و حسین نجاری از اعضای حقیقی شورا به عنوان رئیس کارگروه رسانه انتخاب شدند.

حسین بی‌غم تصریح کرد: انشاالله با همت هیئت رئیسه و اعضای شورا و با دعوت از افراد دلسوز، اصلاح طلب و علاقمند به توسعه استان زنجان و تعامل با مدیران استانی و مطبوعات و سایر تشکل‌های غیردولتی این شورا بتواند گام‌های خوبی برای رسیدن به اهداف عالیه اصلاح‌طلبان در استان بردارد.

بی غم در عین حال تأکید کرد: معتقدم در استان زنجان نیروهای اصلاح طلب خوبی حضور دارند که رسماً در ترکیب شورا نیستند اما حتماً کمک کار شورا خواهند بود و شورا نیز باید با برنامه ریزی و بهره گیری از پتانسیل و ظرفیت این نیروها که در سطح استان حضور دارند یا در تهران مشغول خدمت در جایگاه های مختلف می باشند بتواند در مقاطع مختلف و به‌خصوص انتخابات اسفندماه نقش آفرینی نماید. 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشورای سیاستگذاری اصلاحلبان زنجانحسین بی غمانتخابات
sedayezanjannews.ir/nx1275


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»