کد خبر: 12943
1403/07/09 - 12:33


رئیس حفظ و احیاء بناهای میراث فرهنگی استان زنجان:

مسجد خانم در حال مرمت است

رئیس گروه حفظ و احیاء بناها و محوطه‌های تاریخی میراث فرهنگی استان زنجان گفت: مسجد خانم در حال حاضر توسط هیأت امنای مسجد و تحت نظارت فنی کارشناسان اداره‌کل میراث فرهنگی در حال مرمت است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ حامد بیگدلی رئیس گروه حفظ و احیاء بناها و محوطه‌های تاریخی میراث فرهنگی استان زنجان  با بیان اینکه مسجد خانم، یادگاری از دوران قاجار است که توسط جمیله خانم در زنجان احداث شد، گفت: مسجد خانم در سال ۱۳۹۱ با اعتبار اداره کل میراث فرهنگی به صورت اساسی مرمت شد.

وی افزود: تخریب اندود گچ و پاکسازی آجرها، تعویض آجرهای فرسوده، مرمت درهای چوبی، اصلاح بندکشی‌ها از جمله عملیات مرمتی در این مسجد تاریخی است.

رئیس گروه حفظ و احیاء بناها و محوطه‌های تاریخی میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به طراحی و معماری مسجد خانم عنوان کرد: تمام نقشینه‌ها و تزئینات بنا به سبک دوره قاجار بوده و از رنگ‌های زرد، سیاه، فیروزه‌ای و سفید بیش‌تر استفاده شده است.

وی ادامه داد: این مکان مذهبی نمادی از معماری ایرانی و اسلامی است. مسجد خانم در حال حاضر توسط هیأت امنای مسجد و تحت نظارت فنی کارشناسان اداره‌کل میراث فرهنگی در حال مرمت است.

بیگدلی با اشاره به اینکه احیا و مرمت این مسجد تاریخی باعث استقبال بیش‌تر گردشگران می‌شود، تصریح کرد: مرمت و بهسازی بناهای تاریخی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند

منبع/ موج رسا.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمسجد خانممرمتمکان مذهبی
sedayezanjannews.ir/nx12943


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»