مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان از پخش ۳۰۰ هزار تن آسفالت در سال جاری در محورهای استان خبر داد و گفت: وقتی با وجود مشکلات مالی کشور، این حجم آسفالتریزی انجام میگیرد نباید با استفاده از نمکپاشی بدون درنظرگرفتن استانداردها بر روی مسیرهای تازه آسفالت شده، عملا آنها را تخریب کنیم
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ اصغر اسماعیلی، مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای
استان زنجان در جلسه شورای اداری که در این اداره کل برگزار شد، اظهار
کرد: باتوجهبه خواستههای مردمی و با پیگیریهای انجام شده، خوشبختانه مناقصه
قرارداد این محور برگزار و عملیات راهبردی در آزادراه آغاز شده است که امیدواریم
اقدامات انجامگرفته در این محور بهسرعت پیش رود و از روسای شهرستانهایی که در
این مسیر قرار دارند، انتظار میرود مقاطع بحرانی را در اولویت قرار دهند.
مدیرکل
راهداری و حملونقل جادهای استان زنجان با اشاره به اینکه آسفالت آزادراه زنجان-
تبریز در کل مسیر دچار مشکل است، تاکید کرد: ترمیم کل مسیر به دلیل محدودیت زمانی
ممکن نیست، بنابراین با اولویتبندی نسبت به ترمیم مقاطعی که تخریب بالاتری در سطح
جاده دارند اقدام میشود تا در فصل زمستان مشکل کاربران جادهای کاهش یابد.
وی از
روسای ادارات شهرستان درخواست کرد قبل از پایان فصل کاری، هر روز این پروژه را رصد
کرده و نسبت به حل مشکلاتی که در محل پروژه قابل برطرف شدن است، اقدام
کنند.
اسماعیلی با اشاره به نزدیک شدن فصل زمستان بر کاهش مصرف نمک و اجرای کامل
استانداردهای فنی در بازگشایی محورها تاکید کرد.
مدیرکل
راهداری و حملونقل جادهای استان زنجان این موضوع را برای حفظ کیفیت آسفالت جاده
عنوان کرد و افزود: وضعیت آسفالت آزادراه زنجان- قزوین بهتازگی بهبود پیدا کرده و
نگرانی به دلیل استفاده از ماسه و نمک برای یخزدایی در فصل زمستان وجود دارد، چرا
که با این اقدام آسفالتی که بهزحمت در این مسیر بهسازی شده تخریب میشود.
وی بر
تغییر فرهنگ رانندگی مردم در فصول سرد سال تاکید کرد و گفت: در کشور ما معمولاً
بعد از بارش برف، بهمنظور یخزدایی و جلوگیری از لغزندگی سطح معابر و بروز
مخاطرات مربوط به آن، روش پاشیدن نمک یا مخلوطی از شن و نمک را به کار میبرند،
اگرچه این راهکاری ساده و ارزان برای کاهش اثرات یخزدگی گذرگاهها است، درحالیکه
روشی معمول است که خسارتهای ناشی از آن به محیطزیست و جاده جبرانناپذیر خواهد
بود که در این راستا همراهی مردم با راهداری بسیار اثربخش خواهد بود.
اسماعیلی با
اشاره به شرایط کنونی در استفاده از ترکیب ماسه و نمک در برفروبی زمستانی، گفت:
در حال حاضر از ترکیب سه به یک ماسه و نمک استفاده میشود و در شرایط اضطراری حتی
به سمت استفاده از ترکیب یکبهیک ماسه و نمک نیز پیش میرویم که باید دراینخصوص
فرهنگسازی مناسبی در خصوص بازگشایی محورها صورت گیرد تا توقعات عام مردم تعدیل
شود در غیر این صورت هر چه در دوسال گذشته برای بهسازی آسفالت آزادراهها تلاش
کردهایم، در کمتر از دو سال آینده از بین خواهد رفت!
مدیرکل
راه و شهرسازی استان زنجان از پخش نزدیک به ۳۰۰ هزار تن آسفالت در سال جاری در
محورهای استان خبر داد و تاکید کرد: وقتی با وجود مشکلات مالی کشور، این حجم
آسفالتریزی انجام میگیرد نباید با استفاده از نمکپاشی بدون در نظر گرفتنبر روی
مسیرهای تازه آسفالت شده، عملا آنها را تخریب کنیم.