کد خبر: 13120
1403/07/28 - 15:29


مسئول کارگروه علمی و عملیاتی نظام برنامه کنترل و کاهش اعتیاد شورای اجتماعی کشور در سفر به زنجان؛

20 میلیون ایرانی، درگیر آسیب‌های اعتیاد هستند

ابوالحسن صفرپور: ایران چهار تا پنج میلیون معتاد دارد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: نخستین یادواره شهدای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان شنبه 28 مهرماه 1403 برگزار شد، ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در این مراسم با اشاره به اینکه اهمیت مبارزه با مواد مخدر و تقدیر از شهدای این عرصه بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: شهدای مبارزه با مواد مخدر با ایثار و از خودگذشتگی، جان خود را در راه سالم‌سازی جامعه و مقابله با سوداگران مرگ فدا کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه نقش شهدای مبارزه با مواد مخدر در حفظ امنیت و سلامت اجتماعی بسیار پررنگ است، افزود: ما مدافعانی داریم که از مرزها و تمامیت ارضی کشور دفاع می‌کنند و شهدایی نیز داریم که در مقابل با تهدیدات فرهنگی و اجتماعی ایستادگی کرده و جان خود را تقدیم کردند.

نرخ شیوع مواد مخدر در زنجان کمتر

 از میانگین کشوری است

وی با بیان اینکه تاکنون ۴ هزار نفر از نیروهای انتظامی در راه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیده‌اند، افزود: این نشان‌ می‌دهد نظام در مقابله با این معضل اجتماعی جدیت دارد.

رفیعی همچنین به آسیب‌های ناشی از مواد مخدر در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی اشاره و تصریح کرد: ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به مواد مخدر و تأثیرات گسترده‌ای که در ابعاد مختلف جامعه برجای می‌گذارد، بازمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه نرخ شیوع مواد مخدر در استان زنجان کمتر از میانگین کشوری است، بیان کرد: با این وجود اما این مشکل همچنان یکی از اولویت‌های اصلی استان است.

رفیعی با بیان اینکه نباید پیشگیری و درمان در کنار مقابله با قاچاق مواد مخدر فراموش شود، افزود: به همین دلیل علاوه بر اقدامات مقابله‌ای، برنامه‌های جدی در زمینه پیشگیری و درمان اجرایی می‌شود.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه در سال‌جاری، کشفیات مواد مخدر افزایش ۲۴ درصدی داشته است، اضافه کرد: با افتتاح مرکز نگهداری معتادان متجاهر (کمپ ماده ۱۶) و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای گروه‌های هدف، تلاش داریم تا از گسترش این معضل جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه حضور و مشارکت مردم در عرصه مقابله با مواد مخدر امری ضروری است، بیان کرد: بدون همراهی آنان، نمی‌توان به موفقیت‌های پایدار در این زمینه دست ‌یافت.

 «یادمان مدافعان جان» در استان‌ها ایجاد می‌شود

ابوالحسن صفرپور، مسئول کارگروه علمی و عملیاتی نظام برنامه کنترل و کاهش اعتیاد شورای اجتماعی کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: افرادی که در حوزه پیشگیری از مواد مخدر کار می‌کنند، جزو مدافعان جان هستند.

وی با اشاره به اینکه این مفهوم برگرفته از آیات قرآن کریم است، بیان کرد: این مفهوم از آن رو است که هر کسی جان یک نفر را نجات دهد جان همه انسان‌ها را نجات داده است.

صفرپور از ایجاد یادمان مدافعان جان در استان‌ها خبر داد و اظهار کرد: این موضوع در گام نخست در استان کرمان، تهران و سیستان و بلوچستان در حال عملیاتی شدن است.

مسئول کارگروه علمی و عملیاتی نظام برنامه کنترل و کاهش اعتیاد شورای اجتماعی کشور با بیان اینکه چهار تا پنج میلیون نفر در کشور درگیر مسأله مواد مخدر هستند، گفت: با در نظر گرفتن تعداد خانوارها می‌توان گفت، ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور با مسائل و آسیب‌های ناشی از اعتیاد به مواد مخدر مواجه هستند.

وی با بیان اینکه « مواد مخدر» ام‌المصائب آسیب‌های اجتماعی است، گفت: برای مقابله با آسیب‌های مواد مخدر خود مردم هم باید وسط میدان بیایند و کار را تمام کنند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانشیوع مواد مخدرمعتادآسیب‌های اجتماعی
sedayezanjannews.ir/nx13120


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»