کد خبر: 1356
1398/08/18 - 7:57


اعضای شورا از دلیل توقف پروژه بازگشایی محور پادگان ابراز بی‌اطلاعی کردند

معادله مبهم محور پادگان

شورای ترافیک: احداث تقاطع مدرس به شرط بازگشایی محور پادگان

پایگاه خبری صدای زنجان

الهام احمدی- جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان روز سه شنبه با حضور همه اعضای شورا و در غیاب سجاد خدایی و شهردار برگزار شد.

در این جلسه لوایحی از قبیل اصلاح بودجه سال 98 شهرداری، مساعدت مالی 10 میلیون تومانی بر هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان زنجان و مساعدت مالی بر مجموعه فرهنگی و مذهبی حسینیه علی اصغر طرح شد که اعضا شورا به دو لایحه مساعدت مالی رأی موافق دادند و در بررسی لایحه اصلاح بودجه امسال شهرداری به دلیل عدم تحقق 60 درصدی آن مورد تصویب قرار نگرفت چرا که برخی از اعضا بر این باور بودند که 4 میلیاردی که در بودجه امسال تاکنون محقق نشده یا باید از هزینه‌های جاری کاهش یابد یا درآمدهای شهرداری را افزایش دهند تا تأییده شورا را دریافت کنند.

یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این جلسه عدم بازگشایی محور پادگان و توقف این پروژه بود که برخی از اعضا ضمن گلایه از مسئولان پادگان از دلیل توقف پروژه و مانع شدن پادگان ابراز بی‌اطلاعی کرده و به شهروندان اعلام کردند که شورا تمام تلاش خود را برای بازگشایی این محور انجام داده ولی تاکنون به دلیل جلوگیری مسئولان پادگان این پروژه همچنان اجرایی نشده است.

اجرایی تقاطع مدرس به شرط بازگشایی محور پادگان

احمد نصیری، عضو شورای شهر زنجان با اعلام تذکری در این زمینه که شورای ترافیک عملیات اجرایی تقاطع مدرس را منوط به اجرای پروژه پادگان کرده و تا زمانی که این محور بازگشایی نشود شهرداری اجازه انجام تقاطع مدرس را ندارد.

وی با تأکید بر این‌که متوقف شدن این پروژه خسارت بر اموال عمومی بوده و بر اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند، خاطرنشان کرد: از این تریبون شورا که متعلق به مردم است از مسئولان تقاضا داریم نهایت تلاش خود را برای حل مشکل پادگان انجام دهند چرا که در حضور مردم این پروژه را کلنگ‌زنی کردیم.

عضو شورای شهر زنجان با اشاره به این‌که برای بازگشایی خیابان پادگان در راستای کاهش ترافیک این منطقه جلسات متعددی با مسئولان مربوطه برگزار شد که در نهایت معارض‌ها برطرف و توافق نهایی حاصل شد، بیان کرد: دلیل توقف پروژه و مانع تراشی مسئولان پادگان را نمی‌دانیم.

وی در ادامه از شهرداری به دلیل کف‌سازی بازار و اقدامات انجام شده در میدان ورکچی تقدیر کرده و از او خواست تا این اقدامات در مناطق دیگر شهر نیز انجام شود.

نصیری با اشاره به برخی از اقدامات جهادی انجام شده در شهر از جمله پل سیدالشهدا، پل گلشهر کاظمیه و همچنین پروژه سبزهمیدان اظهار کرد: درباره سبزه‌میدان نیز پیگیری خوبی انجام شده، اما با توجه به این‌که این پروژه مشکل ترافیکی ایجاد می‌کند از همین رو درخواست داریم که شهرداری در این باره تمهیدات لازم را بیاندیشد.

وی به پروژه‌هایی که برای آن‌ها اعتباری پیش‌بینی نشده است، افزود: میدان ۱۵خرداد، خیابان اصغریه و بازار روز  پروژه‌هایی هستند که اعتباری برای آنها در نظر گرفته نشده است که باید در دستور کار قرار گیرد.

عضو شورای شهر زنجان با اشاره به ترافیک شهری زنجان نیز تصریح کرد: همه ما قبول داریم که ترافیک شهری به دلیل افزایش تعداد خودرو و افزایش جمعیت و کم عرض بودن معابر روز به روز در زنجان افزایش می‌یابد از همین رو اصلاح خطوط اتوبوس‌رانی در راستای کاهش ترافیک و افزایش سرعت تردد مردم در داخل شهر بوده است و از سوی دیگر ساخت پل غیر هم سطح مدرس و بازگشایی محور پادگان ارتش نیز با هدف کاهش ترافیک شهری است.

گزارش دوره‌ای از روند پیشرفت پروژه سبزه میدان به مردم

حمیدرضا حمیدی، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در نطق پیش از دستور خود به پروژه سبزه‌میدان اشاره داشته و یادآور شد: سبزه‌میدان پروژه‌ای است که صدها سال در زنجان می‌ماند و از دستگاه‌های خدمات‌رسان انتظار داریم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند از سوی دیگر ما مطالبات مردم و شورای شهر را به شهرداری و پیمانکار منتقل کرده‌ایم و به مردم قول دادیم به تناوب در زمینه پیشرفت پروژه سبزه میدان گزارش دهیم.

وی با اشاره به این‌که امروز وجود تاسیسات، گودبرداری در این پروژه را مشکل کرده است، گفت: جلسات مشترک با دستگاه‌های خدمات‌رسان برگزار و قرار شد که به زودی مشکلات آب و فاضلاب نیز حل و فصل شود.

به عنوان رئیس شورا دلیل توقف پروژه بازگشایی محور پادگان را نمی‌دانم

رئیس شورای شهر همچنین در ارتباط با عملیات ساخت پروژه پادگان نیز این‌گونه عنوان کرد: «متأسفانه دوباره روند بازگشایی پادگان متوقف شده است و ما دیگر حرفی نداریم که به مردم بزنیم، چون شورا و شهرداری پیگیر کار ساخت است، اما عملیات توقف آن به اختیار شورا و شهرداری نیست. بنده به عنوان رئیس شورای شهر دلیل توقف پروژه محور پادگان را نمی‌دانم.»

حمیدی با بیان این‌که پروژه سبزه میدان یک شانس برای مدیران استانی است تا نام خود را به عنوان خادمان مردم ثبت کنند، بیان کرد: پیشنهاد ساخت مستند از روند عملیات اجرایی سبزه میدان را می‌دهیم.

وی در پایان با اشاره به تغییرات حاصل شده در سالن جلسات شورا گفت: مطمئناً این تغییرات و هزینه‌های جانبی آن یکی از سوالات اصحاب رسانه و اذهان عمومی است که در این رابطه باید بگویم که کل هزینه صرف شده برای آن فقط 50 میلیون تومان است.

پیمانکار از زمان‌بندی عقب نیست، عقب‌افتادگی از طرف شهرداری است

 اسماعیل دویران نیز در ادامه با اشاره به تجهیز کارگاه پروژه سبزه میدان، اظهار کرد: پیمانکار تا ۲۲مهر وقت تجهیزکارگاه را داشت که زود تر از این موعد تجهیز کارگاه را انجام داد.

وی به زمان‌بندی اجرای پروژه سبزه میدان اشاره کرد و افزود: خاکبرداری پروژه سبزه میدان تا اواسط آذرماه باید تمام شود.

این عضو شورای شهر زنجان با اشاره به شروع اجرای پروژه سبزه میدان از ضلع شرقی پروژه، ابراز کرد: قرار بود پروژه از ضلع غربی شروع شود ولی با بروز برخی مشکلات خاکبرداری پروژه از ضلع غربی آغاز  شد.

جابه‌جایی تاسیسات آب و فاضلاب در پروژه سبزه میدان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز دارد

وی با بیان این‌که لوله‌های موجود در محیط پروژه سبزه میدان بسیار شکننده هستند و نمی‌توان خیلی سریع عملیات جابجایی را انجام داد، عنوان کرد: شرکت آب و فاظلاب شهری برای جابجایی تاسیسات در محیط پروژه سبزه میدان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز دارد.

دویران به جابجایی تاسیسات سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان از محیط پروژه سبزه میدان اشاره کرد و گفت: شرکت مخابرات و گاز در حال جابجایی تاسیسات خود هستند و شرکت برق نیز نیازمند یک محل برای پست توزیع بود که این محل در اختیار شرکت قرار داده شد.

وی با اشاره به این‌که پروژه سبزه میدان به لحاظ زمانبندی پروژه مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد: مشکلات پروژه سبزه میدان از طرف پیمانکار نیست و به محض آزاد شدن زمین‌های ضلع غربی، پیمانکار کار خود را به صورت کامل اجرا می‌کند.

این عضو شورا در واکنش به عدم تحقق 60 درصد بودجه امسال شهرداری زنجان گفت: بنده در زمان تصویب بودجه امسال شهرداری نیز گفتم بدترین بودجه شهرداری برای سال 98 بسته شده است چرا که در حال حاضر نیمه سال را رد کردیم ولی هنوز 60 درصد بودجه محقق نشده است و این کسری به طور یقین از طریق افزایش درآمد نمی‌تواند محقق شود چون فصل کاری به اتمام رسیده است.

وی با تأکید بر این‌که 4 میلیارد تومان در بودجه امسال شهرداری کسری است، بیان کرد: این 4 میلیارد تومان باید از طریق کاهش هزینه‌های جاری و یا افزایش درآمدها محقق شود تا مصوبه مورد تأیید شورا قرار گرفته و لایحه به فرمانداری منتقل شود.

پخش آنلاین روند انجام عملیات اجرایی پروژه سبزه‌میدان از دو تلویزیون شهری

عضو شورای شهر زنجان با تأکید بر این مطلب که برای اطلاع مردم زنجان از پیشرفت فیزیکی پروژه سبزه میدان طرح‌هایی مد نظر است، خاطرنشان کرد: یکی از این طرح‌ها نصب دوربین در محیط کارگاهی سبزه میدان و نمایش آن در تلویزیون های شهری است.

وی با اشاره به بدهی‌های شهرداری و شورای شهر در پروژه‌هایی که قبلاً اجرا شده‌اند، افزود: 70 میلیارد بدهکار هستیم که این بدهی‌ها قبلا‌ً در اعتبارات لحاظ نمی‌شد.

دویران با اشاره به اعتبار 700 میلیونی در نظر گرفته شده برای ترمیم آسفالت در کوی وحدت و سایان، افزود: در حالی که اعتبار منطقه دو در ردیف آسفالت تمام شده است، فقط 30 درصد از کارهایی که باید در سایان و کوی وحدت انجام شود، انجام شده است.

وی بیان کرد: شهرداری باید پاسخگو باشد که 70 درصد از بودجه آسفالت سایان و کوی وحدت را در کجا مصرف کرده است و در برنامه بودجه جدید هم مواردی حذف شده بود تماما در مناطق محروم شهر بود.

ضرورت انتخاب یک مدیر پروژه توانمند برای سبزه‌میدان

مسعود مرادخانی، عضو شورای شهر زنجان نیز در این جلسه با بیان این‌که بنده به پروژه سبزه میدان نقد داشتم ولی چون شورا رای داده است از این طرح حمایت می کنیم، عنوان کرد: پروژه سبزه میدان با بافت فرهنگی و اجتماعی زنجان مرتبط است.

وی با اشاره بیان این‌که اهمیت پروژه سبزه میدان از شهرداری منطقه بالاتر است، افزود: برای پروژه سبزه میدان باید یک مدیر پروژه توانمند انتخاب شود.

عباس راشاد، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه به کاهش تحقق بودجه شهرداری در نیمه نخست امسال اشاره کرد و گفت: ۶۶ درصد بودجه شهرداری محقق و ۳۴ درصد انحراف در بودجه داریم.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمحور پادگان زنجانشورای شهر زنجانپروژه سبزه میدان
sedayezanjannews.ir/nx1356


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»