کد خبر: 1382
1398/09/04 - 7:37


اختلاف شورای شهر زنجان و اداره‌کل ورزش و جوانان استان بر سر مالکیت تیم فوتبالی که دیگر وجود ندارد در میزگرد صدای زنجان بررسی شد

سرگردانی

معاون مدیرکل ورزش و جوانان استان: وقتی کسی کاری نکرد چاره‌ای جز واگذاری نبود/ رئیس شورای اسلامی استان: با وجود امثال «تاج» در فدراسیون، حق زنجان استیفا نمی‌شود/ عضو هیئت علمی دانشگاه: منشأ اختلافات فدراسیون فوتبال است

پایگاه خبری صدای زنجان

لیلا محمدی- هیئت فوتبال استان سال 94 به منظور جلوگیری از سقوط تیم فوتبال زنجان نسبت به واگذاری امتیاز تیم به نفر دومی از استان البرز اقدام کرد اما بدون توجه به مفاد قرارداد واگذاری از طرف مقابل چک ضمانتی دریافت نکرد به طوری که مسئولان ورزشی به دنبال وصول دو فقره چک (هر کدام 130 میلیون تومان) دست به دامان سیستم قضایی شده‌اند. از سویی رئیس شورای استان می‌گوید: این تیم متعلق به شهرداری بوده و طبق مستندات و شواهد موجود، هیئت فوتبال استان زیر سایه بی‌توجهی‌های مسئولان فدراسیون، خودسرانه دست به فروش امتیاز تیم زده و با گذشت حدود 4 سال هنوز هم چک‌های برگشتی نیز وصول نشده است.

سال 94 با نشر اخبار مربوط به واگذاری امتیاز تیم فوتبال لیگ دسته 2 زنجان مردم را در شوک عمیقی فرو برد. فوتبالی که قرار بود افق‌های روشنی برای شهر و دوستدارانش ترسیم کند دچار بحران مالی گردید و پس از کش‌وقوس‌های فراوان بین شهردار، شورای شهر و فوتبالی‌ها این تیم که قرار بود برای شهر افتخارآفرینی کند در یک چشم به هم زدن به طرف دومی از استان البرز واگذار شد. این واگذاری به یکی از چالش‌های بین مسئولان ورزشی و شورای شهر تبدیل شد که تا امروز نیز ادامه دارد. طبق نتایج بررسی تیم تحقیق و تفحص شورای شهر، هیئت فوتبال در واگذاری تیم فوتبال شهرداری زنجان تخلف کرده است، بر همین اساس عاملان این تخلف از شهرداری وقت گرفته تا هیئت فوتبال به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.

همه حرف شورای شهر این است که چرا تیمی که طبق شواهد و مستندات متعلق به سازمان فرهنگی شهرداری زنجان بوده توسط هیئت فوتبال فروخته شده است؟ از سویی دیگر چرا فریدون اصفهانیان، رئیس هیئت فوتبال استان در قبال واگذاری تیم، بدون توجه به مفاد قرارداد فروش، هیچ چک ضمانتی از طرف دوم دریافت نکرده است؟

اختلافات شورا و شهرداری مربوط به سال 93 است، زمانی که سازمان لیگ تیم دسته دو فوتبال را به زنجان حبه کرد. غلامرضا بهروان، رئیس کمیته مسابقات فوتبال سازمان لیگ کشور 11 تیر 93 نامه‌ای مبنی بر واگذاری تیم فوتبال لیگ دسته 2 به استان‌های آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، ایلام، کردستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، چهارمحال بختیاری، زنجان، سمنان و مرکزی به روسای هیئت‌های فوتبال استان‌های یاد شده ارائه و تاکید کرد هیچ یک از مقامات استانی اعم از مدیرکل اداره ورزش و جوانان، رئیس هیئت فوتبال و یا اسپانسر مربوطه حق فروش امتیاز و یا انتقال آن به خارج از استان بدون هماهنگی و موافقت کتبی سازمان لیگ را ندارد. همچنین در این مصوبه تاکید شد که اگر مسئولان استان و یا اسپانسر نتوانند تیم مربوطه را به خوبی اداره کنند باید امتیاز عینا به سازمان لیگ عودت داده شود.

به منظور بررسی موضوع مالکیت این تیم که دیگر وجود خارجی ندارد، میزگردی با حضور نمایندگان شورای شهر زنجان و اداره کل ورزش و جوانان استان در دفتر روزنامه صدای زنجان برگزار شد. با وجود هماهنگی‌های انجام گرفته فریدون اصفهانیان، رئیس هیئت فوتبال استان که حضور وی در روشن شدن ابهامات موجود می‌توانست مؤثر واقع شود به بهانه برگزاری جلسه‌ای در تهران در میزگرد صدای زنجان حاضر نشد.

ارائه اسناد و مدارک

رئیس شورای اسلامی استان در این نشست با اشاره به نتایج بررسی‌های کمیته تحقیق و تفحص که 3 مرداد 97 در صحن علنی شورای اسلامی قرائت شد، تاکید کرد: طبق نتایج به دست آمده شهرداری فقط اسپانسر نبوده و برابر مفاد صورتجلسات موجود هم صاحب امتیاز و هم مالک تیم بوده است.

سجاد خدایی با بیان اینکه واگذاری تیم فوتبال لیگ دسته 2 زنجان بدون اطلاع صاحب امتیاز تیم یعنی شهرداری از سوی هیئت فوتبال تخلف آشکاری است که عاملان آن از شهردار وقت گرفته تا مسئولان هیئت فوتبال استان باید پاسخ دهند، عنوان کرد:  طبق اعلام تیم تحقیق و تفحص که بر اساس شواهد و مستندات اطلاع‌رسانی شده است، مکاتبه هیئت فوتبال استان با سازمان لیگ و نیز برگزاری کمیسیون ماده 5 در خصوص واگذاری تیم، بدون استعلام و بدون اخذ نظریه شهرداری و کاملا خودسرانه انجام گرفته است و عدم تائید لایحه شهرداری از سوی شورای شهر برای تامین منابع مالی نمی‌تواند معیار و ملاک عمل خودسرانه هیئت فوتبال باشد.

خدایی اضافه کرد: از شروط سازمان لیگ فوتبال کشور برای اعطای امتیاز به زنجان، معرفی باشگاه، مشخص شدن محل‌های تامین منابع مالی و غیره است که با معرفی سازمان و باشگاه فرهنگی-ورزشی موافقت لازم انجام گرفته است.

این مسئول ادامه داد: شهرداری به عنوان مالک با بازیکنان عقد قرارداد داشته که خود بیانگر آن است که شهرداری صرفا اسپانسر نبوده چرا که اسپانسر و تعریف آن در قراردادهای فوتبال عملا متفاوت از آنچه در این تیم بوده، انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه در مکاتبات سازمان لیگ، عنوان تیم شهرداری لحاظ شده است که به نوعی مالکیت را تداعی می‌کند، ابراز کرد: نداشتن قرارداد واگذاری و تحویل تیم از هیئت فوتبال علی‌رغم مصوبه و ابلاغیه صریح رئیس وقت شورا به شهرداری وقت از کوتاهی‌های غیرقابل بخشش شهردار وقت بوده است که موارد از طریق دستگاه قضایی در حال پیگیری است.

نحوه واگذاری تیم به شهرداری

بر اساس مستندات، رئیس کمیته مسابقات فوتبال سازمان لیگ کشور نامه‌ای را در تاریخ 11 تیر 93 با امضای غلامرضا بهروان مبنی بر واگذاری تیم فوتبال لیگ دسته 2 به رؤسای هیئت‌های فوتبال 10 استان هدف ارسال و تاکید کرد: اگر مسئولان استان و یا اسپانسر نتوانند تیم مربوطه را به خوبی اداره کنند باید امتیاز عینا به سازمان لیگ عودت داده شود.

هیئت فوتبال زنجان بلافاصله پس از دریافت این نامه با ارسال نامه کتبی به شهردار وقت زنجان خواستار اقدامات لازم می‌شود، مسئولان به این نامه ترتیب اثر نمی‌دهند تا اینکه مجددا ۱۵ روز بعد سازمان لیگ نامه‌ای را ارسال و صراحتا تاکید می‌کند اگر نمی‌توانید اقدامی انجام دهید امتیاز لیگ دسته دو به زنجان اعطا نشود.

هیئت فوتبال استان پس از دریافت دومین نامه سازمان لیگ در نامه جداگانه‌ای درخواست تسریع در اقدام از سوی شهردار می‌شود. در این راستا جلسه‌ای با موضوع ارائه امتیاز یک تیم دسته دو کشوری به زنجان به ریاست معاون سیاسی و امنیتی وقت استاندار در ساختمان فرمانداری تشکیل می‌شود.

در این جلسه شهردار وقت زنجان به شرط واگذاری امتیاز تیم لیگ دسته 2 به نام شهرداری از طریق هیئت فوتبال و فدراسیون فوتبال با توجه به منابع مالی پیش‌بینی شده در بودجه شهرداری آمادگی کامل خود را به موارد مشروحه در نامه 11 تیرماه 93 سازمان لیگ اعلام می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی نیز در این جلسه آمادگی کامل خود جهت تامین بخشی از هزینه‌های تیم به مبلغ 500 میلیون تومان را اعلام می‌کند و مقرر می‌شود از آنجایی که امتیاز تیم لیگ دسته 2 کشوری صرفا به نام شهر زنجان است، انتخاب هیئت مدیره با هماهنگی مسئولان ارشد و شهر زنجان انجام شود.

همچنین شهرداری زنجان متعهد می‌شود در پایان فصل، باشگاه را به طریقی اداره کند که تیم از دسته 2 به دسته 3 سقوط نکند و در غیر این صورت شهرداری امتیاز تیم دسته 2 را به هیئت فوتبال واگذار نماید.

پس از این شهردار وقت زنجان لایحه‌ای مبنی بر کمک مالی به مبلغ ۵۰۰ میلیون به شورا فرستاد و شورا موافقت خود با این لایحه اعلام و تاکید می‌کند که این ۵۰۰ میلیون تومان هم برای تیم فوتبال شهرداری و هم تیم فوتسال بانوان شهرداری زنجان است.

اتاق بازرگانی هم بعد از موافقت شورا با لایحه شهردار، اسپانسری این تیم به شرط تغییر نام تیم به شهباز زنجان را قبول می‌کند که مورد موافقت قرار نمی‌گیرد.

بعد از اخذ مصوبه شورا و یک روز مانده به آغاز مسابقات، شبانه قرارداد بازیکنان بسته می‌شود و لیست بازیکنان به فدراسیون ارسال می‌گردد.

تیم در اسفند ماه همان سال به دور نهایی صعود می‌کند. اما با توجه به اینکه ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده بود و ۵۰۰ میلیون دوم یا همان سهم اتاق بازرگانی تخصیص داده نشده بود، شهرداری برای اینکه بتواند تیم را جمع کند لایحه دومی را به شورا به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان ارسال می‌کند که شورا با در نظر گرفتن شرایط با لایحه دوم شهردار موافقت می‌کند. البته پس از آن نامه‌های مکرری به استانداری و اتاق بازرگانی مبنی بر تخصیص ۵۰۰ میلیون تومان از سوی مسئولان شهری ارسال می‌شود، اما به این نامه‌ها ترتیب اثری داده نمی‌شود.

آن زمان می‌گفتید به ما ربطی ندارد، الان مدعی شده‌اید؟

معاون ورزشی مدیرکل ورزش و جوانان استان با یادآوری نحوه واگذاری تیم به زنجان با تلاش‌های فریدون اصفهانیان، رئیس هیئت فوتبال استان تاکید کرد: به هیچ وجه علاقه‌مند به حاشیه‌سازی و ایجاد اختلاف نیستیم. از شورای شهر در اجرای برنامه‌های مفرح ورزشی و توسعه ورزش به ویژه ورزش همگانی در استان قدردانی می‌کنم اما اگر شورا مدعی است که تیم فوتبال متعلق به شهرداری بوده پس چرا در سال دوم این تیم را از کمک مالی خود بی‌بهره کرده است.

محمدعلی حمزه‌پور با اشاره به صورتجلسه تنظیم شده در فرمانداری در خصوص تعیین مدیریت و اداره کرد تیم و اعلام حمایت مدیران استان و شهرستان در تاریخ 19 تیرماه سال 93 و وجود ابهامات در بندهای آن افزود: تیم فوتبال دسته دو در سال اول نتایج خوبی را کسب کرد، اگر در سال دوم نیز کمک مالی 30 تا 40 میلیون تومانی به تیم تزریق می‌شد تیم به لیگ دسته یک صعود می‌کرد.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه متاسفانه در سال دوم با وجود پیگیری‌های هیئت فوتبال استان هیچ منبع مالی به این تیم اختصاص نیافت، عنوان کرد: به عنوان معاون ورزشی وقت اداره کل شهادت می‌دهم هیئت فوتبال استان در پی جذب کمک مالی برای تیم نزد استاندار، امام جمعه و سایر مسئولان استان رفت اما موفق نشد.

وی با اشاره به مخالفت شورای وقت با درخواست کمک مالی شهرداری در خصوص مساعدت مالی به تیم فوتبال جهت شرکت در مسابقات لیگ دسته دوم جام آزادگان کشور تصریح کرد: شهرداری در این نامه تیم را با عنوان «تیم فوتبال البرز» خطاب کرده نه تیم فوتبال شهرداری! مسئولان برای اینکه بار مالی متوجه شهرداری نشود ترجیح داده‌اند اسم تیم را به نام البرز در نامه قید کنند.

این مسئول ادامه داد: شورای شهر می‌گوید هیئت فوتبال استان تخلف کرده است؟ می گویند چرا تیم را فروختند؟ پاسخ مشخص است چون تیم برای هیئت فوتبال بود. اگر تیم برای شهرداری بود چرا از تیم حمایت مالی نکردند و به مکاتبات هیئت فوتبال در خصوص معرفی تیم برای شرکت در مسابقات پاسخ ندادند؟ جالب است در آن زمان همه می‌گفتند به ما ربطی ندارد چرا الان مدعی‌اند؟ می‌گفتند تیم مال ما نیست و ربطی به ما ندارد!

رئیس شورای استان در پاسخ به حمزه‌پور با بیان اینکه طبق مستندات این تیم متعلق به امور فرهنگی ورزشی شهرداری است، تاکید کرد: یکی از شروط اصلی شهرداری واگذاری امتیاز تیم به شهرداری بوده است.

خدایی با بیان اینکه تخلفات، توبیخ و جریمه و اخطارهای تیم نه به اسم اسپانسر بلکه به اسم صاحب تیم صادر می‌شود، اضافه کرد: وظیفه انعقاد قرارداد و واریز دستمزد بازیکنان با باشگاه و صاحب تیم است نه اسپانسر، درباره تیم فوتبال نیز مسئول تنظیم قرارداد بازیکنان سازمان فرهنگی شهرداری بوده و تمامی اخطارها به اسم تیم شهرداری صادر شده است، این‌ها ثابت می‌کند که شهرداری اسپانسر صرف نبوده است، همین الان بازیکنان مطالبات خود را از شهرداری طلب می‌کنند.

وی با بیان اینکه هیچ سند مکتوبی که در آن شهرداری اعلام کند این تیم را نمی‌خواهد وجود ندارد، افزود: دوستان تنها به لایحه شورا که کمک مالی را تصویب نکرد اکتفا می‌کنند و می‌گویند مخالفت شورا نشان دهنده عدم قبول تیم فوتبال است. عدم تایید لایحه شهرداری از سوی شورای شهر نمی‌تواند معیار عمل خودسرانه هیئت فوتبال باشد.

نمی‌بخشیم

طبق اظهارات خدایی، اسناد و مدارکی مبنی بر اینکه امتیاز تیم از طرف فدارسیون فوتبال به نام شهرداری زنجان انتقال پیدا کند، وجود ندارد اما وقتی این صورتجلسه را به سازمان لیگ معرفی کردند تاکید شده که تیم متعلق به شهرداری زنجان بوده، شهرداری و اتاق بازرگانی اسپانسر هستند و باشگاه مربوطه نیز باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری زنجان است.

در این راستا 11 تیر 93 علی محمدی، سرپرست شهرداری زنجان با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان لیگ فوتبال با اعلام صاحب امتیازی تیم فوتبال زنجان و ارائه مستندات شهرداری خواست تا سند امتیاز تیم به همراه سایر مدارک مربوط به تیم فوتبال را به شهرداری ارسال کند.

در این نامه سرپرست شهرداری زنجان صراحتا تاکید کرد چنانچه سازمان لیگ به این نامه ترتیب اثر ندهد شهرداری در قبال مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت.

شهرداری پس از عدم حصول پاسخ از سوی سازمان لیگ  فوتبال مجددا با همین محتوا نامه‌ای را در 12 مهر 96 به رئیس سازمان ارسال کرد.

این عدم پاسخگویی‌های سازمان لیگ در قبال مطالبات به حق شهرداری سبب شد تا این بار مسیح‌اله معصومی، شهردار زنجان 29 فروردین سال 97 با تنظیم نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان خواستار جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان شد تا سلطانی‌فر با صدور دستورات لازم نسبت به لغو واگذاری امتیاز تیم و عودت آن و یا پرداخت کلیه هزینه‌های باشگاه به حساب شهرداری اقدام کند.

شهردار زنجان در این نامه با استناد به نامه 11 تیر 93 رئیس کمیته مسابقات لیگ فوتبال با موضوع ارائه امتیاز یک تیم دسته دوم به زنجان اعلام کرده که حق امتیاز و اداره تیم فوتبال مطابق صورتجلسه 19 تیر 93 به شهرداری واگذار شده که در این خصوص شهرداری مبادرت به عقد قرارداد با بازیکنان مدنظر جهت انجام بازی‌های لیگ نموده که در پایان فصل 94-93 و پایان مسابقات هیئت فوتبال استان بدون اطلاع شهرداری نسبت به فروش و واگذاری امتیاز این تیم اقدام کرده است.

رئیس شورای استان عدم وجود قرارداد واگذاری تیم به شهرداری را وجود و حضور فریدون اصفهانیان به عنوان رئیس در هیئت فوتبال استان و عضو وقت شورای شهر دانست و گفت: کوتاهی‌های وی و شهردار وقت غیرقابل چشم‌پوشی است.

هیئت فوتبال در واگذاری امتیاز تیم بهترین کار را کرد

معاون مدیرکل ورزش و جوانان استان هم با بیان اینکه رئیس هیئت فوتبال استان برخلاف اظهارات خدایی برای جلوگیری از سقوط تیم لیگ دسته دو استان اقدام به واگذاری امتیاز تیم کرده است، افزود: 5 مهر 94 اصفهانیان، رئیس هیئت فوتبال استان در نامه‌ای به علی کفاشیان، رئیس وقت فدراسیون فوتبال نوشت که با تمامی تلاش‌هایی که در هیئت فوتبال، هیئت رئیسه، برگزاری جلسات با مسئولان ارشد اعم از استاندار، امام جمعه، شهردار انجام داده است. نتوانسته اسپانسری برای تیم جذب کند از این رو مسئولان با واگذاری تیم فوتبال لیگ دسته 2 زنجان به هادی ترابی از هشتگرد استان البرز موافقت کرده‌اند.

حمزه‌پور اضافه کرد: دو روز پس از صدور این نامه در تاریخ 7 مهر 94، کمیسیون ماده 5 امور باشگاه‌های استان در محل مدیرکل ورزش تشکیل و اعضا با درخواست اصفهانیان جهت واگذاری تیم موافقت کردند.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان ادامه داد: چهار روز مانده به آغاز بازی هیچ پولی برای حضور تیم فوتبال در مسابقه وجود نداشت و طبق قانون یا باید به تیم به فدراسیون برمی‌گشت یا سقوط می‌کرد. اداره کل ورزش و جوانان نمی‌تواند قانونا به ورزش حرفه‌ای کمک کند در نتیجه هیئت فوتبال برای جلوگیری از سقوط تیم تصمیم به فروش آن کرد.

حمزه‌پور با اشاره به موافقت مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در خصوص فروش امتیاز تیم به هادی ترابی، خریدار از استان البرز تاکید کرد: وقتی مسئولان ارشد استانی به هنگام گرفتاری تیم کاری نکردند، چاره‌ای جز واگذاری نبود.

وقتی رابطه جای ضابطه را می‌گیرد

اما در این نشست رئیس شورای اسلامی استان موافقت مسئولان فوتبالی کشور با واگذاری امتیاز تیم فوتبال زنجان به طرف دوم از استان البرز را فاقد وجهه قانونی دانست و گفت: نوشتن دستی موافقت با فروش امتیاز تیم غیرقابل قبول است و رئیس هیئت فوتبال استان به دلیل ارتباطاتی که در فدراسیون داشته این نامه را تنظیم کرده است و مسئولان فدراسیون نیز به صورت دستی دستوراتی را داده‌اند، در این نامه رابطه کاملا مشهود است و قانون‌مداری دیده نمی‌شود.

رئیس شورای استان تاکید کرد: در واگذاری تیم لیگ دسته دو فوتبال هیچ یک از مقامات استان حق اجازه فروش تیم به خارج از استان را نداشتند و باید این تیم به سازمان لیگ عودت داده می‌شد.

وی در پاسخ به معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان که گفت هیئت فوتبال تیم لیگ دسته دو را برای جلوگیری از سقوط به لیگ دسته سه فروخت نیز عنوان کرد: مگر تیم ما نبود؟ چه ربطی به هیئت فوتبال داشت که فروخت؟ ما می‌خواستیم سقوط کند هر چه تعهد کرده بودیم هم عمل می کردیم و طبق قانون در صورت سقوط تیم به لیگ دسته سه، تیم لیگ دسته دو جدید می‌خریدیم و به سازمان لیگ می‌دادیم.

کوتاهی

بر اساس قرارداد واگذاری امتیاز تیم فوتبال دسته 2 زنجان به البرز که بین اصفهانیان (انتقال دهنده) و هادی ترابی (انتقال‌گیرنده) از استان البرز (هشتگرد) منعقد شد. مقرر گردید 150 میلیون تومان از 410 میلیون تومان مبلغ کل واگذاری تیم در زمان تنظیم و قبل از امضای قرارداد به نام هیئت فوتبال استان واریز شود که در حال حاضر این پول بنا به اظهارات مسئولان در حساب هیئت فوتبال است زنجان است.

بر این اساس 130 میلیون تومان از باقی مبلغ نیز در 4 آبان 94 در قالب چک در وجه هیئت فوتبال زنجان وصول شود و آخرین 130 میلیون تومان هم در قالب چک به فاصله یک ماه یعنی در تاریخ 4 آذر 94 نقد شود که متاسفانه هر دو چک برگشت خوردند.

خدایی همچنین با انتقاد از اقدام هیئت فوتبال استان در عدم دریافت چک ضمانتی از طرف خریدار تیم گفت: دوستان با کدام اعتماد این تضمین را از طرف دوم دریافت نکردند؟ طبق قرارداد واگذاری امتیاز تیم لیگ دسته دو فوتبال زنجان به البرز، در صورت عدم وصول مبلغ ضمانت‌نامه در مهلت 15 روز از زمان عقد، پیش‌پرداخت به مبلغ 150 میلیون تومان به عنوان خسارت طرف اول قرارداد توسط طرف اول ضبط و قرارداد فسخ گردیده و کلیه آثار فسخ بر آن جاری است بعلاوه اینکه طرف دوم حق هیچگونه اعتراضی در این خصوص را نداشته و هرگونه ادعا از سوی طرف دوم قابل پیگیری است.

رئیس شورای استان ادامه داد: طبق قرارداد واگذاری امتیاز تیم فوتبال زنجان به البرز، باید یک فقره ضمانت‌نامه معتبر بانکی و بدون محدودیت زمانی از سوی طرف دوم در وجه هیئت فوتبال زنجان به مبلغ 260 میلیون تومان ظرف مدت زمان 15 روز پس از عقد قرارداد صادر و تحویل طرف اول قرارداد شود تا در صورت عدم وصول هر یک از چک‌ها، ضمانت‌نامه توسط ظرف اول قرارداد وصول شود. که این چک ضمانتی از سوی هیئت فوتبال استان اخذ نشده است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از تعهدات طرف اول در قبال طرف دوم این بود که در صورت عدم پرداخت هر یک از چک‌ها، قرارداد توسط هیئت فوتبال استان به عنوان طرف دوم به صورت یکطرفه فسخ گردد و امتیاز تیم متعلق به هیئت فوتبال استان شود که تاکنون هیچ اقدامی برای فسخ قرارداد نشده است، تاکید کرد: قطعا اگر به موقع ورود می‌کردند، هم قرارداد کنسل می‌شد و 150 میلیون تومان نیز به عنوان خسارت دریافت می‌شد و هم می توانستیم تیم را پس بگیریم، در عرض یک ماه که تیم سقوط نمی‌کرد.

رئیس شورای شهر استان با تاکید بر اینکه حق امتیاز تیم زنجان باید احقاق شود با اشاره به لابی‌گری‌های برخی از مسئولان فوتبالی استان که در فدراسیون نفوذ دارند، گفت: وزیر ورزش پس از دریافت نامه‌های پیگیری مسئولان شهری، جهت بررسی نامه را به مهدی تاج، رئیس فدراسیون ارجاع دادند که بنا به به دلیل ارتباطاتی که رئیس هیئت فوتبال استان دارد، فدراسیون، پس از دریافت نامه کتبی به جای اینکه موارد را در فرآیند قانونی خود قرار دهند آن را به رئیس هیئت داوران قرار ارسال کرده‌اند. آقای اصفهانیان نیز در این هیئت عضو هستند ما نتوانسته‌ایم با گذشت یک سال حتی یک پاسخ از این هیئت دریافت کنیم.

خدایی با بیان اینکه آقای تاج، باید پاسخگوی این تخلف آشکار باشد، تاکید کرد: ما اعتقاد داریم تا وقتی امثال تاج در فدراسیون هستند حق زنجان استیفا نمی‌شود.

رئیس هیئت فوتبال استان با بیان اینکه با فروش غیرقانونی تیم فوتبال زنجان در حق جامعه ورزشی استان کوتاهی و اجحاف شده است، عنوان کرد: قطعا هیئت فوتبال استان باید در قبال خسارت مادی، معنوی و عدم اعتماد به مسئولان در جامعه ورزش باشد؟

معاون ورزش و جوانان استان نیز با بیان اینکه اهمال هیئت فوتبال در عدم دریافت چک ضمانتی کاملا محرز است، ادامه داد: فریدون اصفهانیان، رئیس هیئت فوتبال استان بر این اشتباه اذعان دارند.

پیگیری چک‌های برگشتی پس از دو سال

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر علت پیگیری چک‌های برگشتی مربوط به واگذاری امتیاز تیم فوتبال زنجان پس از 2 سال به صدای زنجان گفت: هیئت از سال 97 پس از جدی شدن موضوع، چک‌های برگشتی را پیگیری کرد و در حال حاضر نیز پرونده در مرحله توقیف اموال قرار دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان نیز در این نشست شیوه فدراسیون در واگذاری تیم لیگ دسته دو را قابل قبول ندانست و گفت: اگر سازمان لیگ تیم را حبه کرده است پس این شرط و شروط برای چیست؟ در انحصار نگه داشتن تیم‌های واگذاری به استان‌ها با اهداف سازمان لیگ و فدراسیون در حوزه توسعه ورزش مطابقت ندارد.

علی سیاح با بیان اینکه اسپانسر به امید برندسازی وارد شده و از تیم حمایت مالی می‌کند، عنوان کرد: آیا اسپانسر که پول خرج می‌کند نمی‌تواند نظرش را درباره تیم اعمال کند؟ سازمان باید قید می‌کرد اگر اسپانسر خوبی پیدا کردید تیم را واگذار کنید نه اینکه تیم را بگیرد و نظرش را اعمال کند.

سیاح فدراسیون را سرمنشا این اختلافات دانست و افزود: نمی شود اسپانسر پول خرج کند و سازمان یا نماینده آن تیم را اداره کند و نظرش را اعمال کند.

وی با بیان اینکه هیئت‌ها نباید به ورزش حرفه‌ای ورود کنند و اگر به این موضوع توجه نشود هیئت تخلف کرده است، ابراز کرد: طبق قانون اداره کل ورزش و جوانان نیز نمی‌تواند در حمایت از تیم پول خرج کند و هیئت‌های ورزشی و ادارات ورزش و جوانان ناظر بر ورزش حرفه‌ای هستند.

اهداف توسعه‌ای اشتباه رئیس وقت فدراسیون فوتبال

سیاح با بیان اینکه رئیس محترم وقت فدراسیون هدف توسعه ورزش و نامه‌نگاری تان اشتباه بوده است، به 150 میلیون تومان مبلغ اولیه دریافتی مربوط به واگذاری تیم فوتبال زنجان اشاره داشت که در حال حاضر با آن عملا هیچ کاری برای توسعه ورزش نمی‌توان کرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه ای کاش اداره کل، سازمان لیگ و ارگان‌های نظارتی و بازرسی استان موضوع واگذاری تیم فوتبال را در روزهای ابتدایی پیگیری می‌کردند، به شیطنت‌های انجام شده در مکاتبات اشاره کرد و افزود: هم شورای وقت و هم فدراسیون در مکاتبات اداری خود در بکارگیری کلمات شیطنت کرده‌اند.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

رئیس شورای اسلامی استانتیم فوتبال شهرداری زنجانفریدون اصفهانیانورزش و جوانان زنجان
sedayezanjannews.ir/nx1382


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»