کد خبر: 1399
1398/09/12 - 13:21


صدای زنجان وضعیت بازگشایی محور پادگان یک سال پس از کلنگ‌زنی را پیگیری می‌کند

ورود ممنوع

احمد نصیری، عضو شورای شهر: برخی خواسته‌ها قانونا قابل انجام نیست

پایگاه خبری صدای زنجان

سوژه مردمی


الهام احمدی- بهمن ماه سال 97 بود که بازگشایی محور پادگان با حضور مقامات استانی و کشوری در محل پروژه کلنگ‌زنی شد و در یک ماه نخست پس از آن عملیات اجرایی آغاز شد ولی پس از آن تاکنون پروژه‌ای 25 تا 30 درصد بار ترافيكی بزرگراه 22 بهمن را می‌تواند كاهش دهد به دلایل مختلفی متوقف شده است و همین سبب نارضایتی شهروندان شده تا جایی که در جلسه علنی شورای شهر برخی از اعضا مانند نصیری و حمیدی ضمن گلایه از مسئولان پادگان از دلیل توقف پروژه و مانع شدن پادگان ابراز بی‌اطلاعی کرده و به شهروندان اعلام کردند که شورا تمام تلاش خود را برای بازگشایی این محور انجام داده ولی تاکنون به دلیل جلوگیری مسئولان پادگان این پروژه همچنان اجرایی نشده است

برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که دلایل متوقف شدن پروژه از سوی پادگان به دلیل عدم اجرایی شدن تعهدات شهرداری است که در تفاهم‌نامه بین شهرداری، پادگان و استانداری قید شده است که نمونه این تعهدات دیواری است که در ضلع غربی پادگان قرار داشته و اصولی ساخته نشده و بر روی خاک گذاشته شده و پی‌ریزی لازم نیز صورت نگرفته است از سوی دیگر قرار بر این بوده که چندین سوله برای پادگان در عوض سوله‌های تخریب شده با ابعاد مشخص احداث شود که این کار هم عملی نشده است.

با وجود اظهارنظرهای مختلف برای پی بردن به اصل موضوع و دلایل پادگان برای متوقف کردن پروژه بازگشایی محور پادگان با مسئولان پادگان ارتش تماس حاصل کردیم که در نهایت عنوان کردند تمایلی به اظهار نظر در این زمینه ندارند از همین رو برای دریافت اطلاعات بیشتر از روند فعلی پروژه مذکور به سراغ اعضای شورای شهر رفتیم.

آغاز عملیات اجرایی پروژه محور پادگان تا سه روز آینده

حمیدرضا حمیدی، رئیس شورای شهر زنجان در توضیح وضعیت فعلی پروژه بازگشایی محور پادگان و سرانجام رایزنی‌ها با پادگان در زمینه انجام ادامه عملیات اجرایی این پروژه تصریح کرد: با صحبت‌های انجام شده پادگان قبول کرده تا ادامه عملیات اجرایی این پروژه در داخل پادگان آغاز شود از همین رو یکی دو روز آینده شاهد انجام اقدامات عملی ملموس خواهیم بود.

این عضو شورا در اشاره به موضوع عملی شدن تعهداتی که شهرداری در تفاهم‌نامه منعقده سه جانبه بین پادگان، استانداری و شهرداری بر انجام آن متعهد شده بود گفت: شهرداری به تمامی تعهدات خود در تفاهم‌نامه منعقد شده جامه عمل پوشانده و این‌که می‌گویند دیواره ایجاد شده بر روی خاک نرم و سست بوده و پی‌ریزی انجام نشده به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی با بیان این مطلب که مشابه دیواره ایجاد شده در پروژه پادگان در پارک بانوان غرب زنجان احداث شده است، افزود: در اصل رویه اجرای دیواره‌های آماده همین بوده و غیر از این نیست چرا که در زمین شمع‌ها زده شده و دیواره بر روی آن قرار گرفته است از طرفی شهردار نیز در محل پروژه حاضر شده و توضیحات لازم را به مسئولان پادگان در زمینه اجرای درست دیواره ارائه داده است.

به گفته حمیدی شهرداری فراتر از تعهدات خود عمل کرده و برخی از اقداماتی در داخل پادگان از قبیل آسفالت ریزی، جدول‌کشی و غیره که اصلاً ربطی به شهرداری نداشته نیز انجام داده است، بیان کرد: در حال حاضر پادگان اسامی افرادی که برای انجام پروژه باید وارد پادگان شوند را درخواست کرده که شهرداری نیز اسامی افراد را ارائه داده است.

عقب‌ماندگی هفت ماهه در پروژه محور پادگان

وی با تأکید بر عقب‌ماندگی هفت ماهه پروژه محور پادگان از برنامه زمان‌بندی تعیین شده در ابتدای پروژه تصریح کرد: امروز به دلیل کارشکنی‌های مکرر پادگان، پروژه هفت ماه از زمان تعیین شده عقب است ولی در صورت عدم کارشکنی در یکی دو روز آینده شاهد آغاز عملیات اجرایی پروژه در داخل پادگان هستیم.

رئیس شورای شهر زنجان با بیان این‌که پس از کلنگ‌زنی، پروژه حدود یک ماه پیشرفت داشت ولی پس از آن متوقف شده است، خاطرنشان کرد: زمانبندی پروژه هشت ماهه بود که فقط یک ماه از آن عملی شد، شهرداری در حال حاضر آمادگی انجام پروژه را دارد فقط منتظر همکاری پادگان برای ورود پیمانکار به داخل پادگان برای انجام ادامه عملیات اجرایی است.

وی در توضیح اقدامات پیش‌بینی شده در پروژه محور پادگان خاطرنشان کرد: مقرر شده زیرگذر برای اتصال بخش‌های شمالی و جنوبی جدا شده پادگان به سبب ایجاد این محور ایجاد شود که این نیز جزو پروژه بوده و در طول انجام عملیات اجرایی قرار دارد.

حمیدی در مورد انتقال پادگان نیز این‌گونه عنوان کرد: اصولاً پادگان باید منتقل می‌شد ولی هیچ خبری نیست هر چند عدم انتقال پادگان نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند چون بخشی که محور از آن عبور می‌کند هیچ تأسیساتی وجود ندارد هر چند طبق مصوبه دفتر مقام معظم رهبری پادگان باید به محل دیگر منتقل شود.

مردم انتظاراتی از اعضا شورا دارند

احمد نصیری یکی دیگر از اعضای دیگر شورای شهر زنجان بود که شدیداً به توقف پروژه محور مذکور معترض بود و در گفت‌و‌گو با صدای زنجان به پیگیری جدی خود در زمینه روند اجرای پروژه و کارشکنی‌های ایجاد شده اشاره داشته و عنوان کرد: مردم از اعضای شورا انتظاراتی در زمینه این پروژه دارند که باید عملیاتی شود.

وی با اشاره به این‌که سه روز پیش با شهردار در مورد روند اجرایی شدن پروژه مذکور و کارشکنی‌های ایجاد شده از سوی پادگان خاطرنشان کرد: به گفته شهردار فرمانده پادگان قول رفع موانع در مسیر پروژه را داده از همین رو در صورت عدم بروز موانع و بهانه‌های دیگر این هفته و یا هفته‌های آینده تیم پیمانکار وارد پادگان شده و عملیات اجرایی پروژه را آغاز کنند.

این عضو شورای شهر زنجان در زمینه دلایل کارشکنی پادگان برای عملیاتی شدن بازگشایی محور از داخل پادگان این‌گونه عنوان کرد: شهرداری تشکیلاتی است که با تمام ادارات و ارگان‌ها حساب‌های فی مابین داشته و هم بدهکار و هم طلبکار است.

برخی تقاضاهای پادگان از شهرداری قانوناً قابل اجرا نیست

وی با تأکید بر این‌که پادگان تقاضاهایی از شهرداری دارد که قانوناً امکان برآورده کردن آن‌ها وجود نداشته و مسئولان پادگان گمان می‌کنند که شهرداری تمایلی به همکاری ندارد از همین رو این مسائل با پروژه‌هایی مانند محور پادگان گره می‌خورد در حالی که بیش از 90 درصد این محور خواسته و سهم مردم بوده و بخش کوچکی از آن خواسته شهرداری است.

نصیری با بیان این مطلب که از پادگان درخواست دارم همانند گذشته همکاری لازم را با شهرداری در مورد عملیاتی شدن محور پادگان داشته باشند، بیان کرد: مابقی حساب و کتاب‌های شهرداری و پادگان در جای خود مورد بررسی قرار گیرد و به طور یقین شورا نیز همکاری لازم را در مورد امورات پادگان داشته و در حقیقت به درخواست‌های پادگان نگاه ویژه‌ای داریم چون این افراد نیز خدمت‌گذاران مردم هستند.

این عضو شورای شهر در مورد عمل نکردن شهرداری به تعهدات خود در تفاهم‌نامه فی مابین در مورد محور پادگان خاطرنشان کرد: در صورتی شهرداری به تعهدات خود در پروژه عمل نکرده باشد مشخصاٌ بندهای عمل نشده را عنوان کنند  تا در صورت وجود مشکل نیز موانع برطرف شود.

وی یادآور شد: شورا شهر تعهد می‌کند هر آنچه در توافق‌نامه قید شده است را تمام و کمال انجام می‌دهیم، در مورد تعهدات استانداری ما کاری نداریم چرا که در رأس آن استاندار بوده و شورا نمی‌تواند بر استاندار تعیین تکلیف کند ولی در مورد تعهدات شهرداری می‌توانیم پیگیری و قول مساعد را بر اجرایی شدن آن بدهیم.

در مورد تأخیر پروژه پادگان توضیحی برای مردم نداریم

نصیری با تأکید بر این‌که اگر شهرداری به تهعدات خود عمل نکرده بود چرا اجازه دادند تا با حضور مسئولان استانی و کشوری و مردم این محور کلنگ‌زنی شود، بیان کرد: این اقدامات نارضایتی مردم را به همراه دارد و اعتماد آنان به دستگاه‌ها را سلب می‌کند الان بابت تأخیر در پروژه چه توضیحی داریم که به مردم بدهیم؟

این عضو شورای شهر زنجان تصریح کرد: شورای ترافیک عملیات اجرایی تقاطع مدرس را منوط به اجرای پروژه پادگان کرده و تا زمانی که این محور بازگشایی نشود شهرداری اجازه انجام تقاطع مدرس را ندارد چرا که معتقد است پس از اجرایی شدن این تقاطع ارزیابی انجام شده و در صورت پاسخگو بودن ترافیک منطقه دیگر ضرورتی بر انجام تقاطع غیر همسطح مدرس نیست.

بودجه 14 میلیارد تومانی تقاطع غیرهمسطح مدرس لغو شد

نصیری با بیان این‌که از آنجایی که در بودجه امسال شهرداری زنجان 14 میلیارد تومان برای احداث تقاطع غیرهمسطح مدرس بودجه پیش‌بینی شده بود، بیان کرد: با مشکلات به وجود آمده و عدم اجرای آن بودجه پل مذکور را حذف و به کدهای هزینه‌ای دیگری انتقال دادیم.

وی با تأکید بر این‌که متوقف شدن این پروژه خسارت بر اموال عمومی بوده و بر اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند، خاطرنشان کرد: از مسئولان تقاضا داریم نهایت تلاش خود را برای حل مشکل پادگان انجام دهند چرا که در حضور مردم این پروژه را کلنگ‌زنی کردیم.

عضو شورای شهر زنجان یادآور شد: برای بازگشایی خیابان پادگان در راستای کاهش ترافیک این منطقه جلسات متعددی با مسئولان مربوطه برگزار شد که در نهایت معارض‌ها برطرف و توافق نهایی حاصل شد.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمحور پادگان زنجاناحمد نصیریشورای شهر زنجان
sedayezanjannews.ir/nx1399


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»