کد خبر: 1406
1398/09/16 - 10:0


رئیس پلیس راهور استان در بازدید از غرفه صدای زنجان در نمایشگاه مطبوعات گفت:

سرعت‌گیر بهتر از دوربین عمل می‌کند

علی‌اصغر شیرمحمدی: تلفات جانی و مالی کمربندی شمالی از دغدغه‌های پلیس راهور استان است

پایگاه خبری صدای زنجان

صدای زنجان- رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه متاسفانه در این مسیرهای حادثه‌خیز نصب دوربین نیز کارساز نبوده است، گفت: نصب ابزار کنترلی از جمله سرعت‌گیر یکی از روش‌های بازدارنده است که در بیش‌تر مواقع بهتر از مامور و حتی دوربین عمل کرده است.

علی‌اصغر شیرمحمدی در بازدید از غرفه صدای زنجان در دهمین نمایشگاه مطبوعات با اشاره به روند نزولی کاهش تصادفات درون‌‌شهری استان اظهار کرد: در نیمسال نخست امسال یک هزار 436 مورد تصادف منجر به فوت و جرح در سایر استان‌های کشور به ثبت رسیده است.

شیرمحمدی با بیان اینکه زنجان در زمینه تصادفات منجر به فوت و جرح جزو استان‌های متوسط به شمار می‌رود به کاهش 6 درصدی تصادفات درون و برون‌شهری اشاره کرد.

رئیس پلیس راهور استان در ادامه با بیان اینکه این آمار مربوط به تصادفات جرحی بوده و در تصادفات خسارتی با افزایش مواجه بوده‌ایم، علت آن را افزایش قیمت قطعات خودرو عنوان کرد.

شیرمحمدی در مورد شناسایی و اصلاح خطوط حادثه‌خیز اتوبان 22 بهمن گفت: یکی از دغدغه‌های پلیس راهور کمربند شمالی استان که تلفات انسانی و خسارت مالی سنگینی به افراد وارد می‌شود.

این مسئول علت این وقایع ناگوار را مربوط به سرعت غیرمجاز، عدم رعایت فاصله و عدم توجه به جلو دانست و با اشاره به نبود ابزار کنترل سرعت در مسیرهای درون‌شهری از جمله حدفاصل تقاطع تربیت تا پل امام حسن مجتبی(ع) عنوان کرد: به دلیل عدم وجود ابزار کنترلی رانندگان با سرعت بالا در مسیر تردد می‌کنند، همین بی‌توجهی‌ها سبب شده تا روزانه در پل ولیعصر و قائم شاهد تصادفات زنجیره‌ای باشیم که عمده آن مربوط به عوامل انسانی است که به سرعت مطمئنه توجهی نداشته و فاصله طولی را رعایت نکرده‌اند.

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه متاسفانه در این مسیرهای حادثه‌خیز نصب دوربین نیز کارساز نبوده است، اضافه کرد: نصب ابزار کنترلی از جمله سرعت‌گیر یکی از روش‌های بازدارنده است که در بیش‌تر مواقع بهتر از مامور و حتی دوربین عمل کرده است.

شیرمحمدی تعداد فوتی‌های مربوط به تصادفات کمربند شمالی در سال 97 را 13 مورد اعلام کرد و گفت: امسال تاکنون یک مورد تصادفات منجر به فوت مربوط به عابر پیاده در کمربند شمالی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه عمده تلفات منجر به فوت عابران زیر پل‌های عابر پیاده رخ می‌دهد، تصریح کرد: در این مسیرها راننده با این تصور که پل عابر پیاده از پل هوایی برای تردد استفاده می‌کند با سرعت مسیر را ادامه می‌دهد، بر اساس قانون،در محلی که پل عابر پیاده وجود دارد، اگر عابری برای گذر از خیابان با اتومبیلی تصادف نماید، عابر 100 درصد مقصر بوده و راننده مقصر نیست.

شیرمحمدی ادامه داد: بیش‌تر تصادفات نیز در شب‌ها رخ می‌دهد، يكي از مسايلي كه موجب افزايش تصادفات مي‌شود كمبود ديد براي رانندگان به دليل تيره بودن رنگ لباس عابران پياده است.

رئیس پلیس راهور استان با اشاره به عدم ماندگاری خط‌کشی معابر عنوان کرد: متاسفانه به دلیل کمرنگ شدن و در مواقعی عدم ماندگاری خط کشی در خیابان‌ها رانندگان سهم عبور خود تشخیص نمی‌دهند و از سویی در مواقع بارندگی تغییر مسیر می‌هند که همین امر سبب تصادف می‌شود.

شیرمحمدی با بیان اینکه همکاران ما روزانه موارد مربوط به مشکل در حوزه آسفالت را جمع‌بندی کرده و مراتب را به شهرداری گزارش می‌کنند، تصریح کرد: عدم مساعد بودن شرایط جوی و عدم فعالیت کارخانه‌های تولید آسفالت در طولانی شدن بهبود و اصلاح وضعیت آسفالت معابر و بزرگراه‌ها مؤثر است.

رئیس پلیس راهور استان با اشاره به مطالعات انجام گرفته برای کاهش میزان تصادفات درون‌شهری ابراز کرد: به طور مثال با مطالعات انجام گرفته در مورد تقاطع مدرس به این نتیجه رسیدیم که اگر خیابان پادگان بازگشایی شود 30 درصد ترافیک به این بخش منتقل می‌شود که در کاهش تصادفات نقش مهمی ایفا می‌کند.

رئیس پلیس راهور استان تاکید کرد: اجرای دقیق آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی و رعایت قوانین و مقررات و تعامل سازمان‌ها نهاد ها و ادارات در بخش‌های مختلف با نیروی انتظامی و پلیس راهور سبب کاهش تصادفات جاده‌ای و همچنین کاهش تلفات می‌شود .

این مسئول با ابراز خرسندی از اجرای خطوط ویژه اتوبوس درون‌شهری در شهر زنجان عنوان کرد: با اجرای این طرح از ورود اکثر اتوبوس‌های درون‌شهری به هسته اصلی شهر جلوگیری شد و تعداد اتوبوس‌های ورودی به مرکز از 140 دستگاه به حدود 12 دستگاه کاهش یافت.

وی کاهش آلودگی و تسریع در انتقال مسافران را از نتایج مثبت طرح اصلاح خطوط درون‌شهری اعلام کرد و در مورد تاثیر این طرح بر کاهش ترافیک نیز گفت: به نظر نمی‌رسد چنین باشد، مشکل ترافیک از ابتدا نیز بوده و تنها راه آن تعریض خیابان و معابر است، نسبت به گذشته جمعیت شهر و به تبع آن تعداد خودروها افزایش یافته اما خیابان‌ها تعریض نشده‌ است.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانسرهنگ شیرمحمدیپلیس راهور استان زنجانسرعت گیر
sedayezanjannews.ir/nx1406


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»