کد خبر: 1440
1398/09/30 - 10:32


رئیس هیئت امنای بازار بزرگ زنجان در افتتاحیه دومین جشنوراه فروش بازار زنجان گفت:

اعتراض کسبه به کف‌سازی بازار

مدیرعامل شعب بانک صادرات استان: دنبال تحریک تقاضا هستیم

پایگاه خبری صدای زنجان

لیلا محمدی- جشنواره فروش بازار بزرگ زنجان با امضای تفاهم‌نامه بین هیئت امنای بازار و بانک صادرات در راستای رونق فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بازار برگزار شد، این اقدام برای نخستین بار است که در بین بازارهای سنتی کشور در زنجان عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل شعب بانک صادرات استان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در محل سالن جلسات بانک صادرات شعبه سبزه‌میدان برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره فروش بازار بزرگ زنجان با حمایت بانک صادرات ایران به همراه قرعه‌کشی چهار خودروی سواری پراید و جوایز ارزنده دیگر برگزار می‌شود.

تحریک تقاضا به روش بانکی‌ها

امید حشمتی با بیان اینکه در این جشنواره خریداران با دریافت فیش قرعه‌کشی، در دومین جشنواره بازار بزرگ زنجان شرکت و علاوه بر چهار خودروی سواری پراید، از میلیاردها ریال جایزه نقدی بهره‌مند می‌شوند از امضای تفاهم‌نامه بین هیئت امنای بازار و بانک صادرات برای برگزاری این جشنواره خبر داد و گفت: از خرداد امسال و با پیشنهاد هیئت امنای بازار با هدف رونق زنجان بررسی‌های مربوطه را انجام و پس از اخذ مجوزها، اقدامات لازم را جهت تحقق اهداف در دستور کار قرار دادیم.

بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد، تمامی کسبه بازار حساب‌های خود را نزد بانک صادرات ایران متمرکز کرده و تنها از دستگاه‌های POS این بانک استفاده کنند. همچنین در فیش‌های قرعه‌کشی که به خریداران ارائه می‌شود، آرم و معرفی خدمات بانک صادرات ایران همچون اپلیکیشن «صاپ»، حساب «سپهر دانش» و غیره درج می‌شود.

مدیرعامل شعب بانک صادرات استان با اشاره به حضور شرکت پیرامونی این بانک تحت عنوان «پارس» جهت تامین جوائز مغازه‌داراها و کسبه بازار بر لزوم برگزاری منظم این جشنواره طبق تفاهم‌نامه تاکید کرد.

به گفته حشمتی بانک صادرات ایران حمایت از این جشنواره را بر عهده دارد که طی آن در هر فصل به قید قرعه به برندگان این جشنواره یک خودروی پراید اهدا می‌کند.

از دیگر جوایز این جشنواره می‌توان به یک جایزه یک میلیون تومانی در ماه (هر ٥٠ هزار تومان خرید یک امتیاز)، یک جایزه ٥٠٠ هزار تومانی در هر ماه و یک جایزه ١٠٠ هزار تومانی به صورت روزانه اشاره کرد.

طبق اظهارات مدیرعامل شعب بانک صادرات استان در راستای حمایت از شرکت‌های تابعه بانک صادرات ایران، از شرکت بیمه سرمد نیز دعوت شده تا با نگاهی نو به صنعت بیمه، در کنار بانک صادرات استان حضور یافته و از بستر ایجاد شده برای معرفی خدمات بیمه‌ای و جلب نظر مشتریان بهره‌برداری لازم را بعمل آورد.

حشمتی با بیان اینکه بانک صادرات به صورت مستقیم از این جشنواره منتفع نخواهد شد، تاکید کرد: هدف ما حرکت در مسیر رونق تولید مدنظر رهبری است.

افزایش 30 درصدی اعطای تسهیلات به مشتریان

وی با اشاره به حضور پررنگ این بانک در کنار سایر بانک‌ها و ارائه خدمات در بخش عرضه اظهار کرد: در مدت 9 ماهه سال جاری در حوزه ارائه تسهیلات 30 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته‌ایم و در این زمینه در استان زنجان تمامی بانک‌ها 100 درصد منابع را به پرداخت تسهیلات اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل شعب بانک صادرات استان با بیان اینکه معتقدیم رونق واقعی در بخش تقاضا اتفاق می‌افتد، اضافه کرد: در سال جاری که به سال رونق تولید نامگذاری شده است نتبجه گرفتیم که با تحریک تقاضا و اعطای جوائزی نظیر خودرو برای خریداران به بخش رونق اقتصادی ورود کنیم که هیچ هزینه‌‌ای به مردم تحمیل نمی‌کند.

وی با بیان اینکه بانک با توجه به هزینه مالی در دسترس خود می‌تواند در حوزه تحریک تقاضا عملکرد موفقی را داشته باشد، تصریح کرد: ما امیدوار به رونق بازار و بهبود شرایط اقتصادی استان در مقایسه با گذشته هستیم.

نخستین قرعه‌کشی جشنواره فروش بازار زنجان، دی‌ماه برگزار می‌شود

سیدمحمد علویون، رئیس هیئت امنای بازار بزرگ زنجان نیز در این نشست با بیان اینکه جشنواره فروش بازار بزرگ زنجان برای دومین سال در سال 98 برگزار شد، ادامه داد: نخستین جشنواره فروش بازار زنجان در سال 95 بدون اسپانسر مالی برگزار شد. امسال در دومین سال برگزاری این جشنواره بانک صادرات به عنوان اصلی‌ترین اسپانسر در کنار سایر اسپانسرهای جزئی در صدد است تا به اهداف رونق تولید دست یابیم.

علویون با بیان اینکه جشنواره فروش بازار بزرگ زنجان به عنوان نخستین جشنواره در بین بازارهای سنتی کشور در حال برگزاری است به تشریح جوائز در نظر گرفته شده برای افزایش تقاضا و رونق بازار و کسب و کار اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مراسم قرعه‌کشی نیز هر فصل یکبار برگزار می‌شود، عنوان کرد: نخستین مراسم قرعه‌کشی این جشنواره دی‌ماه سال جاری در محل بانک صادرات شعبه بلوار آزادی برگزار می‌شود.

رئیس هیئت امنای بازار زنجان رونق گردشگری و توجه به مقوله فرهنگی را زیربنای کار اقتصادی دانست و تاکید کرد: هدف از برگزاری جشنواره فروش بازار جذب گردشگر، رونق صنایع دستی و در نهایت رونق اقتصادی بوده است.

کاهش تعطیلی بازار با برگزاری جشنواره فروش

یکی از چالش‌های مهم پیش رو برای برگزاری باشکوه این جشنواره تعطیلی بازار در ایام ویژه سال از جمله تعطیلات نوروزی و عزا بود که متاسفانه بسیاری از مسافران بدون اینکه از بازار خریدی انجام داده و در محیط آن سیر کنند شهر را ترک می‌کنند، بود که از سوی اصحاب رسانه مطرح شد. علویون کم‌کاری‌های برخی کسبه را رد نکرد اما گفت: نباید انتظار داشته باشیم که بازاریان در روزهای نخست سال مغازه‌ها را تعطیل نکنند، در این روزها چه بازار تعطیل باشد چه نباشد، کسی وقتی برای حضور در بازار ندارد، اما به جرات می‌گویم از روز سوم به بعد 50 تا 80 درصد از مغازه‌های مستقر در بازار فعال‌اند.

رئیس هیئت امنای بازار زنجان در مورد تعطیلی روزهای جمعه بازار نیز گفت: به جز راسته پائین بازار، کششی وجود ندارد در نتیجه بسیاری از مغازه‌ها به دلیل عدم وجود مشتری تعطیل‌اند. البته ما امیدواریم با برگزاری جشنواره فروش، بازار زنجان رونق بگیرد.

کف‌سازی سنخیتی با نمای تاریخی و فرهنگی بازار ندارد

علویون با اشاره به اعتراض بازاریان نسبت به عملیات کف‌سازی بازار عنوان کرد: این کف‌سازی هیچ سنخیتی با نمای تاریخی و فرهنگی بازار ندارد و به شیوه اصولی و فنی اجرا نشده، ما معتقدیم مصالح بکار برده شده جاذب رطوبت است و به پایه‌های بازارآسیب می‌زند. در حال حاضر نیز این پروژه در بازار قیصریه و بازار بالا به صورت ناقص اجرا شده است از این رو خواهان توقف اجرای عملیات هستیم.

وی در پاسخ به اعتراض برخی از کسبه در دریافت مبالغی برای نورپردازی کف بازار نیز گفت: نورپردازی طبق صورتجلسه تنظیم شده باید توسط هیئت امنای بازار انجام می‌گرفت که مبالغ دریافت شده از کسبه نیز در این راستا بوده است و به جز عده معدود اکثر بازاریان با این طرح موافقند.

بی‌توجهی مسئولان شهری به نگرانی‌ بازاریان در اجرای پروژه سبزه‌میدان

رئیس هیئت امنای بازار زنجان با اشاره به برگزاری نزدیک به سه نشست کسبه با استاندار در خصوص ایجاد مشکلات ترافیکی و کاهش کسب و کار با اجرای طرح سبزه‌میدان و ایجاد پیاده‌راه از عدم ثبات تصمیم‌گیری برنامه‌ریزان در مساحت اجرای پروژه انتقاد کرد و گفت: پروژه سبزه‌میدان که روزی قرار بوده در مساحت 78 هزارمترمربعی عملیاتی شود به 38 هزار مترمربع رسید. در حال حاضر در این پروژه پارکینگ حذف شده که بسیاری از مردم و کسبه را با مشکل جدی مواجه کرده است، بازاریان در این زمینه طومارهایی را امضا کرده‌اند که به زودی در اختیار مسئولان ذیربط قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون محلی برای ایجاد پارکینگ از سوی مسئولان شهری در نظر گرفته نشده است، اضافه کرد: مسئولان تاکنون هیچ جوابی به این نگرانی کسبه نداده‌اند، فکر می‌کنیم حتی استاندار ه از مابقی طرح اطلاعی ندارد

علویون با اشاره به متضرر شدن کسبه‌ها با استقرار پیاده‌راه عنوان کرد: 80 درصد مغازه‌های مستقر در پیاده‌راه آسیبی از اجرای طرح ندیده‌اند اما واقعیت این است که کوچه‌های منتهی به این پیاده‌راه از جمله کوچه باشگاه واقعا متضرر شده‌اند.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبازار زنجاندومین جشنواره خرید بازار زنجانبانک صادرات زنجان
sedayezanjannews.ir/nx1440


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»