کد خبر: 1574
1398/11/29 - 9:33


پس از بازداشت شهردار پیشین و در غیاب دو عضو بازداشتی شورای شهر، شهردار جدید زنجان انتخاب شد

چهار رأی برای شهردار جدید

«سهندعلی فلاحی چهاربرج» از سوی شورای شهر پنجم به‌عنوان شهردار جدید زنجان منصوب شد

پایگاه خبری صدای زنجان

الهام احمدی- دیروز در جلسه‌ای فوری و علنی، 7 عضو حاضر شورای شهر زنجان در حالی «سهندعلی فلاحی چهاربرج» را گزینه مناسبی برای هدایت کشتی تقریباً به گل نشسته شهرداری زنجان دانسته و با 4 رأی موافق به عنوان شهردار زنجان انتخاب کردند که شهرداری زنجان از 47 روز پیش به دلیل بازداشت معصومی شهردار سابق با سرپرستی غلامحسن احمدی اداره می‌شد.

شورای پنجم شهر زنجان دومین شهردار خود را در طول فعالیت بیش از دو ساله خود در حالی انتخاب کرد که از 9 عضو منتخب مردم فقط 7 عضو در جلسه حضور داشتند و سجاد خدایی، نایب رئیس شورای شهر در بازداشت به سر برده و اسماعیل دویران نیز از سوی مراجع قضایی احضار شده است.

در جلسه انتخاب فلاحی به عنوان شهردار زنجان عباس راشاد، کاظم افشارچی، امامعلی دادخواه، احمد نصیری، حمیدرضا حمیدی، مسعود مراخانی، و رحمان احمدی حضور داشتند از همین رو در بین 4 گزینه نهایی مطرح شده، 4 نفر از اعضا به سهندعلی فلاحی  رأی موافق دادند و 3 عضو دیگر نیز سعید عباسی را گزینه مناسب برای سمت شهرداری می‌دانستند.

رأی‌گیری اعضا شورا بین چهار کاندیدی که اعلام برنامه کرده بودند برگزار شد که از جمله آن‌ها سعید امیدی، سعید عباسی، مهدی میرزایی و سهندعلی فلاحی بودند. در این بین سعید امیدی و مهدی میرزایی نظر موافق هیچ‌کدام از اعضای شورای شهر را دریافت نکردند.

در بیان سوابق چهار کاندید دیگر باید گفت سعید امیدی (عضو شورای چهارم شهر زنجان و مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان، معاون عمرانی و امور زیربنایی شهرداری در شورای چهارم و استاد دانشگاه زنجان) و مهدی میرزایی ( شهردار فعلی میانه) در کارنامه کاری خود به ثبت رساندند.

کارنامه کاری شهردار جدید

سهندعلی فلاحی چهار برج، متولد ۱۳۴۹ در میاندوآب بوده و دانشجوی کارشناسی ارشد است، بنا بر اطلاعات مندرج در سایت اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان زنجان و نیز سایت لیلاک (لیلاک موتور جستجوی اشخاص و شرکت‌ها است که بر مبنای آگهی‌های روزنامه رسمی کشور ایجاد شده است) سهندعلی فلاحی پیش از این در سمت‌هایی از جمله رئيس دفتر استاندار آذربایجان غربی،  رئیس دفتر حراست آذربایجان غربی، قائم مقام سازمان کار و امور اجتماعی زنجان، قائم مقام سازمان کار و امور اجتماعی قزوین فعالیت داشته و در شرکت‌های ذیل نیز دارای سمت رسمی بوده و هست: مدیرعامل شرکت آرین توتون صنعت، مدیرعامل شرکت پتروشیمی میاندوآب و عضو هیئت مدیره، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت سیمان خمسه، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت کلینیک آرین شفا مهر سلطانیه،  نائب رئيس هیئت مدیره شرکت عایق الکتریک ایران ترانسفو،  ترانسفورماتور توزیع زنگان، آریارنگ درخشان، سیمین، حمل و نقل ایرانیان ترابر خمسه، عایق‌های الکتریکی پارس و شرکت جی.تی.آی پارسیان.

چند روز پس از دستگیری و بازداشت شهردار زنجان به همراه  شهردار منطقه 3 ، نایب رئیس شورای شهر زنجان به اتهام فساد مالی و ارتباطات ناسالم اداری بازداشت شدند در 12 دی ماه امسال، غلامحسن احمدی با انتخاب اعضای شورای شهر سکان شهرداری زنجان را در وضعیت طولانی و متلاطم بر عهده گرفته و تا زمان تأیید و صدور حکم نهایی شهردار جدید از سوی نهاد مربوطه به کار خود به عنوان سرپرست شهرداری زنجان ادامه می‌دهد.

برای انتخاب شهردار تحت فشار نبودیم

حمیدرضا حمیدی، رئیس شورای شهر زنجان در نطق پیش از دستور خود ضمن قدردانی از تلاش‌های سرپرست شهرداری زنجان در وضعیت خاصی که بر مجموعه شهرداری حاکم بود، عنوان کرد: در روزهای نخست فعالیت شورای دوره پنجم تصور ما بر این نبود که به این نقطه برسیم و اتفاقات رخ داده سبب ناراحتی شد.

این عضو شورا با تصریح بر این‌که در ابتدا باید بگویم برای تعیین شهردار تحت فشار نبودیم و انتخاب آزادی داشتیم، بیان کرد: در حال حاضر به نقطه‌ای رسیدیم که نیاز به انتخاب شهردار جدید بود و امیدواریم این فرد بتواند شرایط فعلی را بهبود بخشد.

وی با بیان این‌که امیدواریم شهردار منتخب، ادامه کارها را با درایت و مدیریت درست به خوبی انجام دهد، خاطرنشان کرد: تمام تأکید اعضای شورای شهر بر این است که کارها عقب نیفتد و به اهداف تعیین شده در حوزه شهری برسیم.

حمیدی با اشاره به این‌که هدف همه اعضای شورا جلوگیری از توقف فعالیت‌ها و پروژه‌های خوبی است که به مردم قول انجام آن‌ها را داده بودیم، افزود: در ابتدا 15 نفر از کاندیداهای سمت شهرداری زنجان در شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت که از بین آن‌ها 10 نفر و در نهایت 5 نفر پالایش شدند که از این تعداد نیز دو نفر انتخاب شدند.

به گفته رئیس شورای شهر زنجان علاوه بر دو نفری که از بین 15 کاندید انتخاب شدند دو نفر دیگر نیز به شورا برای ارائه دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود دعوت شدند و نهایت برای اعضا مسجل شد که چه کسی را می‌خواهند انتخاب کنند.

کام مردم از تلخی اتفاقات اخیر با افتتاح پروژه‌های بزرگ شهر شیرین می‌شود

وی با تأکید بر این‌که به محض انتخاب شهردار جدید پیگیری‌های لازم برای صدور حکم وی انجام می‌شود تا هر چه سریع‌تر شاهد فعالیتشان در شهرداری باشیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم تلخی اتفاقات رخ داده را با افتتاح پروژه‌های بزرگی که از آرزوهای شهروندان است به فراموشی بسپارند.

پس از انتخاب شهردار زنجان امامعلی دادخواه، عضو شورای شهر زنجان نیز با بیان این مطلب که همه 4 کاندید دارای تجارب و توانمندی‌های لازم بودند و رأی  نیاوردنشان نشانه عدم توانمندی آن‌ها نیست.

احمدی نصیری دیگر عضو شورای شهر زنجان نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های سرپرست فعلی شهرداری زنجان به ضرورت پیگیری‌های لازم برای صدور حکم شهردار جدید زنجان با توجه به وضعیت فعلی شهرداری تأکید کرد.

در حال حاضر مشکلی در مجموعه شهرداری نیست

مسعود مرادخانی، دیگر عضو شورای شهر زنجان نیز با بیان این‌که در دو ماه گذشته شاهد اتفاقات تلخی در شورا و شهرداری بودیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم مشکلات رخ داده در آینده حل و فصل شود.

وی با تأکید بر این‌که در حال حاضر مشکلی در مجموعه شهرداری وجود ندارد، بیان کرد: صدور حکم شهردار جدید زنجان بیش از دو ماه به طول می‌انجامد از همین درخواست داریم تا سرپرست شهرداری زنجان که در بدترین وضعیت، مدیریت شهرداری را عهدهدار شدند تا زمان صدور حکم شهردار جدید امورات شهرداری را مدیریت کنند.

رحمان احمدی، دیگر عضو شورای شهر زنجان نیز در واکنش به این موضوع که فلاحی شهردار منتخب متولد میاندوآب آذریابجان غربی بوده و غیربومی محسوب می‌شود، گفت: فلاحی حدود ۲۵ سال است که در شهر زنجان سکونت دارد و در این شهر فعالیت داشته و بومی محسوب می‌شود. 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانانتخاب شهردار زنجانسهند علی فلاحیشورای شهر زنجان
sedayezanjannews.ir/nx1574


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»