کد خبر: 1675
1399/01/25 - 0:0


نماینده استان در مجلس تصریح کرد:

شیوع کرونا غیرطبیعی است

اجازه فعالیت برخی صنوف به معنی عادی شدن اوضاع نیست

پایگاه خبری صدای زنجان

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به این‌که عملکرد مردم استان زنجان در رعایت مسائل بهداشتی در سطح جهان مثال‌زدنی است تأکید کرد که اجازه فعالیت برخی صنوف نشانه عادی شدن امور نیست.

سیدمرتضی خاتمی عصر امروز در نشست خبری علوم پزشکی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با تاکید بر این که قوانین خودمراقبتی و دیگر مراقبتی باید با همان شدت قبلی رعایت شود، اظهار کرد: عملکرد مردم این استان در سطح جهان مثال‌زدنی است و من امیدوارم مسئولان هم خوب عمل کنند تا این دوره این بیماری هرچه زودتر به پایان برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس نماینده مردم ماهنشان، ایجرود، بوغداکندی و قلتوق در مجلس با تاکید بر غیرطبیعی بودن شیوع بیماری کووید19 تصریح کرد: اعضای کمیسیون پزشکی مجلس با تشکیل گروه‌هایی اقداماتی در راستای کمک به مجریان ستاد مقابله با کرونا انجام دادند که در این راستا برخی از اعضای کمیسیون هم با عضویت در قرارگاه ستاد مقابله با کرونا به انجام برنامه‌ها کمک کردند.

وی با بیان اینکه در زمان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اختلاف نظرهایی وجود داشت ولی در نهایت رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد مقابله با کرونا تصمیم به اجرای آن در زمان فعلی و نه قبل از عید گرفت، افزود: من هم معتقدم اگر زودتر اجرا می‌شد وضع ما بهتر می‌شد.

خاتمی با تاکید بر اینکه پیک بیماری به آن صورتی که کادر درمان توان پاسخگویی را نداشته باشند در استان روی نداده است، تصریح کرد: تصمیمات ستاد مقابله با کرونا در کشور فصل‌الخطاب است و در مقطع کنونی تصمیم به اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند گرفته است ولی باید متوجه بود که این طرح با کنترل و ارزیابی در حال اجراست و در صورت تغییر وضعیت به سمت شیوع بیماری، به طور حتم گام‌های برداشته شده به عقب باز خواهد گشت چرا که بر اساس نظر کارشناسان در صورت شیوع دوباره، آمارهای به گونه‌ای دیگر تغییر خواهد کرد که چند برابر شدن بیماران به صورت روازنه است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با تقدیر از نقش‌آفرینی مثبت مردم در خودمراقبتی و دیگرمراقبتی ابراز امیدواری کرد، دولت هم با عمل به وعده‌ها و عملی کردن پرداخت‌های پیش‌بینی شده، گامی در راستای عمل به وظایف خود بردارد.

وی با اشاره به اجازه فعالیت یافتن برخی از مشاغل کم خطر تاکید کرد: مردم باید متوجه باشند که این به معنی عادی شدن امور نیست و قوانین مربوط به خودمراقبتی و دیگر مراقبتی باید با همان شدت قبلی رعایت شود.

خاتمی با اشاره به پیش‌بینی‌های اعتباری برای جبران کمبودهای موجود در حوزه بهداشت و درمان گفت: با محقق شدن این اقدامات از جمله پرداخت 5 هزار میلیارد تومان که یک هزار و 600 میلیون تومان آن در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته و همچنین 12 هزار میلیارد تومان برداشتی از صندوق ذخیره ارزی، امیدوارم مشکلات مربوط به پرداختی‌های معوقه به کادر درمان و همچنین تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز در مراکز درمانی به ویژه تجهیزات مورد نیاز برای این بیماری انجام شود، به ویژه اینکه قرار است برداشت انجام شده از صندوق ذخیره ارزی بعد از تبدیل به ریال در راستای رسیدگی به مشکلات و تبعات ناشی از شیوع بیماری کووید 19 هزینه شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اقدامات انجام شده در طرح تحول سلامت در این ایام بسیار به درد بیماران و کادر درمان مربوط به کووید19 خورده است، ادامه داد: اگر نبود افزایش تخت‌های انجام شده در زمان اجرای طرح تحول سلامت و همچنین تجهیزات افزایش یافته، کشور حتما در این ایام به مشکل بر می‌خورد و اتفاقات ناگواری روی می‌داد.

وی در اولویت قرار دادن پرداخت‌های دولت به مشاغل بی‌نام و نشان و درآمدهای ناپایدار را از برنامه‌های ضروری دانست و افزود: اگر این پرداخت‌ها به فوریت انجام نشود، به درد نخواهد خورد، ضمن اینکه راه‌کار کمک به کسب و کارها باید در بسته‌ای دیگر از جمله لحاظ  کردن مالیات، تسهیلات و ... گنجانده شود.

خاتمی به حضور همه جانبه مردم در صحنه و مدیریت امور در شرایط کنونی اشاره و تاکید کرد: این همراهی از طرف مردم به ویژه کادر درمان یک ایثارگری و در واقع ارزش افزوده محسوب می‌شود و از این رو است که دنیا برخی اقدامات انجام شده در ایران را با حیرت دنبال می‌کند چراکه این حد از ایثار در کمتر کشوری روی می‌دهد.

عضو کمیسیون با بیان اینکه در حال حاضر خلا قانونی در اجرای وظایف دولت وجود ندارد، افزود: هر چند ممکن است اقدامات انجام شده همه را راضی نکرده باشد، ولی این اقدامات غیرقانونی هم نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه تحریم دارویی ایران بر خلاف دروغ آمریکایی وجود دارد، تصریح کرد: حضور همه جانبه مردم با وجود مشکلات اقتصادی، در دستگیری از همدیگر بوده است که مشکلات این ایام را کاهش داده است کما اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان این یاری یکدیگر افزایش خواهد یافت.‌


صدای زنجانسید مرتضی خاتمیشیوع کروناطرح فاصله‌گذاری اجتماعی
sedayezanjannews.ir/nx1675


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»