کد خبر: 1786
1399/02/13 - 15:56


بی‌تأثیری رأی نمایندگان کارگران در تعیین دستمزد

کارگران بر این عقیده‌اند که در جلسه تصویب میزان دستمزدشان، رأی نمایندگان کارگران تأثیری در نتیجه رأی‌گیری‌ها ندارد چون دولت همیشه به نفع کارفرما رأی می‌دهد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری تحلیلی صدای زنجان/ کارگران بر این عقیده‌اند که در جلسه تصویب میزان دستمزدشان، رأی نمایندگان کارگران تأثیری در نتیجه رأی‌گیری‌ها ندارد چون دولت همیشه به نفع کارفرما رأی می‌دهد.

محمدحسن ندرلو در گفت‌وگو با پایگاه خبری - تحلیلی صدای زنجان ضمن انتقاد از بی‌تأثیر بودن رأی نمایندگان کارگران در جلسه تصویب میزان دستمزد آنان اظهار کرد: وقتی مصوبه‌ای با رأی 7 نفر از اعضا حاضر تصویب شود دیگر رأی 3 نماینده کارگر تأثیری در نتیجه آن ندارد.

به گفته عضو مجمع عالی نمايندگان كارگران كشور مصوبه مورد تصویب قرار گرفته با 7 رأی قانونی است و نمی‌توان بر آن اعتراض کرد چرا که 10 نفر در آن جلسه حق رأی دارند که سه نفر آن نماینده کارگران هستند.

وی با تأکید بر این‌که در جلسه تعیین دستمزد امسال نمایندگان کارگران اصلاً رأی ندادند، افزود: با وجود مخالفت و عدم شرکت نمایندگان کارگران در رأی‌گیری، میزان دستمزد امسال کارگران مورد تصویب قرار گرفت.

به گفته این مسئول از آنجایی که اکثر وزیران خود کارخانه‌دار بوده و به نوعی کارفرما محسوب می‌شوند در این جلسات همیشه طرف کارفرما بودند و رأی به نفع آنان می‌دهند.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ  تعادل در ترکیب اعضا خاطرنشان کرد:  قبل از دولت احمدی‌نژاد ترکیب اعضا سه به سه بود ولی در زمان این دولت یک نفر نیز به ترکیب سه نفره دولتی‌ها اضافه شد و در جلسات سه نفر نماینده کارفرما، سه نفر نماینده کارگر و 4 نفر نماینده دولت  حضور می‌یابند در حالی که باید تعادل برقرار باشد.

وی معتقد است از 40 سال پیش تاکنون قشر کارگری ضربه‌های زیادی را از عدم توجه به حق و حقوقشان خورده است و تنها سوالشان این است که چرا کسی به سودهای کلان کارفرماها توجهی نمی‌کند و  فقط چشم به حداقل حقوق کارگر دوخته‌اند؟/ ا.ا

اقدام کننده: عیسی سهرابی

صدای زنجانروز جهانی کارگرمجمع عالی نمايندگان كارگران كشوردستمزد کارگران
sedayezanjannews.ir/nx1786


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»