کد خبر: 1925
1399/02/18 - 14:48


به گفته اهالی، تردد تریلی‌های سنگینِ دو معدن سنگ‌آهن و طلای توزلار در شهرستان ماهنشان، جاده دسترسی به پری را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است

مصائب طلا برای «پری»

معاون راهداری ماهنشان: بر ظرفیت تناژ خودروهای باربری نظارت می‌شوند/ اهالی پری: فرماندار ماهنشان توجهی ندارد/ فرماندار ماهنشان پاسخ نداد

پایگاه خبری صدای زنجان

زهرا احمدی- با حال و روز این روزهای جاده دسترسی به پری در شهرستان ماهنشان، این مسیر شبیه همه چیز است غیر از جاده و به گفته اهالی منطقه عامل اصلی این وضعیت تردد تریلی‌های سنگین حامل مواد معدنی در این مسیر و از طرفی بی‌توجهی آن‌هایی‌ست که باید به این موضوع توجه کنند.

رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان ماهنشان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان می‌گوید: وجود دو معدن سنگ آهن و طلای توزلار در علم‌کندی در مسیر به دهستان پری، مشکلاتی در راه مواصلاتی این منطقه ایجاد و موجب تخریب جاده‌های منتهی به پری شده است.

اسکندر عابدینی ادامه می‌دهد: تریلرهایی که از استان‌های مختلف کشور سنگ‌ها و خاک‌های معدنی را با تناژ بالا و بدون نظارت برای ایجاد کنسانتره و استخراج مواد معدنی به این دو معدن می‌آورند و موجب از بین رفتن آسفالت این منطقه شده‌اند.

وی با بیان اینکه چندین مرتبه اهالی این منطقه این موضوع را با فرماندار ماهنشان مطرح کرده‌اند، ابراز می‌کند: فرماندار ماهنشان هیچ توجهی به این موضوع نداشته و اقدامی در این راستا انجام نداده است.

حسن‌آباد، پری و میانج از روستاهای درگیر این جاده هستند که خرابی جاده اهالی را با مشکلاتی مواجه کرده است.

استاندار که رفت کارها تمام شد

بهورز روستای میانج در این باره تصریح می‌کند: سال گذشته استاندار زنجان سفری یکروزه به شهرستان ماهنشان داشت که در این مدت همه اکیپ‌های راهداری در مسیر پری به زنجان برای بهسازی و لکه‌گیری آسفالت‌ریزی حضور داشتند و بلافاصله پس از حرکت استاندار به سمت زنجان این اکیپ‌ها کار خود را تعطیل کردند.

وی می‌گوید: اگر فرمانداری ماهنشان بودجه‌ای داشت چرا این پروژه را به اتمام نرساند و اگر اعتباری برای عملیاتی کردن کله‌گیری و بهسازی جاده وجود نداشت می‌بایست جاده مذکور به همان وضعیت باقی می‌ماند تا مسئولان استانی از وجود چاله‌های جاده اطلاع می‌یافتند.

وضعیت جاده بدتر از سال گذشته

جعفر واحدی معتقد است: امسال وضعیت این جاده بدتر از سال‌های قبل شده و وجود این چاله‌ها سبب تصادف و حتی آسیب جدی به خودروها شده است.

حجت‌اله حسنی عضو شورای اسلامی پری هم می‌گوید: رفت و آمد خودروهای سنگین به این دو معدن که هیچ نظارتی بر آنها نمیشود سبب خرابی آسفالت و ایجاد چاله‌هایی در جاده ماهنشان به پری شده است.

حسنی بر این باور است: دریافت عوارض از این دو معدن می‌تواند راه حلی مناسب برای تامین اعتبار آسفالت‌ریزی جاده پری باشد.

شورای روستای میانج از راه ارتباطی به پری ابراز نارضایتی می‌کند و می‌گوید: چند روز اخیر کارگر خودم در این جاده ناامن تصادف کرده و هم اکنون نیز در بیمارستان بستری است.

اسداله وکیلی اظهار می‌کند: چندین بار مکاتبات و جلساتی با فرماندار ماهنشان تشکیل شده و مشکلات این جاده مطرح گردیده ولی فرماندار هیچ توجه و عکس‌المعلی نشان نمی‌دهد.

به گفته وی از استان‌های دیگر سنگ‌هایی برای استخراج کنسانتره و طلا با تناژ بالا به این معادن آورده میشود که این موضوع سبب تخریب جاده‌های این منطقه شده است.

جاده خاکی بهتر از آسفالت پر از چاله است

عضو شورای روستای میانج اعتقاد دارد: جاده خاکی بهتر از این جاده آسفالت تخریب شده است زیرا در جاده خاکی راننده با سرعت کمتری رانندگی میکند ولی در این جاده با سرعت بالا در جاده رانندگی میکند بدون اینکه از خرابی و چاله‌های آن اطلاعی داشته باشد و سرانجام تصادف می‌کند.

راه کنترل می‌شود

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ماهنشان این موضوع را که نظارتی بر تناژ ماشینهای باربری نمی‌شود را رد می‌کند و می‌گوید: راه پری توسط واحد کنترل تناژ اداره راهداری شهرستان و پلیس راه دندی کنترل میشود و ممکن است در برخی موارد در ساعات شبانه و یا ایام تعطیلات این خودروها با بار بیش از ظرفیت مجاز تردد داشته باشند.

علی اسدی اذعان می‌کند: سال گذشته 42 کیلومتر از راه پری به طور کامل لکه‌گیری شده و علاوه بر آن 8 کیلومتر از جاده علم کندی به پری آسفالت‌ریزی انجام شده و با اینکه از وظایف اداره راهداری شهرستان ماهنشان نیست داخل پری نیز به مقدار 4 هزار و 500 تن آسفالت‌ریزی گردیده است.

وی تامین قیر و آسفالت را یکی از مشکلات کشور می‌داند و ابراز می‌کند: با همکاری فرماندار ماهنشان و کارخانه تولید آسفالت که در 15 کیلومتری ماهنشان قرار دارد لکه‌گیری محورهای مواصلاتی این شهرستان انجام شده و به صورت موردی و مقطعی در برخی از جاده‌ها چاله وجود دارد.

اسدی راه‌های مواصلاتی ماهنشان را 892 کیلومتر عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: در جاده پری به تعداد بسیار کم چاله وجود دارد که با الویت‌بندی راه‌های شریانی این شهرستان لکه‌گیری می‌شود.

وی اظهار می‌کند: با توجه به پیگیری صدای زنجان، لکه‌گیری راه پری را در الویتهای کار خود قرار می‌دهد.

50 میلیون برای جدول‌گذاری 80 متر

یکی از اهالی روستای حسن‌آباد از توابع شهرستان ماهنشان نیز اظهار می‌کند: سال 97 برای روستای حسن‌آباد 50 میلیون تومان برای جدول‌گذاری و سنگ‌فرش شدن پیاده‌روها اعتبار در نظر گرفته شده که به صورت نیمه‌کاره رها شده و هم اکنون نیز در حال تخریب شدن هستند.

عابدینی با بیان اینکه فقط 80 متر از جدول‌گذاری‌ها تاکنون انجام شده است، عنوان می‌کند: این یعنی برای 80 متر با اعتبار تعیین شده برای هر متر 600 هزار تومان هزینه شده است.

وی معتقد است: بودجه پروژه جدول‌گذاری و سنگ‌فرش روستای حسن‌آباد از محل اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری تعیین شده است.

با وجود این‌که اهالی منطقه عدم پیگیری فرماندار ماهنشان را از دلایل مهم وضعیت فعلی جاده  پری می‌دانند اما پیگیری‌های خبرنگار پایگاه خبری صدای زنجان برای مصاحبه با مجتبی نوری، فرماندار ماهنشان نتیجه‌ای در پی نداشت.

انتهای پیام

اقدام کننده: عیسی سهرابی

صدای زنجانفرمانداری ماهنشانراهداری ماهنشانجاده ماهنشان به پری
sedayezanjannews.ir/nx1925


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»