کد خبر: 1968
1399/02/21 - 11:14


بهره‌مندی 64 درصدی روستاهای طارم از اینترنت پرسرعت

کارشناس ارتباطات اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: با توجه به بازدید میدانی و اقدامات صورت گرفته تا به امروز بالغ بر 64 درصد روستاهای شهرستان طارم و همچنین شهرهای آببر، چورزق و مرکز بخش گیلوان از پوشش اینترنت پرسرعت 4G بر خوردار است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- کارشناس ارتباطات اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: با توجه به بازدید میدانی و اقدامات صورت گرفته تا به امروز بالغ بر 64 درصد روستاهای شهرستان طارم و همچنین شهرهای آببر، چورزق و مرکز بخش گیلوان از پوشش اینترنت پرسرعت 4G بر خوردار است.

سعید بابایی، کارشناس ارتباطات اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی صدای زنجان گفت: در راستای تعامل و پیگیری فرماندار شهرستان طارم، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری فرمانداری این شهرستان در بازدیدی از وضعیت ارتباطی تعدادی از روستاها، بالاخص شهر چورزق، کیفیت پوشش اینترنت ثابت و همراه و همچنین پوشش تلفن همراه را مورد بررسی قرار داد.

کارشناس ارتباطات اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ابراز کرد: با توجه به بازدید میدانی و اقدامات صورت گرفته تا به امروز بالغ بر 64 درصد روستاهای این شهرستان و همچنین شهرهای آببر، چورزق و مرکز بخش گیلوان از پوشش اینترنت پرسرعت برخوردار هستند.

بابایی افزود: راه های مواصلاتی شهرستان نیز دارای پوشش است و فقط در بخشی از جاده تهم چورزق فاقد پوشش می باشد که با پیگیری های صورت گرفته مقرر شده در آینده نزدیک در صورت تأمین برق در مسیر، دو سایت تلفن همراه برای پوشش جاده ای این محدوده احداث گردد.

مسئول حوزه ارتباطات در اظهار کرد: برای هر خدمت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداردها و پارامترهای مختلفی از قبیل نوع سرویس، سطح سرویس و کیفیت سرویس تعریف شده است و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با انجام آزمون در حین حرکت (Drive Test) به صورت منظم، زمانبندی ترمیم و ارتقاء پوشش را به اپراتورها ابلاغ می‌کند. از این رو شهروندان می‌توانند در صورت داشتن هرگونه پیشنهاد یا شکایتی در بخش تلفن ثابت، اینترنت و تلفن همراه، با تماس به سامانه 195 از طریق تلفن ثابت و همراه و یا مراجعه به سایت https://195.cra.ir موارد خود را ثبت و پیگیری کنند.

لازم به توضیح است شهرستان طارم به دلیل برخورداری از اقلیم چهار فصل، به عنوان یکی از ارکان تولید محصولات کشاورزی در استان محسوب می شود. همچنین با داشتن جاذبه های فراوان گردشگری طبیعی و اماکن تفریحی و سیاحتی، پذیرای تعداد زیادی از گردشگران از سراسر کشور و بعضاً خارج از کشور است. از این رو برقراری ارتباطات با کیفیت و پایدار برای دستیابی به بازار های منطقه ای در این شهرستان از اهمیت بالایی برخودار است در نتیجه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان تلاش دارد با گسترش شبکه ملی اطلاعات و تسهیل دسترسی پرسرعت شهروندان و روستائیان به آن، فرصت شکوفایی و توسعه کسب و کارها و صنایع فعال در این شهرستان را به واسطه بهره مندی از مزایای فضای مجازی فراهم آورد چرا که این تلاش را در راستای تکلیف خود در سال جهش تولید به واسطه زمینه سازی برای این منظور می‌داند./ ل.م

اقدام کننده: عیسی سهرابی

صدای زنجاناداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجاناینترنت روستاطارم
sedayezanjannews.ir/nx1968


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»