کد خبر: 2179
1399/02/29 - 11:53


کشف 103 سکه‌ تاریخی در سلطانیه

فرمانده انتظامی استان از کشف 103 عدد سکه عصرهخامنشی و تعدادی اقلام تاریخی در شهرستان سلطانیه خبر داد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- فرمانده انتظامی استان از کشف 103 عدد سکه عصرهخامنشی و تعدادی اقلام تاریخی در شهرستان سلطانیه خبر داد.

سردار رحیم جهانبخش در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری صدای زنجان در توضیح این خبر اظهار کرد: در پی وصول اخباری مبنی بر فعالیت فردی در امر خرید و فروش و نگهداری اقلام عتیقه و تاریخی در شهرستان سلطانیه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری 11 شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی صحت و سقم موضوع توسط ماموران،محل نگهداری اقلام تاریخی شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از آنجا، تعداد 103 عدد سکه طرح سردیس هخامنش و تعدادی اقلام قدیمی کشف شد.

سردار جهانبخش با بیان این‌که این اشیاء به وسیله یکی از افراد بومی در منطقه خرید و فروش می‌شد، عنوان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده و نظریه کارشناسان میراث فرهنگی، سکه‌های کشف شده متعلق به عصر هخامنشیان بوده و دارای ارزش تاریخی بالایی است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به دستگیری یک متهم در این رابطه عنوان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده اولیه برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد./ ا.ا

انتهای پیام

اقدام کننده: عیسی سهرابی

صدای زنجانفرماندهی انتظامی استان زنجانفرماندهی انتظامی شهرستان سلطانیهکشف سکه تاریخی
sedayezanjannews.ir/nx2179


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»