کد خبر: 2203
1399/02/29 - 16:37


آغاز تولید آزمایشی نخستین خودرو ایرانی در بهمن ۹۹

گروه ایران خودرو اعلام کرد که تولید آزمایشی نخستین خودرو ایرانی با ۹۲.۵ درصد ساخت داخل در بهمن ماه امسال آغاز می شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- گروه ایران خودرو اعلام کرد که تولید آزمایشی نخستین خودرو ایرانی با ۹۲.۵ درصد ساخت داخل با مشارکت قطعه سازان برتر و شرکت های دانش بنیان در بهمن ماه امسال آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای زنجان و به نقل از ایران خودرو، پروژه محصول K۱۳۲  حاصل تلاش و دانش طراحان و  مهندسان داخلی و گام بزرگی در راستای نهضت ساخت داخل و پیشبرد اهداف توسعه‌ای این خودروساز است.

پروژه محصول K۱۳۲ با دو نوع موتور و در دو گونه گیربکس دستی و اتوماتیک تولید خواهد شد و قرار است این خودرو در مرحله نخست  با موتور EC۵ و گیربکس دستی به بازار عرضه شود.

در برنامه توسعه ای پروژه محصول K۱۳۲، تولید این محصول با موتور ای . اف ۷ توبورشارژ پلاس و گیربکس اتوماتیک نیز قرار دارد.

خودروی K۱۳۲ دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ خواهد بود و  مصرف سوخت ترکیبی آن در نوع گیربکس دستی ۶.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

این خودرو از سطح امکانات  رفاهی و ایمنی بسیار خوبی برخوردار است که به عنوان نمونه می توان از فرمان برقی، ترمزهای جلو و عقب دیسکی،ESC, EBA، ABS, HSA ، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین، سیستم کروز کنترل و سیتم تهویه برقی در گونه دستی آن نام برد.

به گزارش ایرنا، چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه ۹۸ دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا در مراسمی با حضور رئیس جمهوری، چهار خودروی جدید خود یعنی دنا پلاس توربو اتوماتیک و سمند K۱۳۲ و رُهام و کراس‌کانتری را در حیاط هیات دولت به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام


صدای زنجانایران خودرونخستین خودرو ایرانی
sedayezanjannews.ir/nx2203


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»