کد خبر: 2300
1399/03/01 - 17:20


آغاز فاز نخست طرح اقدام ملی مسکن در زنجان

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان از آغاز فاز نخست اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن در زمین ۷۳ هکتاری خبر داد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان از آغاز فاز نخست اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن در زمین ۷۳ هکتاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، استاندار زنجان دیروز (۳۱ اردیبهشت) در جلسه کارگروه مسکن، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های طرح اقدام ملی مسکن باید عملیاتی باشد و نظام‌نامه‌ای دقیق تنظیم و کمیته‌های مربوطه تشکیل و زیرساخت‌ها موازی با پروژه‌ها آماده‌سازی شود.

فتح‌الله حقیقی، به جلوگیری از دلال‌بازی در حوزه مسکن تاکید کرد و گفت: باید کمیته‌ای برای رسیدگی به بنگاه‌های متخلف و غیرمجاز تشکیل و خرید و فروش مسکن در یک سامانه ثبت شود تا از، دست به دست شدن مساکن و افزایش قیمت غیرمنطقی جلوگیری شود.

این مسئول با اشاره به اینکه باید به مسکن به عنوان یک کالای مصرفی نگاه کرد، افزود: باید برای خانه‌های خالی مالیات در نظر گرفته شده و با کسانی که به دنبال بورس بازی زمین و مسکن هستند، برخورد شود.

وی تصریح کرد: نباید اجازه داد عده‌ای سودجو نظم بازار مسکن را برهم زنند و با افرادی که برای مستاجران و خریداران منازل مشکل ایجاد می‌کنند، برخورد جدی صورت گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: فاز نخست طرح اقدام ملی تولید مسکن در زمین ۷۳ هکتاری به ظرفیت ۱۸۰۰ واحد آغاز شده و در مرحله پی‌کنی است و راه و شهرسازی به عنوان نایب مردم، مجری و سازنده را تعیین می‌کند.

مسعود بیات‌منش با اشاره به اینکه انتخاب مجری طبق فرآیندهای تعریف شده انجام می‌شود، عنوان کرد: ظرفیت ساخت ۱۵۰ واحد مسکونی در استان زنجان وجود دارد و ۱۸ پیمانکار تایید صلاحیت شدند و سعی شده پایین‌ترین قیمت برای ساخت مسکن لحاظ شود.

وی اعلام کرد: قیمت ساخت برای واحدهای مسکونی معمولی هر مترمربع ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است که این مبلغ برای واحدهای مسکونی ویژه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و ۹۰۰ هزار تومان برای انشعابات و پروانه پیش‌بینی شده که هزینه هر واحد در مجموع ۳ میلیون تومان برای هر مترمربع برآورد شده و سازندگان مکلف هستند این واحدها را با این قیمت و با ویژگی‌های مشخص شده تحویل دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به پایش ثبت‌نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن، تصریح کرد: از بین کسانی که واجد شرایط شناخته شدند، ۱۷۰۰ متقاضی در مرحله افتتاح حساب و واریز پول هستند و خدمات روبنایی از جمله مسجد، مدرسه، فضاهای تفریحی و سایر موارد تامین می‌شود.

وی به مشکل تامین زمین برای ساخت واحدهای مسکونی در شهر قیدار اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر با رایزنی‌های انجام شده یک زمین از طرف اداره اوقاف و امور خیریه و یک زمین ۲۱ هکتاری نیز تامین و مشکل این شهرستان برطرف شده است.

انتهای پیام


صدای زنجاناداره کل راه و شهرسازی استان زنجانطرح اقدام ملی مسکن
sedayezanjannews.ir/nx2300


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»