کد خبر: 2318
1399/03/03 - 14:23


مجوز فعالیت باشگاه‌های ورزشی زنجان صادر شد

مجوز بازگشایی و آغاز فعالیت باشگاه‌های ورزشی زنجان از سوی دانشگاه علوم پزشکی این استان صادر شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مجوز بازگشایی و آغاز فعالیت باشگاه‌های ورزشی زنجان از سوی دانشگاه علوم پزشکی این استان صادر شد.

 به گزارش ایرنا، محمدعلی حمزه‌پور افزود: آن دسته از باشگاه های ورزشی زنجان که به صورت انفرادی کار می‌کنند می‌توانند با رعایت دقیق و کامل دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا کشور، فعالیت خود را از سر بگیرند.

وی با بیان اینکه مدیران باشگاه های ورزشی مشمول، باید نسبت به ارایه تعهد نامه و همچنین تکمیل فرم های غربالگری و خود اظهاری از طریق هیات پزشکی ورزشی و اداره ورزش و جوانان شهرستان خود اقدام کند، اظهار کرد: باشگاهدارانی که نسبت به تصمیمات اتخاذ شده از سوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا بی‌توجه باشند در این صورت مسوولیت هرگونه عواقب ناشی از این کار بر عهده آنان خواهد بود و با متخلفان نیز بر اساس قانون و مقررات برخورد خواهد شد.

حمزه پور با بیان اینکه از پنجم اسفند ماه ۹۸ تا به امروز /شنبه سوم خرداد ماه/ قریب ۱۴ باشگاه ورزشی در سطح این استان پلمب شد و تعدادی از آنها نیز اخطاریه و تذکر دریافت کردند، اظهار داشت: سلامت محیط باشگاه و ورزشکاران امری مهم و ضروری است و به باشگاهداران توصیه می شود نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی جدیت بیشتری داشته و اقلام بهداشتی مورد نیاز را نیز به منظور رعایت بهداشت فراهم کنند.

وی با اشاره اینکه باشگاه‌های ورزشی متعلق به بخش خصوصی بیشترین آسیب و زیان را به لحاظ تعطیلی در طی سه ماه اخیر، متحمل شدند اما تا عادی شدن شرایط چاره‌ای جز بستن درب باشگاه‌ها نبود اظهار داشت: از پنجم اسفند ماه پارسال برابر با مصوبه قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل و دستورالعمل ابلاغی، هرگونه فعالیت ورزشی گروهی و تجمعی و برگزاری رقابت‌ها در این استان تا فروکش کردن این بیماری منحوس لغو شد.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان، گفت: قبل از شروع به کار همه کارکنان شاغل در اماکن ورزشی انجام تست PCR الزامی بوده و پذیرش ورزشکاران بیمار و یا مشکوک به ویروس کرونا نیز در همه اماکن ورزشی ممنوع است.

حمزه پور با بیان اینکه رعایت تمامی موارد مورد لزوم به باشگاهای ورزشی از سوی این اداره کل اعلام شده است افزود: ثبت نام تمام باشگاه های ورزشی در سامانه وزارت بهداشت به نشانی www.salamat.gov.ir قبل از بازگشایی این اماکن الزامی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز به اطلاعیه شماره ۱۵ ستاد مقابله با کرونا در ورزش اشاره کرد و گفت: شروع فعالیت باشگاه های بدنسازی و دیگر رشته های ورزشی انفرادی در مناطق زرد با رعایت پروتکل های بهداشتی منعی ندارد.

دکتر محمدرضا صائینی افزود: در شهرهای قرمز نیز، رشته های انفرادی با تماس متوسط مانند بدنسازی و پرورش اندام با تاییدیه فضای فیزیکی توسط مرکز بهداشت شهرستان دانشگاه های علوم پزشکی یا دفاتر خدمات سلامت منعی ندارد اما فعالیت رشته های ورزشی پر برخورد و تیمی در شهر های زرد و قرمز همچنان ممنوع است.

وی با بیان اینکه قبل شروع بکار،  انجام تست PCR برای تمام کارکنان شاغل در اماکن ورزشی الزامی است و پذیرش ورزشکاران مشکوک و بیمار نیز در همه اماکن ورزشی ممنوع است اظهار داشت: فعالیت ورزشی در اماکن ورزشی فوق باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی و  تحت نظارت افسران کنترل سلامت فدراسیون پزشکی ورزشی و هیات های تابعه آن انجام شود.

در زمان حاضر استان زنجان از وجود ۳۶۱ باشگاه ورزشی خصوصی، ۲۷۰ مکان ورزشی سرپوشیده و روباز متعلق به این اداره کل، ۱۴۸ خانه ورزش روستایی و ۱۳۳ مکان ورزشی متعلق به سایر ادارات و ارگان‌ها، بهره مند است.   

از پنجم اسفند ماه پارسال (سال ۹۸) فعالیت کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی به خاطر حفظ سطح سلامت فعالان در عرصه ورزش و کاهش نگرانی مردم به ویژه خانواده‌ها تا فروکش کردن این ویروس، ممنوع اعلام و این تصمیم باعث شد تا به امروز هیچ ورزشکار زنجانی به بیماری کرونا مبتلا نشود.

حال باشگاهداران منتظر ارایه تسهیلات بانکی درنظر گرفته شده هستند تا بلکه بتوانند با دریافت آن، نسبت به تسویه بدهی‌های خود اعم از حقوق معوقه مربیان و اجاره بهاء عقب افتاده اماکن ورزشی تحت مدیریت خود اقدام کنند.

انتهای پیام


صدای زنجاناداره کل ورزش و جوانان استان زنجانمعاونت ورزشیبازگشایی باشگاه‌های ورزشی
sedayezanjannews.ir/nx2318


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»