کد خبر: 2342
1399/03/05 - 18:48


‌زنان روستایی برای تولید و عرضه صنایع دستی توانمند می‌شوند

طرح توانمندسازی زنان روستایی در تولید و عرضه صنایع دستی به گردشگران از برنامه‌هایی است که قابلیت اجرایی شدن در زنجان را دارد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: طرح توانمندسازی زنان روستایی در تولید و عرضه صنایع دستی به گردشگران از برنامه‌هایی است که قابلیت اجرایی شدن در زنجان را دارد.

امیرارجمند، در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان گفت: طرح توانمندسازی زنان روستایی استان در تولید و عرضه صنایع دستی به گردشگران از برنامه‌هایی است که قابلیت اجرایی شدن در این استان را دارد. تمرکز اصلی این طرح بر فروش صنایع دستی تولیدات روستایی است.

وی افزود: در روستاها  به دلیل نبود دانش کافی در زمینه های مختلف از جمله فروش، قیمت گزاری، اصالت طرح این زنان در این زمینه در موارد بسیاری بستر مناسب برای فروش محصولات فراهم نمیگردد و بنابراین در این طرح با در نظر گرفتن این مهم به توانمند سازی زنان در این زمینه کمک خواهد شد. زنان و به ویژه زنان روستایی در حفظ، ماندگاری و رونق صنایع دستی استان زنجان نقش قابل توجهی داشته‌اند و نقش به سزایی در حفظ اصالت، هویت، باورها و ارزش‌ها و بافت سنتی استان زنجان ایفا می‌کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گفت:آموزش‌های بدیع، نو و کارآفرینانه به زنان روستایی در عرصة صنایع دستی، ایجاد تسهیلات برای راه‌اندازی کارگاه‌ها و انجمن‌های فعال فرهنگی و هنری، احیا طرح‌ها و نقوش سنتی فرشهای منطقه‌ای از اهداف این طرح است.

ارجمند خاطر نشان کرد: در روستاهای این استان، زمينه‌هاي بالقوه و قابل توجهي مانند جاذبه‌هاي طبيعي، تاريخي و قابليت هاي انساني( توليد صنايع دستي، فراورده‌هاي خانگي و ارگانيک) براي توسعه کارآفريني وجود دارد. اگر شرایط اشتغال پایدار برای جوامع روستایی فراهم شود، هیچگاه شاهد مهاجرت جوانان از روستا به شهر‌ها نخواهیم بود و باعث رشد و توسعه‌ی اقتصادی است.

وی افزود: برنامه کارآفرینی این زنان در حوزه قالی بافی،گلیم بافی، پلاس بافی، جوراب بافی  و ... موجب توسعه اقتصاد روستایی شده و تاکنون تا حدود هشتاد درصد در توسعه و گسترش صنایع دستی روستایی در این استان نقش داشته است.

ارجمند تاکید کرد: شناخت عوامل مؤثر در طراحی و تولید صنایع دستی می تواند در تبیین طراحی‌های اشتغال و کارآفرینی با استفاده از جنبه‌ها و ظرفیت‌های گوناگون صنایع دستی بسیار مفید باشد.

انتهای پیام

اقدام کننده: عیسی سهرابی

صدای زنجاناداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجانصنایع دستی روستاییتوانمند سازی زنان روستایی
sedayezanjannews.ir/nx2342


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»