کد خبر: 2436
1399/03/11 - 15:27


ورود 98 دستگاه کمباین به ناوگان کشاورزی زنجان

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به جذب اعتبارات مربوط به خرید 98 دستگاه کمباین از طریق تسهیلات در سال قبل گفت: تاکنون 60 مورد از 98 دستگاه کمباین به متفاضیان تحویل داده شده و مابقی نیز در انتظار تامین قطعات کارخانه است که قبل از فصل برداشت در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به جذب اعتبارات مربوط به خرید 98 دستگاه کمباین از طریق تسهیلات در سال قبل گفت: تاکنون 60 مورد از 98 دستگاه کمباین به متفاضیان تحویل داده شده و مابقی نیز در انتظار تامین قطعات کارخانه است که قبل از فصل برداشت در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرد.

مهدی بندئی با بیان اینکه استان زنجان در ارتقای ضریب مکانیزاسیون، تحقق عملکرد پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی حائز رتبه دوم کشوری شده است، سرمایه‌گذاری در حوزه نوسازی ناوگان ماشین‌های نیروی محرکه(تراکتور و کمباین) را در افزایش بهره‌وری با رویکرد پایداری تولید و حفظ منابع پایه آب و خاک، مدیریت زمان و انجام به موقع عملیات کشاورزی، مدیریت منابع آب با رویکرد توسعه روش‌های کشاورزی حفاظتی و اصلاح روش‌های خاک‌ورزی مؤثر دانست.

بندئی با اشاره به جذب اعتبارات مربوط به خرید 98 دستگاه کمباین از طریق تسهیلات در سال قبل تصریح کرد: میزان اعتبار برای تامین این تجهیزات حدود 243 میلیارد ریال بوده است.

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ادامه داد: تاکنون 60 مورد از 98 دستگاه کمباین به متفاضیان تحویل داده شده و مابقی نیز در انتظار تامین قطعات کارخانه است که قبل از فصل برداشت در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرد.

این مسئول اعتبار ابلاغی مکانیزاسیون امسال استان زنجان را حدود 740 میلیارد ریال اعلام کرد و در مورد کسب رتبه نخست در حوزه ارتقای ضریب مکانیزاسیون زنجان با خریداری ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی هم گفت: در سیستم خرید ادوات و ماشین‌آلات کشور، بازار نقش تعیین‌کننده‌ای دارد، برخی‌ها از کشاورزان نسبت به کمباین، نگاه سرمایه‌ای دارند، علاوه بر آن برای بهبود انجام کار بسیاری ترجیح می‌دهند که کمباین برای برداشت محصولات هدف خود داشته باشند. این موارد سبب شده میزان متقاضی برای خرید کمباین و ماشین‌آلات بالا رود، در حال حاضر نزدیک به 4 تا 5 برابر ظرفیت جذب، متقاضی خرید کمباین به ثبت رسیده است./ 941

انتهای پیام

اقدام کننده: س.س

صدای زنجانسازمان جهاد کشاورزی استان زنجانکمباین
sedayezanjannews.ir/nx2436


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»