کد خبر: 3447
1399/03/13 - 0:2


ماینرها دیگر مجرم نیستند

طرح رجیستری دستگاه‌های ماینر که به صورت غیرمجاز وارد کشور شده‌اند در دولت تصویب شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- با پیگیری‌های کارگروه استخراج رمز ارز انجمن بلاک‌چین ایران در زمینه تعیین تکلیف تجهیزات موجود در کشور در قالب طرح خوداظهاری، طرح مذکور امروز 12 خردادماه 99 در جلسه کمیسیون اصلی اقتصادی هیئت دولت به تصویب رسید و این مهم از جمله‌ طرح‌هایی است که برای مطرح شدن در صحن هیئت دولت و امضای ریاست جمهوری در نوبت قرار گرفته است.

از این پس کسانی که پرونده‌های تعزیراتی در حوزه گرفتاری دستگاه‌ها از سال گذشته تا به امروز داشتند هیچ جرمی متوجه آن‌ها نبوده و اشخاص می‌توانند پس از طی فرآیند خوداظهاری در سایت وزارت صمت و پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، دستگاه‌ها را دریافت کنند.

افشین آشوری، رئیس زنجانی کمیسیون بلاک‌چین نصر کشور با بیان اینکه طرح رجیستری دستگاه‌های ماینر که به صورت غیرمجاز وارد کشور شده از سوی دولت تصویب گردید، اظهار کرد: با پیگیری‌های کارگروه استخراج رمز ارز انجمن بلاک‌چین ایران در زمینه تعیین تکلیف تجهیزات موجود در کشور در قالب طرح خوداظهاری، طرح مذکور امروز 12 خردادماه 99 در جلسه کمیسیون اصلی اقتصادی هیئت دولت به تصویب رسید واین مهم از جمله‌ طرح‌هایی است که برای مطرح شدن در صحن هیئت دولت و امضای ریاست جمهوری در نوبت قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون بلاک‌چین نصر کشور اضافه کرد: از این پس کسانی که پرونده‌های تعزیراتی در حوزه گرفتاری دستگاه‌ها از سال گذشته تا به امروز داشتند هیچ جرمی متوجه آن‌ها نبوده و اشخاص می‌توانند پس از طی فرآیند خوداظهاری در سایت وزارت صمت و پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، دستگاه‌ها را دریافت کنند.

آشوری در مورد پرونده‌های متشکله در مراجع قانونی در رابطه با فعالیت‌های ماینینگ (استخراج رمزارز) در استان زنجان افزود: حدود 10 فقره پرونده در این رابطه در زنجان تشکیل شده بود که بر اساس مصوبه کمیسیون اصلی اقتصادی هیئت دولت مشمول منع تعقیب می‌شوند. ضمنا جلسات دادگاه تجدیدنظر نیز برای ماینرها نیز لغو شده است.

وی ضمن ابراز امیدواری برای اصلاح تعرفه برق در استخراج رمزارز و فعالیت‌های ماینینگ طی روزهای آتی از تعطیلی سه ماهه فعالا این عرصه خبر داد و گفت: تعرفه برق برای 8 ماه 482 تومان و برای سه ماه نیز یک هزار و 935 تومان است، ماینرها نیز به دلیل اعتراض به این تعرفه اقدام به تعطیلی سه ماهه کار کرده‌اند. البته ما امیدواریم مشکل تعرفه برق نیز به زودی رفع شده و به مصوبه 13 مردادماه 98 دولت اصلاحیه لحاظ شود./941

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاناستخراج رمزارزماینرافشین آشوری
sedayezanjannews.ir/nx3447


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»