کد خبر: 3490
1399/03/17 - 15:44


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تایید کرد:

امتناع قصابی‌های زنجان از خرید دام کشتار شده استان

انباشت 300 راس دام زنده در دامداری‌های صنعتی

پایگاه خبری صدای زنجان

لیلا محمدی- در حال حاضر 200 تا 300 راس دام زنده آماده کشتار در دامداری‌های صنعتی زنجان انباشته شده است. معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن انتقاد از امتناع قصابی‌های زنجان از خرید دام کشتار شده در داخل استان و گرایش آن‌ها نسبت به خرید دام کشتارشده در استان‌های همجوار گفت: با وجود اینکه قیمت دام کشتار شده در داخل استان نسبت به استان‌های همجوار از جمله قزوین (بوئین‌زهرا) پائین است، اما قصابی‌ها برای خرید دام کشتار شده از زنجان رغبت ندارند.

افزایش هزینه کشتار هر راس دام از ۱۰۷ به ۱۸۰ هزار تومان در تنها کشتارگاه صنعتی زنجان در اواخر اردیبهشت‌ماه سال جاری منجر به اعتراض قصابی‌های شهر زنجان شد. مسئولان نیز به منظور کنترل بازار گوشت قرمز و جلوگیری از تبعات این اختلاف‌ها در اسرع وقت با اتحادیه ذی‌ربط و کشتارگاه شهر زنجان تشکیل جلسه دادند که مقرر شد یکم خردادماه، معاون بازرسی و نظارت استان با در نظر گرفتن تمامی جوانب و آنالیز قیمت‌ها نسبت به نرخ حق‌العمل‌کاری که مورد توافق طرفین باشد، اقدام کند. سیدمحمدعلی صادقی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به نرخ‌گذاری برای حق‌العمل‌کاری از سوی سازمان صمت استان اظهار کرد: با این وجود قصابی‌های زنجان ترجیح می‌دهند دام کشتار شده خود را از استان‌های همجوار که مشخص نیست کیفیت پرورش دام به چه صورت بوده است، تهیه کنند، این در حالی است که هزینه کشتار در زنجان نسبت به سایر مناطق کشور پائین است.

افزایش نرخ حق‌العمل‌کاری بهانه خوبی برای افزایش قیمت گوشت قرمز نیست

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان انباشت حداقل 200 تا 300 راس دام زنده آماده کشتار در دامداری‌های صنعتی را نتیجه امتناع قصابی‌های زنجان از خرید دام کشتار شده در داخل استان اعلام کرد و در مورد احتمال افزایش قیمت گوشت قرمز با تداوم این موضوع که ممکن است یکی از عوامل ان عدم توافق تنها کشتارگاه صنعتی شهر و قصابی‌ها در حق‌العمل‌کاری کشتار باشد، عنوان کرد: وقتی قیمت دام زنده (سنگین) از 27 تا 30 هزار تومان به 22 تا 23 هزار تومان رسیده و نه تنها افزایش که کاهش هم یافته است دیگر نباید افزایش گوشت قرمز در بازار را شاهد باشیم و صراحتا اعلام می‌کنیم هر گونه افزایش قیمت گوشت قرمز غیرمنطقی است. افزایش نرخ حق‌العمل‌کاری کشتار نیز نمی‌تواند عاملی در گرانی گوشت قرمز باشد و ربط دادن این دو موضوع به یکدیگر در واقع فرار روی به جلو است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه کشتارگاه حدود 6 سال بود که نسبت به افزایش حق‌العمل‌کاری اقدام نکرده بود و پس از تعیین نرخ اعلامی از سوی سازمان صمت استان نسبت به انجام کار طبق نرخ تعیین شده اقدام می‌کند، برخی از قصابی‌ها و دلال‌ها را تنها عامل برهم زننده بازار گوشت قرمز اعلام کرد و افزود: مسئولان نظارتی سازمان صمت باید برای حمایت از حقوق مصرف‌کننده و کنترل بازار اقدامات به موقع انجام دهند.

صادقی علت کمبود گوشت گوسفندی در بازار زنجان را مربوط به نیاز مصرف‌کنندگان دانست و گفت: برخلاف تصورات بازار زنجان هیچ مشکلی برای در حوزه پرورش دام سبک و تامین گوشت گوسفندی ندارد بلکه مازاد نیاز گوشت را به استان‌های تهران و البرز نیز صادر می‌کند. در زنجان عمده مصرف مربوط به دام سنگین است و برحسب نیاز مصرف‌کنندگان، این فرآورده در بازار عرضه می‌شود.

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانکشتارگاه زنجانقصابی های زنجانامتناع از خرید گوشت
sedayezanjannews.ir/nx3490


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»