کد خبر: 3510
1399/03/19 - 10:54


دستگیری اعضای باند کلاهبرداری تلفنی در پوشش رادیو جوان

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداری تلفنی در پوشش رادیو جوان خبر داد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداری تلفنی در پوشش رادیو جوان خبر داد.

سرهنگ ایرج‌خانی‌پور در تشریح این خبر اظهار کرد: اعضای این باند با تماس تلفنی با عموم مردم به بهانه برنده شدن در مسابقات رادیو جوان از آن‌ها کلاهبرداری می‌کردند.

 این مسئول افزود: در پی وصول چندین فقره شکایت به پلیس فتا زنجان، شاکیان به اتفاق مدعی شدند فرد ناشناسی طی تماس تلفنی، خود را مجری رادیو جوان معرفی کرده و به بهانه واریز کمک هزینه سفر به عتبات عالیات از حساب بانکی آن‌ها به صورت غیرمجاز برداشت کرده است.

وی ادامه داد: پس از اخد اظهارات شاکیان پرونده، مشخص شد متهم یا متهمان با ترفندهای خاص و پس از اغفال قربانیان، آن‌ها را به نزدیکترین دستگاه خودپرداز محل سکونت کشانده و پس از اخذ اطلاعات کارت بانکی بیش از 500میلیون ریال کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در بررسی‌های فنی و اطلاعاتی متهمان در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با اخذ نیابت قضائی سه نفر متهم در این راستا دستگیر و از آن‌ها تعداد زیادی کارت بانکی اجاره‌ای، سیم‌کارت و گوشی‌های هوشمند توقیف شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان خاطرنشان کرد: متهمان پس از  مواجه شدن با ادله‌های فنی پلیسی، لب به اعتراف گشودند و اذعان داشتند با این ترفند از افراد مختلفی در سراسر کشور کلاهبرداری کرده و با گردش‌های متوالی مبالغ تحصیلی در حساب‌های بانکی، آن‌ها را به وجوه نقد تبدیل می‌کردند.

سرهنگ خانی‌پور ضمن تاکید بر حفظ اطلاعات کارت‌های بانکی، به شهروندان توصیه کرد: به تماس‌های تلفنی که از آن‌ها درخواست مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز می‌کنند  توجه نکرده و موضوع را سریع به پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir یا از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کنند./ 942

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانجانشین فرماندهی انتظامی استان زنجانسرهنگ ایرج ‌خانی‌پورکلاهبرداری
sedayezanjannews.ir/nx3510


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»