کد خبر: 4024
1399/05/20 - 14:12


جانشین فرمانده ناجا تاکید کرد:

ضرورت افزایش هزینه جرم متناسب با جرایم

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه نیروی انتظامی، نیرویی انقلابی، مردم‌محور و در خدمت مردم است، گفت: در کنار سایر اقدامات مقابله‌ای، هزینه جرم نیز باید متناسب با جرایم افزایش یابد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان - جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه نیروی انتظامی، نیرویی انقلابی، مردم‌محور و در خدمت مردم است، گفت: در کنار سایر اقدامات مقابله‌ای، هزینه جرم نیز باید متناسب با جرایم افزایش یابد.

سردار قاسم رضایی شامگاه دیروز (۱۹ مردادماه) در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان، افزود: خداوند توفیق داد در استانی شهیدپرور که ۳۵۳۶ شهید تقدیم انقلاب کرده و معروف به استان «شور و شعور حسینی» است، با مردانی غیرتمند حضور پیدا کنیم.

وی با اشاره به برکات خون شهدا برای انقلاب اسلامی، تصریح کرد: من فرزند همین استان هستم که در پیروزی انقلاب اسلامی و خنثی شدن توطئه دشمنان در مقابله با تجزیه کشور، پیش‌قدم بوده است.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: استان زنجان در جبهه مقاومت و در حوزه دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی زبانزد بوده و در صحنه‌های مختلف انقلاب از جمله انتخابات، جزو استان‌های پیشرو است.

رضایی به چندین طرح ملی نیروی انتظامی در کشور اشاره و اظهار کرد: هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران، تهدیدات پیرامون مرزی ندارد. اتفاقاتی که در منطقه رخ می‌دهد، هدف‌گذاری دشمن برای کشورمان است.

وی با اشاره به توانمندی‌ها و تجارب انقلاب اسلامی در مقابل توطئه‌های دشمنان، بیان کرد: نگاه اسلامی به مسائل، توطئه‌های دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی کرده است.

این مقام ارشد ناجا، یکی از تهدیدات را حوزه مواد مخدر بیان کرد و یادآور شد: نیروی انتظامی به عنوان خط مقدم مقابله با پدیده شوم موادمخدر قرار دارد.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به کشفیات عظیم موادمخدر در مرزهای کشور، گفت: امسال بیش از ۴۰۰ تن موادمخدر در کشور کشف شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۶ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به آثار مخرب حضور خرده‌فروشان موادمخدر و معتادان متجاهر در جامعه، افزود: بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد دو عامل در پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی در حوزه موادمخدر موثر است، یکی اعمال قانون و جمع‌آوری معتادان متجاهر و موضوع دیگر، اردوگاه‌ها و نگه‌داری معتادان متجاهر بوده که از حوزه اختیارات ناجا خارج است.

رضایی با اشاره به اینکه در کنار اقدامات مقابله‌ای، هزینه جرم نیز باید متناسب با جرایم افزایش یابد، تصریح کرد: امروز ما در نیروی انتظامی از معلول به علت می‌رسیم و خود را به عنوان سخنگوی مردم می‌دانیم؛ یکی از دغدغه‌های مردم، جمع‌آوری و نگه‌داری معتادان متجاهر است.

این مقام عالی انتظامی کشور، سرقت را یکی دیگر از دغدغه‌های جدی مردم عنوان کرد و ادامه داد: در حوزه سرقت نیز اگر دو علت موثر وقوع این جرم برطرف شود، از دغدغه‌های مردم در این حوزه کاسته می‌شود؛ یکی توجه به زیرساخت‌ها و دیگری تهیه پیوست ایمنی در اخذ پروانه ساخت و سازها است که باید به صورت قانون دربیاید.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی با روحیه انقلابی و تبعیت محض از ولایت‌فقیه، ماموریت‌ها را دنبال می‌کند، اظهار کرد: همه دستگاه‌های دخیل در حوزه پیشگیری از جرایم و آسیب‌ها باید حضور پررنگ در صحنه‌ها داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی نیرویی انقلابی، از مردم، برای آن‌ها و در خدمت مردم است، گفت: نیروی انتظامی در راستای تحقق شعار سال، مقابله با فساد اقتصادی و مبارزه با قاچاق را در اولویت‌های کاری خود قرار داده است.

این مقام ارشد انتظامی ناجا به طرح هوشمندسازی ناجا در ارائه خدمات به مردم اشاره کرد و افزود: با هوشمندسازی پلیس، خدمات به مردم در کم‌ترین زمان با کم‌ترین هزینه به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی، تصریح کرد: پیگیری فعال‌سازی رمز دوم پویا باعث کاهش ۲۸ درصدی جرایم در این حوزه شده است.

رضایی با بیان اینکه بهبود معیشت کارکنان و خانواده‌های آنان از دغدغه‌های سردار اشتری فرمانده ناجا است، ادامه داد: توجه به خانواده متوفیان و آسیب‌دیدگان از اولویت‌های دیگر فرمانده ناجا است.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه همدلی بین مسئولان دستگاه‌ها در استان زنجان باعث خنثی شدن بیشتر توطئه‌های دشمنان در این استان شده است، خاطرنشان کرد: اتفاق‌نظر بین استاندار، مسئولان با محوریت نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه زنجان نیز در این دیدار با اشاره به کشفیات قابل توجه ناجا در حوزه قاچاق و حضور پررنگ خانواده کارکنان در برنامه‌های فرهنگی و محافل انس با قرآن کریم، گفت: علی‌رغم همه توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی، امروز تبدیل به درختی تنومند شده است.

آیت‌الله علی خاتمی افزود: علی‌رغم همه توطئه‌های دشمنان، انقلاب اسلامی امروز به درختی تنومند تبدیل شده است.

وی با اشاره به تجربه و قدرت جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: مقام معظم رهبری، تربیت شده مکتب فقهی و انقلابی امام خمینی (ره) است.

این مسئول به تجربیات جانشین فرمانده ناجا در دوران فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی اشاره کرد و ادامه داد: این تجربیات موجب شده عرصه بر قاچاقچیان تنگ شده و کشفیات قابل توجهی از مواد افیونی را شاهد باشیم.

وی با اشاره به تلاش‌های فرمانده انتظامی استان زنجان، گفت: فرمانده انتظامی استان، نیرویی محبوب در بین مردم زنجان بوده که این امر باعث افزایش سرمایه اجتماعی پلیس و اعتماد عمومی به ناجا شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اقدامات فرهنگی و دینی صورت گرفته در مجموعه فرماندهی انتظامی استان، تصریح کرد: توجه به وضع فرهنگی خانواده کارکنان و حضور پررنگ آنان در محافل انس با قرآن کریم، از جمله ابتکارات صورت گرفته است. /ایسنا/

انتهای پیام


صدای زنجانجانشین فرمانده ناجاافزایش هزینه جرمکشفیات عظیم موادمخدر
sedayezanjannews.ir/nx4024


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»