کد خبر: 9787
1402/03/25 - 15:40


جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان؛

رسانه‌ها باید امید بخش و مطالبه‌گر باشند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان: بسیجیان ما در همه مسائل ورود موفق دارند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ حجت‌الاسلام «حسن بیگدلی»، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان  و سردار طهماسبی جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان چهارشنبه 24 خرداد با حضور در دفتر روزنامه و پایگاه خبری صدای زنجان با مدیرمسئول و خبرنگاران این رسانه دیدار و گفتگو کردند.

**بسیجیان ما در همه مسائل ورود موفق دارند

حجت‌الاسلام « بیگدلی»، مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه استان زنجان  در این دیدار، با اشاره به اینکه سپاه و بسیج در ابعاد مختلف به صورت شبانه‌روز فعالیت دارند، اظهار کرد: این تلاش‌ها بدون هیچ چشمداشتی صورت می گیرد. 

وی با اشاره به موفق بودن طرح شهید سلیمانی در کشور در دوران کرونا، اظهار کرد: سفیر اسپانیا، طرح شهید سلیمانی را در ایران فرا گرفت و بنا داشت آنرا در اسپانیا پیاده کند. اما این طرح به دو دلیل در اسپانیا پیاده نشد، یکی به جهت اینکه افراد قبول نکردند که در معرض خطر قرار بگیرند و دیگری هزینه‌های هنگفتی بود که در این طرح نیاز بود! ولی این طرح در کشور ما در دوران کرونا پیاده شد و بسیجیان ما برای نجات جان مردم وارد عمل شدند و به کمک نیروهای درمانی کشور آمدند. 

وی ادامه داد: بسیجیان ما در همه مسائل چه در زمینه‌های عمران و آبادانی کشور و چه در بحث مباحث فرهنگی و خدماتی و مسائل امنیتی ورود دارند و از تمام ظرفیت خود برای ارتقای کشور بهره می‌برند. این روحیه جهادی نیازمند تقویت هست که رسانه‌ها در این زمینه بسیار دخیل هستند. همچنین بسیج و سپاه نیز  در مسئله و چالش آب ورود داشته است و به دنبال حل این مشکل نیز هستند. 

این مسئول با بیان اینکه 44 سال نظام تحریم است ولی رسانه‌های بیگانه مجبور به اعتراف توانمندی‌های جمهوری اسلامی هستند، اظهار کرد: قطعا مشکلاتی در کشور در زمینه بحث معیشت و مسکن مردم وجود دارد، اما این مشکلات قابل حل هست و مسئولان ما نیز باید به فکر حل این مسائل باشند. 

**رسانه‌ها باید امید بخش باشند

سردار«ابوالفضل طهماسبی»، جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز با اشاره به اینکه همه رسانه‌های استان برای توسعه استان تلاش می‌کنند، اظهار کرد: دشمن همواره در پی این بوده است که پیشرفت و توسعه در کشور را نادیده بگیرد و به دنبال نشان دادن نقاط ضعف باشد. هر چند ما باید نارسایی‌های موجود در کشور و مسئولان را نیز مطالبه کنیم و با این رویکرد ارزیابی از خود داشته باشیم که قطعا اگر خود به این موضوع ورود کنیم به نفع ما خواهد بود. یکی از بیانات رهبری نیز بر همین مبنا بود که در حوزه رسانه امیدبخشی شکل بگیرد نه اینکه رسانه‌ها کم و کاستی‌ها را نگویند و مطالبه‌گری نداشته باشند؛ بلکه مشکلات را هم بیان کنند. خوشبختانه رسانه‌های استان با این موضوع همراه هستند.

 وی با تاکید بر لزوم حمایت از رسانه و خبرنگاران، ادامه داد: شاید سپاه در اجرای مقررات نقش مستقیم نداشته باشد ولی ذکر  مشکلات این حیطه در شوراهای مختلف و در جاهایی که می‌تواند کمکی به وضعیت رسانه و خبرنگاران کند، مورد توجه ما بوده است چراکه همه به عنوان یک مجموعه در حال خدمت به مردم هستیم. این موضوع که مشکلات مردم از طریق رسانه‌ها انعکاس می‌یابد، نیز در همین جهت است.

به گفته طهماسبی، فعالیت‌های بسیج و سپاه در حوزه آحاد مردم، هوشمند است و رسانه‌های خارجی در این زمینه اتهام‌زنی‌های به سپاه و بسیج دارند. هر چند سپاه و بسیج کارنامه درخشانی در استان دارند. سپاه استان زنجان چندین سال است که یکی از سپاه‌های  موفق در سطح کشور است و در رتبه‌بندی‌های کشوری برتر را دارد. نمایندگی ولی فقیه در سپاه نیز سال گذشته مقام اول را در حوزه اقدامات خود کسب کرد که این موضوعات حاصل تلاش همکاران ما بوده است.

** فضا برای تقویت رسانه‌های داخلی فراهم شود

در ادامه «مسیح اله سلطانی»، مدیر مسئول روزنامه صدای زنجان با تشریح روند بیش از دو دهه انتشاراین نشریه و همچنین فعالیت پایگاه خبری صدای زنجان گفت: تقویت رسانه های داخلی ، فضا را برای مرجعیت رسانه‌های خارجی تنگ ترمی کند و طبعتا هر چقدر خبرنگاران ما اجازه ورود به مسائل و موضوعات مختلف را داشته باشند، کاهش فساد اداری، اختلاس وناهنجاریهای اجتماعی را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: صدای زنجان سعی بر این دارد بعنوان یک رسانه مستقل نقد را از نوع مفید و سازنده (نه نقد تخریبی) سرلوحه کارهای خود قرار دهد. از همین رو بیشتر گزارشات ما به صورت نقادانه است و تلاش می کنیم ضمن طرح مشکلات مردمی، مسائل و موضوعات مختلف را در گفتگو با کارشناسان مربوطه بررسی و نتایج آن را بعنوان راهکار حل مشکل منتشر می کنیم.

مدیر مسئول روزنامه صدای زنجان با بیان اینکه فضایی که اکنون در سطح کشور هست و مردم را در این زمینه رنج می‌دهد مشکلات و مفاسدی است که در سطح جامعه دیده می‌شود، اظهار کرد: در هر دوره‌ای این مسائل وجود داشته، ولی میزان آن متفاوت بوده است. 

به گفته سلطانی، اگر رسانه‌های داخلی تقویت شوند، فضا بر مرجعیت رسانه‌های خارجی تنگ می‌شود. چنانچه که متاسفانه در اتفاقات سال گذشته رسانه‌های خارجی به عنوان مرجع شناخته شده بودند و حرکت‌هایی را نیز انجام دادند و مسبب بروز اتفاقاتی شدند.

سلطانی افزود: اعتقادم بر این است که اگر به رسانه‌های داخلی فرصت ظهور و بروز بدهند، قطعا در کشور این حجم از مفاسد را نخواهیم داشت. ضمن اینکه ما نیز به عنوان یک رسانه محلی تلاشمان بر توسعه استان بوده و جدای از نگاه سیاسی که در این زمینه وجود دارد، هدف این رسانه نیز این است که استان توسعه داشته باشد.

 

انتهای پیام/

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانجانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجانمسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9787


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»