کد خبر: 3516
1399/03/19 - 15:59


با پیگیری‌های پایگاه خبری صدای زنجان تعدادی از اعضای شرکت تعاونی علوم پزشکی زنجان کلید واحدها را تحویل گرفتند

پایان تعاونی مسکن علوم پزشکی؟

پس از پیگیری‌های صدای زنجان بالاخره تعدادی از اعضای شرکت تعاونی علوم پزشکی زنجان ظهر شنبه 17 خردادماه، با قبول شروط تعیین شده کلید واحدهای خود را تحویل گرفتند

پایگاه خبری صدای زنجان

لیلا محمدی- پس از پیگیری‌های صدای زنجان بالاخره تعدادی از اعضای شرکت تعاونی علوم پزشکی زنجان ظهر شنبه 17 خردادماه، با قبول شروط تعیین شده از جمله پرداخت مبالغ مربوط به مشاعات، پذیرش عدم اسکان تا قبل از اعلام شرکت تعاونی، کلید واحدهای خود را تحویل گرفتند اما از سویی دیگر اعضا مدعی هستند شرکت تعاونی با قصد تحویل رسمی واحدها را نداشته و تحویل کلید با شرط عدم اسکان، صرفا با هدف ایجاد جو رسانه‌ای بوده است.

جمعی از اعضای شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان روز پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری در اعتراض به عدم تعهد پیمانکار به وعده تحویل واحدها واقع در فاز یک گلشهر، در محل پروژه تجمع کردند چرا که طبق آخرین قول مسئولان، قرار بود شهریورماه ۹۸ واحدها تحویل اعضا شود. در این تجمع اعضای معترض در گفت‌وگو با مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی علوم پزشکی ضمن ابراز گلایه از عدم تعهد مسئولان این شرکت در قبال وعده تحویل واحدها اعلام کردند در صورت عدم تعهد شرکت تعاونی در تحویل کلیدهای واحدها‌ در مدت زمان مقرر، موضوع را تا احقاق حقوق خود از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌کنند. به دنبال جدی شدن موضوع، اعضای هیئت مدیره شرکت تعاونی قول دادند ۱۷ خردادماه ۹۹ کلیدهای این واحدها را به تمامی اعضا تحویل دهند.

اعضای شرکت تعاونی علوم پزشکی زنجان به دنبال پیگیری وعده شرکت تعاونی علوم پزشکی، ظهر شنبه 17 خردادماه در محل پروژه حضور یافتند و تعدادی با قبول شروط تعیین شده از جمله پرداخت مبالغ مربوط به مشاعات، پذیرش عدم اسکان تا قبل از اعلام شرکت تعاونی، کلید واحدها را تحویل گرفتند.

پرداخت پول مشاعات و پذیرش مفاد قرارداد در ازای تحویل کلید واحد

یکی از اعضای شرکت تعاونی که مبلغ 17.5 میلیون تومان بابت مشاعات (بسته به متراژ هر واحد) به حساب شرکت واریز کرده و سپس کلید واحد 96 متری خود را دریافت کرده است، در گفت‌وگو با صدای زنجان اعلام کرد: اعضای شرکت تعاونی یک طومار بلند 70 میلیون تومانی شامل مبالغ پارکینگ، محوطه و زمین، هزینه پروانه، مشاور، نقشه و نقشه‌بردار، دستگاه نظارت نوشته‌اند که برای تائید کارشناسی ارسال شده اما ما هرگز تن به واریز این مبلغ نخواهیم داد، سال 91 مبلغی بابت زمین پرداخت کردیم، اما در کمال تعجب باز هم مبلغی برای آن در نظر گرفته‌اند که از اعضا اخذ کنند.

وی با اشاره به امضای قرارداد تسویه با قبول بندهای ذکر شده در آن نظیر عدم اسکان (تا حدود 2 ماه آینده) گفت: کلیدهایی که تحویل گرفتیم، اقدامی کاملا نمادین از سوی شرکت بود، هم اکنون درهای واحد باز است، اقدامی بابت انشعابات نکرده‌اند، فکر می‌کنم کاری در حوزه نصب انشعابات آب و برق هم نشده است.  این واحدی که شرکت تعاونی علوم پزشکی تحویل داده است دیگر جایی برای زندگی نیست، پس از تحویل رسمی حتما آن را به فروش می‌گذارم.

دیگر عضو شرکت تعاونی علوم پزشکی زنجان هم تحویل کلیدهای واحدها به صاحبان آن و شرط‌گذاری آن‌ها را اقدامی نمایشی توصیف کرد و گفت: مبالغی که شرکت تعاونی از اعضا به ازای تحویل واحدها خواسته و یا می‌خواهد کاملا غیرقانونی است. این قرارداد اصولی نیست! در این مدت که برای رسیدن به واحدم پیگیری کرده‌ام در سیستمی که شرکت تعاونی علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های متولی ایجاد کرده‌اند خسته شدم! نمی‌توانم درک کنم، این یعنی چه که کلید را به تو بدهند و بگویند اختیار واحدت را نداری، حق استفاده از انشعاب را نداری و تا وقتی ما نگفتیم نمی‌توانی اسکان پیدا کنی و اگر چنین اتفاقی بیفتد قرارداد به صورت یکطرفه فسخ می‌شود؟

یکی دیگر از اعضای شرکت تعاونی نیز که معتقد است هیئت مدیره شرکت تعاونی به دنبال ایجاد جو رسانه‌ای و انجام تبلیغات نسبت به تحویل کلید واحدها اقدام کرده‌اند در حالی که کاری برای اتمام واحدها انجام نداده‌اند، اظهار کرد: ما عملا واحدمان را تحویل نگرفتیم!

وعده تعیین تکلیف پروژه‌های مسکن در زنجان

در شرایطی که اعضای شرکت تعاونی علوم پزشکی در رسیدن به واحدی که سال‌هاست منتظر به پایان رسیدن عملیات ساخت آن هستند در دو راهی قرار گرفته‌اند، علی پاک منش، مدیر امور تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بدون اشاره به مفاد قراردادهای تنظیم شده قبل از تحویل کلید واحدها به اعضا از سوی هیئت مدیره شرکت تعاونی در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها اعلام کرد: با توجه به فعالیت‌های انجام شده و طی مراحل قانونی 137 واحد از آپارتمان‌های تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان آماده تحویل شده است.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و 358 واحد از این آپارتمان‌ها در دست احداث بوده و با برنامه زمان بندی 40 ماهه به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود 220 واحد از این آپارتمان‌ها تا خرداد ماه 1400 تحویل داده شود.

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه به تدریج این آپارتمان‌ها آماده سازی و تا 40 ماه آینده پرونده آن بسته می‌شود، افزود: تلاش استان تعیین تکلیف چنین پروژه‌هایی است.

پاک‌منش با اشاره به بررسی  پروژه آپارتمان‌های علوم پزشکی به دلیل داشتن شاکی‌های مختلف در دادگاه از سال 81 عنوان کرد: از اوایل سال 97 با پیگیری‌های لازم در دستور کار ویژه قرار گرفته و فعال سازی شد.

این مسئول با بیان اینکه هئیت مدیره‌های سابق این پروژه تخلفاتی داشتند که به دادگاه معرفی شده بودند،افزود: با اخذ رضایت از شاکیان پرونده برخی مشکلات این پروژه حل شده است.

اسامی اعضای مصاحبه کننده با صدای زنجان در این گزارش محفوظ است.

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانتعاونی مسکن علوم پزشکی زنجانتحویل واحدهاپاک منش
sedayezanjannews.ir/nx3516


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»