کد خبر: 3531
1399/03/21 - 12:32


کشف انواع فرآورده‌های روغن موتور غیراستاندارد در زنجان

مدیرکل استاندارد استان از کشف و ضبط انواع روغن موتور، ضدیخ فله ای، روغن هیدرولیک، گریس فله‌ای و فیلتر هوای خودرو برای خودروهای مختلف در زنجان خبر داد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیرکل استاندارد استان از کشف و ضبط انواع روغن موتور، ضدیخ فله ای، روغن هیدرولیک، گریس فله‌ای و فیلتر هوای خودرو برای خودروهای مختلف در زنجان خبر داد و از شهروندان خواست از مصرف هرگونه کالای فاقد استاندارد خودداری کرده و در هنگام خرید به نشان استاندارد و کد ده رقمی درج شده در ذیل علامت استاندارد توجه کنند.

داود کارگرزاده، مدیرکل استاندارد استان با اشاره به قانون سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد: تمامی تولیدکنندگان‌کالای مشمول استاندارد اجباری، موظف به اخذ گواهینامه استاندارد مطابق با نوع فرآورده‌های تولیدی و تمدید آن در زمان مشخص هستند.

مدیرکل استاندارد استان با اشاره به رصد بازار توسط بازرسان این اداره کل و سایر دستگاه‌های ذیربط اظهار کرد: طی گشت مشترک با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی، اقدامات بازرسی در محل واحدهای تولیدی انواع فرآورده‌های روغن موتور مستقر در استان صورت گرفت.

کارگرزاده ادامه داد: نتیجه این بازرسی‌ها کشف و ضبط انواع روغن موتور، ضدیخ فله ای، روغن هیدرولیک، گریس فله‌ای و فیلتر هوای خودرو برای خودروهای مختلف بود.

مدیرکل استاندارد استان با بیان اینکه تولید، توزیع، تمرکز و فروش هرگونه کالا و خدمات با کیفیت پایین‌تر از استاندارد و یا فاقد نشان استاندارد و نیز استفاده از نشان استاندارد بر روی کالاها، بدون اخذ مجوز از سوی سازمان ملی استاندارد ایران،جرم تلقی شده و مجازات قانونی در پی دارد، به حساسیت این اداره به حقوق مصرف‌کنندگان اشاره کرد.

وی به از شهروندان خواست تا به منظورحفظ سلامت و ایمنی جامعه، از مصرف هرگونه کالای فاقد استاندارد خودداری کرده و در هنگام خرید به نشان استاندارد و کد ده رقمی درج شده در ذیل علامت استاندارد توجه کنند.

بنا به اظهارات مدیرکل استاندارد استان شهروندان می‌توانند با ارسال کد 10 رقمی به سامانه پیامکی 10001517 از اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کنند./941

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاناستاندارد زنجانکارگرزادهروغن موتور غیر استاندارد
sedayezanjannews.ir/nx3531


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»