کد خبر: 3572
1399/04/02 - 11:2


شطرنج مدیران در محور پادگان

باید دید با حضور یک فرمانده در تیپ مستقل 216 زرهی شهید مخبری آیا شاهد سرعت گرفتن روند بازگشایی محور پادگان زنجان خواهیم بود؟

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- در حالی که چند روز پیش تصاویری از دیدار مسئولان شهری زنجان به همراه نماینده مردم زنجان در مجلس با وزیر زنجانی دفاع برای حل مشکل بازگشایی محور پادگان منتشر شد اما اظهار نظرهای مختلف در این زمینه بر ابهام‌های موضوع افزوده است.

در یکی از این اظهار نظرها رئیس شورای اسلامی شهر زنجان از آغاز به کار دوباره پروژه پادگان از دیروز خبر داد.

عباس راشاد در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: طبق دیدار اخیری که شهردار با امیر حاتمی انجام داد، قرار شد که همکاری لازم درباره بازگشایی پادگان انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه طبق تعهدات امسال پروژه پادگان رسما کار خود را آغاز خواهد کرد، گفت: تاکید ارتش این بود که تعهدات همزمان انجام شود و ما نیز متعهد به این کار هستیم.

شهردار زنجان نیز در این باره گفت: با حضور مسؤولان پادگان جلسه‌ای برگزار و مسائل مربوط مطرح و قول بر همکاری داده شد.

حبیب یگانه با اشاره به اینکه برخی از انتظارات پادگان نیز مرتبط با شهرداری نبود و برخی از شهرداری نیز مرتبط با این ارگان است، اضافه کرد: در این راستا توافقاتی درباره سند مالکیت، انجام عملیات و همچنین یک سری مستحدثات انجام شد.

وی با بیان اینکه طبق توافق قرار شد که از دیروز عملیات اجرایی آغاز شود، اضافه کرد: البته به گفته پادگان هنوز مجوز از سوی تهران و نیروی زمینی و آجا صادر نشده است، اما قرار شد کار از داخل پادگان آغاز شود و متوقف نشود و به محض اینکه مجوزهای لازم صادر شد بازگشایی را داشته باشیم.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه اجرای این طرح منوط به تعهدات دو طرفه است، گفت: قرار شد که شهرداری تعهدات خود را در زمینه دیوار جدید، ابنیه پادگان واقع در طرح، احداث دژبانی و برخی دیگر از ساختمان‌ها را اجرایی کند.

وی ادامه داد: بر همین اساس قرار شد، دیوار جدید و ابنیه که پادگان واقع در طرح دارد را احداث کنیم و دیوار جدید را اجرا و سپس دیوار بیرونی را احداث کنیم.

یگانه افزود: بر همین اساس پادگان برخی ساختمان‌های دیگر نیز دارد که باید احداث شود و به غیر از آن قرار است معبر شرقی- غربی که داریم یک زیرگذر اجرایی شود که پس از اتصال آنجا به شهرک ارتباط شمال و جنوب پادگان از طریق آن زیرگذر فراهم شود.

** تفاهم ارتش و مسئولان استانی برای آغاز دوباره پروژه خیابان پادگان زنجان

از سویی دیگر معاون امور عمرانی استاندار زنجان هم از تفاهم ارتش و مسئولان استانی برای ادامه عملیات اجرایی پروژه خیابان پادگان زنجان خبر داد.

مهرداد سلطانی با اشاره به پروژه خیابان پادگان زنجان اظهار کرد: جلسه ای با حضور مسئولان استانی و مسئولان ارتش برگزار شد و تفاهمی نیز در این جلسه به دست آمد.

وی افزود: براساس تفاهم جدید قرار شد پروژه خیابان پادگان براساس روال قبل ادامه پیدا کند که امیدواریم این تفاهم به نتیجه برسد.

معاون عمرانی استاندار زنجان تصریح کرد: در جلسه روز گذشته تاکید طرفین بر اجرای پروژه طبق توافقات قبلی بود.

وی بیان کرد: پروژه خیابان پادگان زنجان بعد از این تفاهم کار خود را آغاز کرده است که امیدواریم در زمان مناسب به اتمام برسد.

** بازگشایی در گرو عملیاتی ‌شدن تعهدات شهرداری است

اما در این میان فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان گفت: بازگشایی مسیر پادگان در گرو عملیاتی ‌شدن تعهدات شهرداری است.

امیر داوود حمدی با اشاره به بازگشایی مسیر پادگان، اظهار کرد: بر اساس توافقی که با شهرداری زنجان برای بازگشایی مسیر انجام شده، در ابتدا باید شهرداری به تعهدات خود عمل کند.

وی افزود: تعهدات شهرداری در رابطه با ساخت ابنیه و اراضی بوده و در حال حاضر اجازه فعالیت در داخل پادگان را دارد تا تعهدات خود را عملیاتی کند و انجام هرگونه عملیات عمرانی در داخل پادگان در وهله اول منوط به اجرای تعهدات از جانب شهرداری خواهد بود.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان خاطرنشان کرد: پس از پایان انجام تعهدات از جانب شهرداری و کسب موافقت سلسله‌مراتب، شهرداری اجازه باز کردن معبر را خواهد داشت ولی در صورتی که شهرداری به تعداتش عمل نکند، ارتش مسئولیتی در قبال بازگشایی معبر نداشته و شهرداری باید در قبال افکار عمومی پاسخ‌گو باشد.

با توجه به حضور یک فرمانده زنجانی در تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری انتظار می‌رود مشکل بازگشایی محور پادگان زنجان با سرعت بیشتری به سمت حل و فصل پیش رود اما با وجود اظهار نظر متفاوت مسئولان استانی و نظامی باید دید سرانجام محور پادگان روی بازگشایی می‌بیند یا نه.

انتهای پیام

اقدام کننده: س.س

صدای زنجانمحور پادگان
sedayezanjannews.ir/nx3572


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»